Radon Jealous 8.0

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
bob.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 21:21
Mijn mountainbike: Radon Jealous & Transition Patrol

De huidige wielset (concessies aan stijfheid daar gelaten) is ook al netjes van gewicht; 1685gram. Op gebied van gewicht verliezen zal in m'n nieuwe wielset de winst niet meer in zitten, wel in stijfheid!.
De cockpit, ombouw naar 1x11, het tubeless zetten van de wielen (marginaal) en wat kleine details zoals de CarbonTi steekassen en de 160mm remschijf (voor) zullen de grootste besparingen hebben opgeleverd t.o.v. die 9,8kg die ik eerder noemde.

Maar ik heb gewoon geen zin om de fiets eerder te wegen :lol:
Laatst gewijzigd door bob. op ma 6 mei 2019, 18:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

“wegen valt altijd tegen” :wink:
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
bob.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 21:21
Mijn mountainbike: Radon Jealous & Transition Patrol

06-05-2019

Ondertussen is de carbon Nextie wielset af! Tijdens een leerzame middag samen met Lars de wielen gespaakt, en een poging gedaan hier zelf ook wat van op te steken, om deze vaardigheden ook eigen te gaan maken in de toekomst.

De wielen zijn opgebouwd met Boost Pro4 Boost naven, Sapim Race 2-1.8-2 spaken, Sapim aluminium nippels en Newmen onderlegringen tussen velg en nippel. Tijdens het spaken heb ik geen foto's gemaakt, omdat ik dat altijd standaard vergeet als ik probeer op te letten.

Gewicht is zoals verwacht. 1675gram. Geen bizar licht gewicht setje. Gekozen voor kwaliteit en duurzaamheid.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Toen de bandjes maar eens ontdaan van wat latex resten, en de boel gemonteerd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tot nu toe slechts 2 fatsoenlijke ritjes gemaakt, maar ik ben enorm te spreken over het verschil dat deze wielen maken! Ik merkte bij de eerste rit dat de bandendruk flink lager moest om grip te vinden. Dit is waarschijnlijk te wijten aan het verschil in interne breedte van de velg, waardoor de banden zich heel anders vormen. Toen de druk eenmaal in de regionen was gekomen waarin goed te rijden viel, was het genieten geblazen :D Wat een verschil. Geen gewiebel meer in de bochten, heel erg snel aanspreken en enorm snel bochten uit accelereren. Super :-q
PaganiProductions

Mooi wielen staan goed bij de fiets.
Plaats reactie