De huidige wielset (concessies aan stijfheid daar gelaten) is ook al netjes van gewicht; 1685gram. Op gebied van gewicht verliezen zal in m'n nieuwe wielset de winst niet meer in zitten, wel in stijfheid!.
De cockpit, ombouw naar 1x11, het tubeless zetten van de wielen (marginaal) en wat kleine details zoals de CarbonTi steekassen en de 160mm remschijf (voor) zullen de grootste besparingen hebben opgeleverd t.o.v. die 9,8kg die ik eerder noemde.
Maar ik heb gewoon geen zin om de fiets eerder te wegen
Radon Jealous 8.0
- maverick76
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2062
- Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
- Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig
“wegen valt altijd tegen”
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 352
- Lid geworden op: di 26 mei 2015, 21:21
- Mijn mountainbike: Radon Jealous & Transition Patrol
06-05-2019
Ondertussen is de carbon Nextie wielset af! Tijdens een leerzame middag samen met Lars de wielen gespaakt, en een poging gedaan hier zelf ook wat van op te steken, om deze vaardigheden ook eigen te gaan maken in de toekomst.
De wielen zijn opgebouwd met Boost Pro4 Boost naven, Sapim Race 2-1.8-2 spaken, Sapim aluminium nippels en Newmen onderlegringen tussen velg en nippel. Tijdens het spaken heb ik geen foto's gemaakt, omdat ik dat altijd standaard vergeet als ik probeer op te letten.
Gewicht is zoals verwacht. 1675gram. Geen bizar licht gewicht setje. Gekozen voor kwaliteit en duurzaamheid.
Toen de bandjes maar eens ontdaan van wat latex resten, en de boel gemonteerd.
Tot nu toe slechts 2 fatsoenlijke ritjes gemaakt, maar ik ben enorm te spreken over het verschil dat deze wielen maken! Ik merkte bij de eerste rit dat de bandendruk flink lager moest om grip te vinden. Dit is waarschijnlijk te wijten aan het verschil in interne breedte van de velg, waardoor de banden zich heel anders vormen. Toen de druk eenmaal in de regionen was gekomen waarin goed te rijden viel, was het genieten geblazen Wat een verschil. Geen gewiebel meer in de bochten, heel erg snel aanspreken en enorm snel bochten uit accelereren. Super
Ondertussen is de carbon Nextie wielset af! Tijdens een leerzame middag samen met Lars de wielen gespaakt, en een poging gedaan hier zelf ook wat van op te steken, om deze vaardigheden ook eigen te gaan maken in de toekomst.
De wielen zijn opgebouwd met Boost Pro4 Boost naven, Sapim Race 2-1.8-2 spaken, Sapim aluminium nippels en Newmen onderlegringen tussen velg en nippel. Tijdens het spaken heb ik geen foto's gemaakt, omdat ik dat altijd standaard vergeet als ik probeer op te letten.
Gewicht is zoals verwacht. 1675gram. Geen bizar licht gewicht setje. Gekozen voor kwaliteit en duurzaamheid.
Toen de bandjes maar eens ontdaan van wat latex resten, en de boel gemonteerd.
Tot nu toe slechts 2 fatsoenlijke ritjes gemaakt, maar ik ben enorm te spreken over het verschil dat deze wielen maken! Ik merkte bij de eerste rit dat de bandendruk flink lager moest om grip te vinden. Dit is waarschijnlijk te wijten aan het verschil in interne breedte van de velg, waardoor de banden zich heel anders vormen. Toen de druk eenmaal in de regionen was gekomen waarin goed te rijden viel, was het genieten geblazen Wat een verschil. Geen gewiebel meer in de bochten, heel erg snel aanspreken en enorm snel bochten uit accelereren. Super