bye bye, te koop --> Cannondale F-SI Alloy 1 2017 --> Carbon 3 2018

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Vanavond lekker rondje volle bak Dorst gereden. Na de vakantie zat ik al snel dicht bij mijn PR van een paar maanden terug (wellicht door het nieuwe frame...?) En vandaag eindelijk Dorst onder de 23 minuten :bier:

Bekijk mijn activiteit op Strava: https://strava.app.link/FHRToIaW7Y

De odi grips bevallen goed, ze voelen wat dunner omdat het dikke deel in je handpalm valt. Aan de zijkanten is de diameter wat traditioneler. Maar eigenlijk wel prettig, meer ondersteuning zonder lomp te zijn ofzo.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

toch na 2,5 week een reactie van CSG support (Cycling Sports Group: Cannondale, GT, Fabric)
Ze kunnen kosteloos een setje zilveren decals leveren, geen idee hoe dat staat, maar kan geen kwaad om dit even te checken. Nog wel even gevraagd of rood niet toevallig ook mogelijk is, maar dat hadden ze zelf ook kunnen bedenken dus dat zal wel niet.

Valt toch weer een beetje mee :lol:
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

omdat plaatjes in het wild beter zijn dan plaatjes uit de tuin met de fiets tegen de schutting :)
Afbeelding

De grips bevallen goed, de rest ook nog steeds, verschil tussen alu en carbon is niet enorm, maar wel merkbaar. Ik heb ook nog wat spacers boven de stem gezet, stuur is nu 1 cm lager.
Tot nu toe vooral de bekende ritjes in de buurt, maar zaterdag naar de UHR en de week erop naar LDD, dus we hebben weer wat moois in het vooruitzicht.

maar er is aardig mee te fietsen :)
https://www.strava.com/activities/2637552967
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

100km ritje afgetikt :)

Afbeelding
https://strava.app.link/8UuI6LDHE2

Nieuwe frame bevalt prima, wielen ook nog steeds dik in orde, Ray/Ralph gaan ook nog lekker, zelfs met een beetje modder zoals vandaag is het nog prima te doen (al lag het tempo wat lager vandaag)
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Nieuw doel voor 2020, cimes de waimes 90 km :) ik heb me al ingeschreven dus ik kom er niet meer onderuit. :roll:
Om niet zo kapot te gaan als vorig jar bij de 62km RdhF nu met een heus trainingsplan bezig op een indoor trainer (kickr core) en ik moet zeggen dat dat me wel bevalt.

Ik werk nu een trainerroad plan af, gemaakt met de plan builder functie. Dat begint met wat generiek endurance werk (sweet spot, ~90% FTP). Volgende week een recovery weekje en daarna Sweet spot base 2 (met hopelijk een FTP boost :)). Daarna de build fase en korte cross country marathon specialty fase.
Ik begon eraan met een FTP van 262 (vastgesteld met een zwift trial), in december een paar zwift workouts gedaan in in januari TrainerRoad gestart. Tussendoor FTP getest en nu op 268. Ik hoop in mei in de buurt van de 300 te komen. Qua fitness zit er zeker nog wel wat rek in, ik zit nu ongeveer op mijn piek van vorig jaar als ik naar mijn ronde tijd op Dorst kijk. (~23 minuten). Dus er gaan de komende lente nog wel wat PR's sneuvelen 8)

wellicht moet ik ook nog wat met mijn versnellingen doen.. ik denk dat 30/42 wat aan de zware kant was voor een marathon met 2000hm.. voor de CdW is het aantal hm ongeveer gelijk, maar komt er wel 30 km bij.. dus dat zal er zeker niet makkelijker op worden..
Mischien een 11-46 cassette met een 30 voor of we doen gek en gooien er een 10-51 met nieuwe XT spulletjes op :) (maar als ik dan mijn huidige 34 hou.. kom ik maar een klein beetje lichter uit dan 30-42..)

https://www.strava.com/athletes/8312029
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Prulleman schreef: vr 31 januari 2020, 17:15 Nieuw doel voor 2020, cimes de waimes 90 km :) ik heb me al ingeschreven dus ik kom er niet meer onderuit. :roll:
Om niet zo kapot te gaan als vorig jar bij de 62km RdhF nu met een heus trainingsplan bezig op een indoor trainer (kickr core) en ik moet zeggen dat dat me wel bevalt.

