Liteville 101mk1

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

SYS in SYS?

Hendrikjan:
"101Mk1 XL, pike RC @140mm, 2*10 XT, XT remmen, 180/180, arch mk3's met hope naven, volgens mij een raceface stuur met ergon grips."

Gisteren Zeist en Austerlitz gedaan op de H3. Dat was stiekem toch wat afzien. De 101 rijdt minstens zo goed, lijkt net zo lichtvoetig te zijn, maar maakt minder moe....

Van de week ook even een paar km gereden op een Scott spark hardtail van een vriend. Wat een verschil! Smal stuur, lange stuurpen en een zenuwachtige geo in combinatie met een zwabberend achterwiel. Dan merk je wel dat je erg verpest bent met je "als-op-rails" fiets...
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Tja de kwaliteit merk je mooi terug als je even op iets anders stapt... :lol:
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Uiteraard wel 2 fietsen met 5 jaar verschil in ontwikkeling, en licht uiteenlopende disciplines... maar opvallend was het wel.
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

baron062 schreef:SYS in SYS?
(...)
Yep 8)

Heb je je vork al aangepast naar 120? Heb inmiddels een airshaft.. maar ondanks alle tutorials die overal te vinden zijn ben ik er een beetje huiverig voor.. :-?
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

hendrikjan schreef:
baron062 schreef:SYS in SYS?
(...)
Yep 8)

Heb je je vork al aangepast naar 120? Heb inmiddels een airshaft.. maar ondanks alle tutorials die overal te vinden zijn ben ik er een beetje huiverig voor.. :-?
Nee, sorry. Moet even tijd vinden hiervoor.
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

Ooh daar hoef je je niet voor te verontschuldigen hoor, maar ik hik er enorm tegen aan.. Ga dr maar eens een apart topic aan wijden...
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

baron062 schreef:SYS in SYS?

Hendrikjan:
"101Mk1 XL, pike RC @140mm, 2*10 XT, XT remmen, 180/180, arch mk3's met hope naven, volgens mij een raceface stuur met ergon grips."

Gisteren Zeist en Austerlitz gedaan op de H3. Dat was stiekem toch wat afzien. De 101 rijdt minstens zo goed, lijkt net zo lichtvoetig te zijn, maar maakt minder moe....

Van de week ook even een paar km gereden op een Scott spark hardtail van een vriend. Wat een verschil! Smal stuur, lange stuurpen en een zenuwachtige geo in combinatie met een zwabberend achterwiel. Dan merk je wel dat je erg verpest bent met je "als-op-rails" fiets...
Zeist / Austerlitz heb ik vandaag gereden. De shakedown. Voor het eerst een echt mtb rondje ipv een rondje door het stadspark. Wat een verschil ten opzichte van mijn grand canyon. Als op rails snap ik wel, hoewel ik soms ook wel een beetje last leek te hebben van onderstuur... Damn wat een bak :-q
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Je moet hem inderdaad wat meer dwingen... slacke bak!
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

hendrikjan schreef:Zeist / Austerlitz heb ik vandaag gereden. De shakedown. Voor het eerst een echt mtb rondje ipv een rondje door het stadspark. Wat een verschil ten opzichte van mijn grand canyon. Als op rails snap ik wel, hoewel ik soms ook wel een beetje last leek te hebben van onderstuur... Damn wat een bak :-q
Onderstuur? uch andere banden uch.... :wink:

:lol:
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

Ja, het zal een combi zijn van banden(spanning), slacke bak, voor het eerst op deze fiets, voor het eerst op een fully en ook wel het verkeerd lezen van de bocht.... Moet gewoon weer veel gaan oefenen en spelen met instellingen..
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Meer staan en sturen vanuit de heupen, dan gaat zo'n slack speelbeets ineens écht heel leuk rijden. :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

Jazeker, brakke bochten techniek hoort er ook bij.. dat heb ik om onduidelijke redenen vergeten te vermelden :oops: Maar toch viel het mij op :)
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

suravida schreef:Meer staan en sturen vanuit de heupen, dan gaat zo'n slack speelbeets ineens écht heel leuk rijden. :-q
Precies. Ik mag ook wel wat meer leren bewegen in de heupen. Zit mij bij het motorrijden ook wat dwars
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

baron062 schreef:
suravida schreef:Meer staan en sturen vanuit de heupen, dan gaat zo'n slack speelbeets ineens écht heel leuk rijden. :-q
Precies. Ik mag ook wel wat meer leren bewegen in de heupen. Zit mij bij het motorrijden ook wat dwars
Ah lekker "passief" in het zadel blijven plakken. :winkie:
“Old, not obsolete”
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Ik word ook een dagje ouder!

Terug naar het onderwerp, de 101!

Tot op heden bevalt dit frame mij erg goed. Strak, vering die doet wat het moet doen, mooi afgewerkt.
Enige designflaw mijns inziens: Dan ontwerp je een frame waar een mooie stealth dropper in kan, en voorzieningen voor mooi ontworpen kettinggeleiding, kortom, alles wat je van een prettig all-mountainframe mag verwachten, past er geen dikke slof in de achtervork. Een Hans Dampf in 2.35 heeft misschien 4mm ruimte! Maak dan de achtervork 5mm langer!
Plaats reactie