Mijn 2018 Orbea Alma H20 ex Kom Strava Houder.

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gesloten
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Druk verlies zit em ook in het type band (merk, compound, leeftijd, ...). Bij mijn eerste tubeless set had ik de eerste paar weken ook druk verlies, en zelfs 1 of 2 keer echt plat na een paar dagen stilstand. Dit waren velgen en banden die al wel gebruikt waren, misschien dat dat ook scheelt.
Bij mijn nieuwe wielset icm met nieuwe banden totaal geen drukverlies de eerste week, zelfs zonder erop te rijden (wel goed geschud en op zijn kant laten liggen etc). Dus drukverlies is zeker geen feit bij tubeless.
PaganiProductions

Ik denk dat ik mij wel nieuwe achterband ga kopen omdat ik met mijn Schwalbe achterbanden al lek heb gereden die dus waarschijnlijk niet meer gaan werken als tubeless band.
Waarschijnlijk eentje met een sneller profiel en minder grof dan Barzo en een van Vittoria en redelijk licht.
Vandaag eens een route met de gps rijden.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2941
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Je kunt je lek gereden band gewoon blijven gebruiken hoor
Bird Aeris 9 blurple
PaganiProductions

novaterra schreef: za 2 maart 2019, 16:36 Je kunt je lek gereden band gewoon blijven gebruiken hoor
Ja die worden nog gebruikt alleen dan niet voor tubeless
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2941
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Ook voor tubeless nog prima te gebruiken!
Bird Aeris 9 blurple
PaganiProductions

novaterra schreef: za 2 maart 2019, 19:23 Ook voor tubeless nog prima te gebruiken!
Ja we zullen zien,
Kan best dat ik nog een achterband besteld en die Schwalbe houd voor reserve/winter.
Waarschijnlijk word het deze in 2.25 breed als achterband.
Natuurlijk tubeless ready
https://www.vittoria.com/us/peyote-cross-country.html
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

De combi Barzo voor en Peyote achter is prima. Bestel wel de TNT versie.
“Old, not obsolete”
PaganiProductions

Marco79 schreef: zo 3 maart 2019, 00:12 De combi Barzo voor en Peyote achter is prima. Bestel wel de TNT versie.
De voorband is al tnt versie.
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Marco79 schreef: zo 3 maart 2019, 00:12 De combi Barzo voor en Peyote achter is prima. Bestel wel de TNT versie.
Een non-TNT peyote achter slijt erg snel. Is dat met de TNT beter?

Ik zou gaan voor de Mezcal achter. Erg fijne allround combinatie met een Barzo voor.
PaganiProductions

RuudRuud schreef: zo 3 maart 2019, 09:00
Marco79 schreef: zo 3 maart 2019, 00:12 De combi Barzo voor en Peyote achter is prima. Bestel wel de TNT versie.
Een non-TNT peyote achter slijt erg snel. Is dat met de TNT beter?

Ik zou gaan voor de Mezcal achter. Erg fijne allround combinatie met een Barzo voor.
https://www.vittoria.com/eu/mezcal-cross-country.html
In Mexico is het trouwens om te drinken
https://en.wikipedia.org/wiki/Mezcal#Drinking
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

RuudRuud schreef: zo 3 maart 2019, 09:00
Marco79 schreef: zo 3 maart 2019, 00:12 De combi Barzo voor en Peyote achter is prima. Bestel wel de TNT versie.
Een non-TNT peyote achter slijt erg snel. Is dat met de TNT beter?

Ik zou gaan voor de Mezcal achter. Erg fijne allround combinatie met een Barzo voor.
Wat is snel. De gang dat Pagani zijn meters maakt zal het hard gaan. In principe is de Peyote de “kale” Barzo en daardoor erg voorspelbaar en rijdt superlicht.
“Old, not obsolete”
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Marco79 schreef: zo 3 maart 2019, 18:27
RuudRuud schreef: zo 3 maart 2019, 09:00

Een non-TNT peyote achter slijt erg snel. Is dat met de TNT beter?

Ik zou gaan voor de Mezcal achter. Erg fijne allround combinatie met een Barzo voor.
Wat is snel. De gang dat Pagani zijn meters maakt zal het hard gaan. In principe is de Peyote de “kale” Barzo en daardoor erg voorspelbaar en rijdt superlicht.
Mwoah, na een 100km zie je toch al echt slijtage... :) Ik vind m ongeschikt voor achter.
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

RuudRuud schreef: ma 4 maart 2019, 10:29
Marco79 schreef: zo 3 maart 2019, 18:27

Wat is snel. De gang dat Pagani zijn meters maakt zal het hard gaan. In principe is de Peyote de “kale” Barzo en daardoor erg voorspelbaar en rijdt superlicht.
Mwoah, na een 100km zie je toch al echt slijtage... :) Ik vind m ongeschikt voor achter.
Peyote TNT slijt ook hard als achterband
PaganiProductions

De Alma is bij de lbs voor groot onderhoud.
En dan kan ik weer vooruit met die fiets voor de komende tijd.
Alleen laat ik laat tubeles verhaal effe achterwege en andere achterband ook nog kan altijd later.
PaganiProductions

De alma is weer klaar voor te knallen door de bossen.
Gesloten