Ik werk nu een trainerroad plan af, gemaakt met de plan builder functie. Dat begint met wat generiek endurance werk (sweet spot, ~90% FTP). Volgende week een recovery weekje en daarna Sweet spot base 2 (met hopelijk een FTP boost :)). Daarna de build fase en korte cross country marathon specialty fase.
Ik begon eraan met een FTP van 262 (vastgesteld met een zwift trial), in december een paar zwift workouts gedaan in in januari TrainerRoad gestart. Tussendoor FTP getest en nu op 268. Ik hoop in mei in de buurt van de 300 te komen. Qua fitness zit er zeker nog wel wat rek in, ik zit nu ongeveer op mijn piek van vorig jaar als ik naar mijn ronde tijd op Dorst kijk. (~23 minuten). Dus er gaan de komende lente nog wel wat PR's sneuvelen 8)

wellicht moet ik ook nog wat met mijn versnellingen doen.. ik denk dat 30/42 wat aan de zware kant was voor een marathon met 2000hm.. voor de CdW is het aantal hm ongeveer gelijk, maar komt er wel 30 km bij.. dus dat zal er zeker niet makkelijker op worden..
Mischien een 11-46 cassette met een 30 voor of we doen gek en gooien er een 10-51 met nieuwe XT spulletjes op :) (maar als ik dan mijn huidige 34 hou.. kom ik maar een klein beetje lichter uit dan 30-42..)

https://www.strava.com/athletes/8312029
je bent goed bezig! 10-51 is wel mooi maar die 10 lijkt me een rotkransje en je gaat aardig wat meer moeten uitgeven aangezien je gek gaat doen :D . In hoeverre kan je niet beter een 11-46 of een 11-50 nemen en dan een geschikte blad voor pakken.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Victor1977 schreef: vr 31 januari 2020, 17:25
Prulleman schreef: vr 31 januari 2020, 17:15 Nieuw doel voor 2020, cimes de waimes 90 km :) ik heb me al ingeschreven dus ik kom er niet meer onderuit. :roll:
Om niet zo kapot te gaan als vorig jar bij de 62km RdhF nu met een heus trainingsplan bezig op een indoor trainer (kickr core) en ik moet zeggen dat dat me wel bevalt.

Ik werk nu een trainerroad plan af, gemaakt met de plan builder functie. Dat begint met wat generiek endurance werk (sweet spot, ~90% FTP). Volgende week een recovery weekje en daarna Sweet spot base 2 (met hopelijk een FTP boost :)). Daarna de build fase en korte cross country marathon specialty fase.
Ik begon eraan met een FTP van 262 (vastgesteld met een zwift trial), in december een paar zwift workouts gedaan in in januari TrainerRoad gestart. Tussendoor FTP getest en nu op 268. Ik hoop in mei in de buurt van de 300 te komen. Qua fitness zit er zeker nog wel wat rek in, ik zit nu ongeveer op mijn piek van vorig jaar als ik naar mijn ronde tijd op Dorst kijk. (~23 minuten). Dus er gaan de komende lente nog wel wat PR's sneuvelen 8)

wellicht moet ik ook nog wat met mijn versnellingen doen.. ik denk dat 30/42 wat aan de zware kant was voor een marathon met 2000hm.. voor de CdW is het aantal hm ongeveer gelijk, maar komt er wel 30 km bij.. dus dat zal er zeker niet makkelijker op worden..
Mischien een 11-46 cassette met een 30 voor of we doen gek en gooien er een 10-51 met nieuwe XT spulletjes op :) (maar als ik dan mijn huidige 34 hou.. kom ik maar een klein beetje lichter uit dan 30-42..)

