Mijn 2018 Orbea Alma H20 ex Kom Strava Houder.

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gesloten
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Unlimited colors doet het voor rond 400 euro. Incl belettering.
Heb mijn goedkope alu frame al 2x laten doen daar.
Dat het niet de moeite waard is boeit mijzelf niet, ik fiets graag op deze fiets en zal ook geen andere meer kopen tenzij het frame breekt.

Maar als je zo iemand bent die makkelijk een andere fiets koopt en daar ook net zo goed op zit dan kun je het beter niet doen.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Mario070 schreef: zo 24 mei 2020, 15:06 Overspuiten PP proof = de bike 1 kilo zwaarder :-{ daar gaat je mooie lichtere wielset :winkie:
Van je frame spuiten word de wielset toch niet zwaarder. :bier: :bier:
Mtb1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Assen
Contacteer:

novaterra schreef: zo 24 mei 2020, 14:43 Wouter heeft zijn vakantie geld gekregen, en het brand in zijn broekzak. Gewoon dezelfde grips kopen, en dat spuiten snel vergeten
Zorgt wel voor vele pagina's en pagani's adviezen 8)
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
PaganiProductions

Rayb81 schreef: zo 24 mei 2020, 16:44 Unlimited colors doet het voor rond 400 euro. Incl belettering.
Heb mijn goedkope alu frame al 2x laten doen daar.
Dat het niet de moeite waard is boeit mijzelf niet, ik fiets graag op deze fiets en zal ook geen andere meer kopen tenzij het frame breekt.

Maar als je zo iemand bent die makkelijk een andere fiets koopt en daar ook net zo goed op zit dan kun je het beter niet doen.
Dat is een redelijke nette prijs
Ik fiets nog erg graag op mijn Alma ziet niet zo snel een reden op die in te ruilen voor wat anders.
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 881
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Kun je niet beter een tientje investeren in een lakstift ?
mark m
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 20 oktober 2003, 20:42
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 TR MyO / Mondraker Foxy R

gijsje schreef: zo 24 mei 2020, 18:32 Kun je niet beter een tientje investeren in een lakstift ?
Dat!

Of

De fiets inruilen op een nieuwe Alma.
Voor 400 euro overspuiten, ca. 200 euro demontage/montage van de fiets en ca. 600-800 euro restwaarde van de fiets is het voordeliger om een nieuwe Alma te kopen. Dan is alles weer 'fris' en zet je je wielsetje over op de nieuwe.

Indien mogelijk leg je nog wat (vakantie)geld in en ga je voor een Alma carbon..
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

gijsje schreef: zo 24 mei 2020, 18:32 Kun je niet beter een tientje investeren in een lakstift ?
+1

400 euro is veel geld en zeker in verhouding met de totale waarde van je fietst. daar koop je bijna een nieuw frame voor.
PaganiProductions

Victor1977 schreef: zo 24 mei 2020, 18:47
gijsje schreef: zo 24 mei 2020, 18:32 Kun je niet beter een tientje investeren in een lakstift ?
+1

400 euro is veel geld en zeker in verhouding met de totale waarde van je fietst. daar koop je bijna een nieuw frame voor.
Dat zal best maar ben nog echt tevreden met mijn mtb dus geen geen reden om in ruilen ofzo.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Misschien kost dit frame los ook wel 400 euro... of minder... Het is echt een slechte investering. Al helemaal als je het demonteren en opnieuw opbouwen niet zelf doet.
PaganiProductions

Prulleman schreef: zo 24 mei 2020, 19:46 Misschien kost dit frame los ook wel 400 euro... of minder... Het is echt een slechte investering. Al helemaal als je het demonteren en opnieuw opbouwen niet zelf doet.
Dan misschien een andere frame ofzo.
Is dat goed koper.
Misschien gewoon helemaal op rijden en daarna zie ik wel.
En mijn huidige spec vind ik zo goed.
Voorbeeldje
https://www.salden.nl/massini-roccolo-c ... set-9.html
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

novaterra schreef: zo 24 mei 2020, 14:43 Wouter heeft zijn vakantie geld gekregen, en het brand in zijn broekzak. Gewoon dezelfde grips kopen, en dat spuiten snel vergeten
Was ook mijn eerste gedacht. Gebruikerssporen zijn normaal. Je gebruikt je fiets goed. Wees er trots op. Battlewounds! Er zijn leukere upgrades dan wat lak.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

hitchhikerzguide schreef: zo 24 mei 2020, 20:28
novaterra schreef: zo 24 mei 2020, 14:43 Wouter heeft zijn vakantie geld gekregen, en het brand in zijn broekzak. Gewoon dezelfde grips kopen, en dat spuiten snel vergeten
Was ook mijn eerste gedacht. Gebruikerssporen zijn normaal. Je gebruikt je fiets goed. Wees er trots op. Battlewounds! Er zijn leukere upgrades dan wat lak.
Precies!
PaganiProductions

hitchhikerzguide schreef: zo 24 mei 2020, 20:28
novaterra schreef: zo 24 mei 2020, 14:43 Wouter heeft zijn vakantie geld gekregen, en het brand in zijn broekzak. Gewoon dezelfde grips kopen, en dat spuiten snel vergeten
Was ook mijn eerste gedacht. Gebruikerssporen zijn normaal. Je gebruikt je fiets goed. Wees er trots op. Battlewounds! Er zijn leukere upgrades dan wat lak.
Dat is ook weer zo.
Ben nog zeer verbaasd dat hij nog steeds heel is.
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Als je fiets nu al zo beschadigd is dat hij gespoten moet worden dan zou ik dat zeker NIET doen.

Voor je het weet ben je na het spuiten weer zo ver. Misschien wat zuiniger doen op je fiets?
PaganiProductions

japie carbon schreef: zo 24 mei 2020, 20:52 Als je fiets nu al zo beschadigd is dat hij gespoten moet worden dan zou ik dat zeker NIET doen.

Voor je het weet ben je na het spuiten weer zo ver. Misschien wat zuiniger doen op je fiets?
Op sommige punten is de verf eraf verder niks.
De meeste verf zit er nog op hoor.
Gesloten