bye bye, te koop --> Cannondale F-SI Alloy 1 2017 --> Carbon 3 2018

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Haha, nee, 2 potloden loodrecht langs de band en dan de tussenafstand met een rolmaat.. maar het zal niet veel afwijken van 6 cm (2.35")

Gaat lekker met de nieuwe wielen, ook op Cadettenkamp een nieuw pr, de oude met bijna 1 minuut verbeterd.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Goed bezig!
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Ook maar eens een padrichter aangeschaft.. na wat klungelig om gevallen te zijn op een mulle klim (@ad jaja, de beruchte klim op CK gaat blijkbaar ook bij mij niet altijd goed :lol: )en te laat proberen te schakelen was het allemaal niet meer recht. De kleinste kransjes schakelden allemaal nog probleemloos, maar de bovenste helft, was het meer geratel dan geschakel... Op het oog leek de derailleur ook een klein beetje naar binnen te hangen, maar dat blijft toch lastig te zien bij minimale afwijkingen.

Aangezien het een tool is die je niet vaak gebruikt maar voor de goedkoopste gegaan, 39 euro inc shipping bij mantel (iets goedkoper bij onze duitse vrienden, maar geen zin om lang te wachten). https://www.mantel.com/cyclus-derailleur-pad-richter
Afbeelding

Makkelijk in gebruik, duurdere/luxere werken ongetwijfeld makkelijker en soepeler, maar deze doet gewoon zijn werk, je ziet de afstand bij verschillende posities en kan de richter als hefboom gebruiken om voorzichtig de pad uit te lijnen. In de reviews lees je wat over speling, maar dit is zo minimaal dat het voor zover ik kan bepalen geen invloed heeft op het resultaat.

Uiteindelijk bij de velg ~2cm afwijking gecorrigeerd naar >0,5cm en alles schakelt weer naar behoren!

Dus mocht je issues hebben met het afstellen van je versnellingen.. kijk zeker ook eens naar je padje, ga langs de LBS of schaf er zelf 1 aan, of zoek iemand die er 1 heeft. Met 11 en zeker met 12 speed kom het toch behoorlijk nauwkeurig.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16782
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Tsja, ik heb waarschijnlijk geluk gehad: sinds 1982 op derailleurfietsen onderweg en nog nooit een kromme derriepat gehad....

Oh wacht, ik lieg.
Toch één keer aan de hand gehad, maar toen was het ook met een richter niet meer te redden... :-{ :D
(en eigenlijk hoort die rechter seatstay ook gelijk te zijn aan de linker).
Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

auw... wel extra clearance voor een 38T ofzo :lol: (als er nog ruimte was voor je banden :wink: )

ik heb de voorgaande 25 jaar ook zonder gedaan, maar nu was het toch nodig. Misschien niet het meest rendabele stuk gereedschap, een paar keer in je leven naar de LBS om een padje te richten is waarschijnlijk goedkoper, maar ik doe dingen graag zelf :). Ik denk dat ik ook nog wel wat bikemaatjes hiermee uit de brand kan helpen.. misschien verdien ik em nog terug in bier :bier:
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16782
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Mocht ik nog eens pech hebben met mijn derailleurpat stuur ik je een pb-tje ;-)

Dat Ragley frame van hierboven was uiteraard wel afgeschreven, ook staal is maar beperkt te richten.
(en ook voor die Cube was het einde verhaal).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

ja, afgeschreven was wel duidelijk :o
pijnlijk om te zien :oops: , zo loopt de schade wel op, 2 fietsen, auto, drager..
nog wel wat fatsoenlijks van de verzekering kunnen krijgen?
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16782
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Nee, 500 per fiets en 95 voor de drager :-{
Beide fietsen waren in zeer goede staat (sommige onderdelen waren vrijwel nieuw) en nieuwwaardes van rond de 2.000 en 2.500 euro. Maar de frames waren al iets van 2~3 jaar oud en de verzekeraars schrijven "crossfietsen" (zo noemden ze dat echt...) in drie jaar af :o
Gelukkig werd de schade aan de auto wel volledig vergoed. Ook nog maar net trouwens...

Dit akkefietje was wel de aanleiding om beide hardtails door 29ers te vervangen. Die bevielen vervolgens zo goed dat er nog meer fietsen vervangen "moesten" worden... Dus de uiteindelijke vervolgschade was helemaal enorm :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Zo.. de voorbereidingen voor de RDHF gaan wel lekker. Vandaag weer eens het drieluik gereden en bijna overal sneller dan alle losse eindjes van voorheen. Nieuw pr op Dorst, 23:20 en alle drie in 1:17:33 (start Dorst, dan Cadettenkamp, vrachelen en eindigen weer bij de Cadettenkamp hekjes)

https://strava.app.link/DDykDSQBvV

Ben benieuwd hoe het straks bij de RDHF gaat lopen.., ben me ook een beetje aan het verdiepen in eten en drinken bij zo'n marathon.. normaal rij ik tussen de 1 en 2 uur en heel soms wat langer, maar dit zal wel andere koek zijn... (Doel is 4.5 uur) Maar eens wat experimenteren met gelletjes ofzo.. iemand tips?
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Mooie prestatie man! :-q Van gelletjes weet ik niets.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Thanks!
Af en toe rij ik ook een rustig rondje overigens. Gisteren met mijn zoontje van 6 Cadettenkamp gereden. Hij stuiterde bijna van het parcours bij de laatste afdaling, maar kon en net onder controle houden :roll:
Anyway, we hebben samen lol gehad. Vorig jaar ook weleens gedaan, maar met de kou is het niet zo'n succes.. daar heb je toch wat goede gear voor nodig, dus de winter eigenlijk overgeslagen..

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Iets mooiers is er toch niet?
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Inderdaad, heerlijk om zo samen te genieten! Misschien over een paar jaar de in de Ardennen :bier:
simonovereem
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 179
Lid geworden op: za 24 juni 2006, 19:48
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SLX RS-1, Cannondale F700, Scott Scale 10

Ben benieuwd hoe het straks bij de RDHF gaat lopen.., ben me ook een beetje aan het verdiepen in eten en drinken bij zo'n marathon.. normaal rij ik tussen de 1 en 2 uur en heel soms wat langer, maar dit zal wel andere koek zijn... (Doel is 4.5 uur) Maar eens wat experimenteren met gelletjes ofzo.. iemand tips?
Is heel persoonlijk, tenminste, hoe je maag en darmen er op reageren. Als je RHDF als wedstrijd gaat rijden, dus continu tegen omslagpunt, dan moet je vanaf de start gaan aanvullen. 80-90 gram koolhydraten per uur. Als je later begint, krijg je het niet meer aangevuld. Ik reken zelf altijd met 1 gel per 25-30 min + isotone sportdrank. Mijn maag kan dat prima handelen, maar dat is niet bij iedereen zo. Is ook wel e.e.a. geschreven over 'training the gut'.
Succes!
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Thanks!
Zit de laatste tijd ook wat podcasts te luisteren (voornamelijk mtbpodcast) en daardoor wel bewust geworden dat eten belangrijker is dan ik voorheen dacht en ook het verschil kan maken tussen een goede en slechte dag. Voor mij is het niet zozeer een wedstrijd, maar heb wel als doel om flink door te rijden.. Maar omdat het de eerste keer is wil ik continu rood wel voorkomen. Ik zal toch wat moeten gaan experimenteren, maar hoe dat op race day uitpakt zal afwachten zijn (omdat ik niet ff 65 KM met 2k hm kan simuleren)
Plaats reactie