https://www.strava.com/athletes/8312029
je bent goed bezig! 10-51 is wel mooi maar die 10 lijkt me een rotkransje en je gaat aardig wat meer moeten uitgeven aangezien je gek gaat doen :D . In hoeverre kan je niet beter een 11-46 of een 11-50 nemen en dan een geschikte blad voor pakken.
ja... de teller loopt wel aardig door dan.. met een upgrade kit (ketting, shifter, derailleur en cassette voor +/- 300 euro + een hope micro spline voor 100?? ofzo.. dus 400 euro..)

alternatief: sunrace 11-50 (70 euro) SLX of sunrace 11-46 voor 50 euro + een ketting en ik weet niet zeker of mijn oude 30T voor nog past op mijn offset frame.. de 34T garbaruk is vervangen door een AB met de juiste offset (en een betere kettinglijn dan op mijn oude frame), maar wellicht dat de 30T nog wel past.. (ik kreeg de laatste keer alleen de lockring niet meer los.. die hadden ze een beetje vast gezet toen ze mijn nieuwe frame hadden opgebouwd..) Maar dit komt dus in het gunstigste geval op 70 euro tot 140 ongeveer..
voor een 11-50 met een nieuw 30T blad

dat scheel wel :lol:

even wat loggen (vooral voor mezelf :D), setup vorig jaar (30-42) vs nieuw mogelijkheden

xt 12 speed (51T)
34 voor
http://ritzelrechner.de/?GR=DERS&KB=30& ... 1&UF2=2328
bij 80 RPM, maar 0,5 km/u verschil

30 voor
http://ritzelrechner.de/?GR=DERS&KB=30& ... 1&UF2=2328


sunrace 11 speed 50T
34 voor
http://ritzelrechner.de/?GR=DERS&KB=30& ... 0&UF2=2328

30 voor
http://ritzelrechner.de/?GR=DERS&KB=30& ... 0&UF2=2328


sunrace 11 speed 46T
34 voor
http://ritzelrechner.de/?GR=DERS&KB=30& ... 6&UF2=2328

30 voor
http://ritzelrechner.de/?GR=DERS&KB=30& ... 6&UF2=2328
Laatst gewijzigd door Prulleman op vr 31 januari 2020, 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Biker_Jesse
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1130
Lid geworden op: di 1 augustus 2006, 10:55
Mijn mountainbike: Bird Zero TR

Goed bezig! Die rondetijden tik ik bij lange na niet aan! Mooi om jezelf een doel te stellen, dat werkt voor mij ook erg goed. Je zou eens kunnen rekenen met Ritzelrechner om te kijken wat de beste optie voor je is. Het klinkt niet alsof je persé naar 12 speed moet voor het bereik, maar hé, het is wel mooi spul :lol:
"Circles turning circles. Man's most efficient machine."

Garage sale: heel veel spullen voor weinig :bier:
Frameset met vork te koop (ook voor weinig) :bier:
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Biker_Jesse schreef: vr 31 januari 2020, 18:38 Goed bezig! Die rondetijden tik ik bij lange na niet aan! Mooi om jezelf een doel te stellen, dat werkt voor mij ook erg goed. Je zou eens kunnen rekenen met Ritzelrechner om te kijken wat de beste optie voor je is. Het klinkt niet alsof je persé naar 12 speed moet voor het bereik, maar hé, het is wel mooi spul :lol:
haha, was al bezig, zie edit hierboven :)

Ik moet toch kijken of ik mijn oude 30T er nog op krijg.. zo niet een nieuwe kopen (note voor mezelf, koop geen cannondale meer, want dan kan je geen voorblad onder de 50 euro vinden, als ik een simpele crank had gehad, dan zat er voor deze rit gewoon een 30T van Ali op)

Met een 34 ga ik er met welke optie dan ook niet heel erg op vooruit..

maar de 51 of een 50 scheelt uiteraard maar heel weinig, het verschil tussen de 46 en de 50 is nog wel significant..

