Mijn 2018 Orbea Alma H20 ex Kom Strava Houder.

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gesloten
PaganiProductions

Demoniac schreef:
PaganiProductions schreef:Die wielen en naven waren op en zo kan ik nog lang doorgaan.
Veel geld om die fiets op te knappen als je over nieuwe onderdelen hebt.
Hoeveel km had je wel niet gemaakt dan op dat ding?!
heel veel
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5594
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Heel veel is natuurlijk relatief.

Bijv. de persoon in NL die de meeste kms per jaar fietst staat momenteel al bijna op 18.000km voor dit jaar, dus ja wat is veel…

Naven kunnen overigens wel van slechte kwaliteit zijn.
Mijn Axis naaf (goedkope troep) begon na 6000km te rammelen, de Specialized Stout naaf al na krap 3000km.
vedet
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 516
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 15:58
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 - Drössiger AMS 2 650b-plus

Goed gedaan wouter, als je 200€ had gevraagd had die mss nog maanden in de weg gestaan... nu extra budget voor nieuw
You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close!
PaganiProductions

Rayb81 schreef:Heel veel is natuurlijk relatief.

Bijv. de persoon in NL die de meeste kms per jaar fietst staat momenteel al bijna op 18.000km voor dit jaar, dus ja wat is veel…

Naven kunnen overigens wel van slechte kwaliteit zijn.
Mijn Axis naaf (goedkope troep) begon na 6000km te rammelen, de Specialized Stout naaf al na krap 3000km.
die fiets is van 2014 daar heb ik heel wat km's mee gereden.
Trouwens kan de Alma wegbrengen voor een service beurt van de bottembracket want die begin nu aardig te kraken.
na 3500+km.
PaganiProductions

vedet schreef:Goed gedaan wouter, als je 200€ had gevraagd had die mss nog maanden in de weg gestaan... nu extra budget voor nieuw
De nieuwe fiets is al besteld zal deze week of volgende week in mijn bezit zijn.
Ik vraag mij werkelijk af als ik meer dan 130 euro voor die fiets had gekregen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

PaganiProductions schreef:Ik vraag mij werkelijk af of ik meer dan 130 euro voor die fiets had gekregen.
Misschien als je langer gewacht had, een klein beetje meer. Maar precies wat Vedet zegt: dan had die fiets er nog wel 5 maanden gestaan. En of dat de moeite waard is voor €50,- extra? En misschien had je er ook dan maar €130,- voor gekregen, je weet het niet.

Nu heb je in ieder geval snel wat geld en kun je het nieuwe model snel opleuken :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
PaganiProductions

Lars TB schreef:
PaganiProductions schreef:Ik vraag mij werkelijk af of ik meer dan 130 euro voor die fiets had gekregen.
Misschien als je langer gewacht had, een klein beetje meer. Maar precies wat Vedet zegt: dan had die fiets er nog wel 5 maanden gestaan. En of dat de moeite waard is voor €50,- extra? En misschien had je er ook dan maar €130,- voor gekregen, je weet het niet.

Nu heb je in ieder geval snel wat geld en kun je het nieuwe model snel opleuken :-q
De eerste upgrade heb ik al liggen de Maxxis icon vouwbanden zal binnenkort ook wel carbon stuur voor de alma hebben kan het oude stuur met huidige grips over naar de nieuwe fiets.
Daarna zal wel voorvork aan de buurt zijn voor een vaste Carbon voorvork van de red budget rocket.
Het moet passen met een 1-1/8" Semi-Integrated balhoofd lager dus geen tapered vork.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5594
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

4 maanden 3500km, dat doe je toch goed :)
Gebruikersavatar
martijn_k1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 07:49
Mijn mountainbike: Canyon Exceed

PaganiProductions schreef: Trouwens kan de Alma wegbrengen voor een service beurt van de bottembracket want die begin nu aardig te kraken.
na 3500+km.
https://www.strava.com/athletes/13274464

3500+Km?? Je zit nog niets eens op de helft :D :D
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

martijn_k1 schreef:
PaganiProductions schreef: Trouwens kan de Alma wegbrengen voor een service beurt van de bottembracket want die begin nu aardig te kraken.
na 3500+km.
https://www.strava.com/athletes/13274464

3500+Km?? Je zit nog niets eens op de helft :D :D
Twee wielen dus afstand x2? Twee keer zo hoge cadans tov vroeger? Eerder 2 voorbladen en nu maar 1?
PaganiProductions

Daar staan alleen de mtb's km+terug ritten op de andere km' +mtb km's vanaf 2015 s op sports tracker en ook een tijdje zonder smartphone gezeten en vergeet soms ook strava aan te zetten.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

RuudRuud schreef:
Twee wielen dus afstand x2? Twee keer zo hoge cadans tov vroeger? Eerder 2 voorbladen en nu maar 1?[/quote]

Dit past helemaal in de logica van wouter. Maar hij maakt zeker wel lange ritten op Strava zag ik. Dus zou het zeker wel kunnen.
Een rit van 52 km, gemiddeld 16,7 en daarna meteen een cooling down van 28 km, gemiddeld 17,5.
Is al vlot 80 km en de volgende dag weer op de fiets. Ik moet daar niet aan denken.
Even iets verder gekeken, in 4 dagen, aaneengesloten, toch vlot 210 km. Dan gaat het best hard met de kilometers.
PaganiProductions

Mike123 schreef:
RuudRuud schreef:
Twee wielen dus afstand x2? Twee keer zo hoge cadans tov vroeger? Eerder 2 voorbladen en nu maar 1?
Dit past helemaal in de logica van wouter. Maar hij maakt zeker wel lange ritten op Strava zag ik. Dus zou het zeker wel kunnen.
Een rit van 52 km, gemiddeld 16,7 en daarna meteen een cooling down van 28 km, gemiddeld 17,5.
Is al vlot 80 km en de volgende dag weer op de fiets. Ik moet daar niet aan denken.
Even iets verder gekeken, in 4 dagen, aaneengesloten, toch vlot 210 km. Dan gaat het best hard met de kilometers.[/quote]
Daarbij woon werk km's nog erbij.
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Dan maak je serieus km's, goed bezig!
Die km's verklaren (deels?) ook waarom er wat vaker dan gemiddeld iets vervangen moet worden aan je machines.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
PaganiProductions

Jan Willem schreef:Dan maak je serieus km's, goed bezig!
Die km's verklaren (deels?) ook waarom er wat vaker dan gemiddeld iets vervangen moet worden aan je machines.
Een keer naar werk is minimaal 10'5 km enkel
Gesloten