De sunrace 50 werkt wel aardig toch? met een XT M8000 derailleur?

https://www.bike-discount.de/en/buy/sun ... -50-624737
mooie zwarte :) ook "maar" 520 gram, wat niet eens zoveel verschil is voor een net zo dure 11-42 XT van 450 gram
denk dat het dat maar moet worden dan
cassette 66, ketting 20, ab oval 50 = ~ 140 euro
Biker_Jesse
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1130
Lid geworden op: di 1 augustus 2006, 10:55
Mijn mountainbike: Bird Zero TR

Prulleman schreef: vr 31 januari 2020, 18:44
Biker_Jesse schreef: vr 31 januari 2020, 18:38 Goed bezig! Die rondetijden tik ik bij lange na niet aan! Mooi om jezelf een doel te stellen, dat werkt voor mij ook erg goed. Je zou eens kunnen rekenen met Ritzelrechner om te kijken wat de beste optie voor je is. Het klinkt niet alsof je persé naar 12 speed moet voor het bereik, maar hé, het is wel mooi spul :lol:
haha, was al bezig, zie edit hierboven :)

Ik moet toch kijken of ik mijn oude 30T er nog op krijg.. zo niet een nieuwe kopen (note voor mezelf, koop geen cannondale meer, want dan kan je geen voorblad onder de 50 euro vinden, als ik een simpele crank had gehad, dan zat er voor deze rit gewoon een 30T van Ali op)

Met een 34 ga ik er met welke optie dan ook niet heel erg op vooruit..

maar de 51 of een 50 scheelt uiteraard maar heel weinig, het verschil tussen de 46 en de 50 is nog wel significant..

De sunrace 50 werkt wel aardig toch? met een XT M8000 derailleur?

https://www.bike-discount.de/en/buy/sun ... -50-624737
mooie zwarte :) ook "maar" 520 gram, wat niet eens zoveel verschil is voor een net zo dure 11-42 XT van 450 gram
denk dat het dat maar moet worden dan
cassette 66, ketting 20, ab oval 50 = ~ 140 euro
Klinkt als een prima optie! Er loopt hier een topic op het forum over de Sunrace cassette. :-q
"Circles turning circles. Man's most efficient machine."

Garage sale: heel veel spullen voor weinig :bier:
Frameset met vork te koop (ook voor weinig) :bier:
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Sunrace en XT gaan goed samen. Heb een 11-46 en een 11-50 zelf
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Victor1977 schreef: vr 31 januari 2020, 20:18 Sunrace en XT gaan goed samen. Heb een 11-46 en een 11-50 zelf
Die MX80 werkt prima zonder goatlinks of langere b schroef ?
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Prulleman schreef: vr 31 januari 2020, 20:59
Victor1977 schreef: vr 31 januari 2020, 20:18 Sunrace en XT gaan goed samen. Heb een 11-46 en een 11-50 zelf
Die MX80 werkt prima zonder goatlinks of langere b schroef ?
Ik heb er geen problemem mee gehad. Weet alleen nu even niet of het een sgs derailleur is of niet, dacht het wel. Hij zit op mijn Nukeproof Scout in Portugal aangezien ik daar die 50 achterin wel nodig heb. Op internet las ik destijds dat het wel een goatlink nodig had en enkelen zeiden weer van niet dus heb de gok genomen en het zonder gemonteerd en eigenlijk nooit meer bij stil gestaan. Check anders in het topic hier op forum.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Een 11-speed Sunrace 11-50 gaat goed met een medium 11-speed XT.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Zo! TrainerRoad begint te werken :)
Dorst in 22:28 gereden vandaag, 28 seconden sneller dan vorige PR :bier:
Ben benieuwd hoeveel er nog meer in zit :)
Plaats reactie