+1Dutch schreef:Dan is het natuurlijk ineens mooi
Radon Jealous 8.0
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 352
- Lid geworden op: di 26 mei 2015, 21:21
- Mijn mountainbike: Radon Jealous & Transition Patrol
Nee, het is ook niet mijn favoriete accessoire op de fiets. Maar het scheelt 90% aan modder die ik in m'n gezicht krijg en aan modder die op de voorvork terecht komt. Voor de levensduur van de seals etc. ook niet verkeerd!Dutch schreef:Dan is het natuurlijk ineens mooi
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 352
- Lid geworden op: di 26 mei 2015, 21:21
- Mijn mountainbike: Radon Jealous & Transition Patrol
Ondertussen maak ik nog steeds mijn kilometers in Nederland op de Jealous. Er is dan ook niet veel aan veranderd, eigenlijk best een prima bike uit de doos. Ondertussen staat er zo'n 2500km op de teller (nu 1 jaar oud). Dus het wordt tijd voor groter onderhoud. Ik hoop de komende natte periode nog op deze ketting/tandwielen te kunnen rijden. Dan gaat ie van 2x11 naar 1x11 met een 11-46 cassette en een 36t NW blad.
Wel de nieuwe XT SPD pedalen gemonteerd
En ik had een kapot lager in de hub (Mavic... )
Geen zin in garantie aanvragen, dus even zelf 2 nieuwe lagers in getikt.
Aan Lakebike24 (6uurs team) meegedaan. 10e geeindigd met ons team in een deelnemersveld van 50+ teams.
Fototje van de finsch, de koek was wel op op dit moment
En nog een random foto op de heide
Wel de nieuwe XT SPD pedalen gemonteerd
En ik had een kapot lager in de hub (Mavic... )
Geen zin in garantie aanvragen, dus even zelf 2 nieuwe lagers in getikt.
Aan Lakebike24 (6uurs team) meegedaan. 10e geeindigd met ons team in een deelnemersveld van 50+ teams.
Fototje van de finsch, de koek was wel op op dit moment
En nog een random foto op de heide
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 327
- Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
- Mijn mountainbike: Assen
- Contacteer:
Hele gave fiets!
Mooie kleuren combi. en goede upgrades:)
Mooie kleuren combi. en goede upgrades:)
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 352
- Lid geworden op: di 26 mei 2015, 21:21
- Mijn mountainbike: Radon Jealous & Transition Patrol
Update 06-02-2019
Ik ben weer lekker aan 't klussen geweest
Ketting en cassette lopen op hun einde en ik wil graag van de 2x11 setup een 1x11 setup maken. Nieuwe ketting, cassette etc besteld, maar dit ga ik pas monteren als de winter voorbij is. Zonde om met een nieuwe ketting gelijk door de bagger te moeten ploegen. Zolang het huidige spul niet overslaat, fiets ik hier nog wel even meer verder (de ketting slijtagemeter op 0,75mm ligt er rammelent in).
Terug naar het 1x11 verhaal. Ik had nog een gebruik 32t M8000 blad liggen van de enduro bike. Uiteindelijk besloten deze samen met een one-up chainguide te monteren, en zo een 1x11 setup te genereren. Zelfs met de versleten cassette/ketting die er nu op ligt ben ik er erg blij mee. Klein beetje gewicht verloren en gevoelsmatig draait het wat soepeler (placebo effect?)
Plaatje:
Al een lange tijd heb ik (voornamelijk met koude weersomstandigheden) last van het welbekende wisselende druk punt in de Shimano M8000 remmen. Tot voor kort vond ik het wel best. Maar na een ritje in de verse sneeuw van 2 weken geleden, was de maat vol. Er zit 2 jaar garantie op de shimano delen, dus heb ik eens een poging gedaan om dit te claimen. Met de hulp van een bevriende medewerker van Canyon, onder garantie een nieuwe set remmen mogen ontvangen Super dus! Of deze 'druk-punt-wissel' vrij zijn, moet nog blijken. Mijn remschijf in het voorwiel had een minuscul slag, dus ook deze heb ik direct vervangen.
En zo staat de bike er op 't moment bij:
In mijn upgrade drang ben ik ook opzoek gegaan naar lichtere componenten. Zo heb ik uitgevonden dat mijn huidige syntace stuur en voorbouw vrij lomp zijn. Voornemens om dit te veranderen, kwam ik toevallig op marktplaats een Ritchey C220 80mm voorbouw tegen. Precies de pen die ik graag wilde gaan bestellen om te gebruiken met een Ritchey WCS carbon stuur. Nagenoeg nieuw, maar dan voor de helft van de prijs waarvoor deze nieuw wordt verkocht
Het stuur moet nog besteld worden, maar dat zal niet heel lang meer op zich laten wachten!
Ik ben weer lekker aan 't klussen geweest
Ketting en cassette lopen op hun einde en ik wil graag van de 2x11 setup een 1x11 setup maken. Nieuwe ketting, cassette etc besteld, maar dit ga ik pas monteren als de winter voorbij is. Zonde om met een nieuwe ketting gelijk door de bagger te moeten ploegen. Zolang het huidige spul niet overslaat, fiets ik hier nog wel even meer verder (de ketting slijtagemeter op 0,75mm ligt er rammelent in).
Terug naar het 1x11 verhaal. Ik had nog een gebruik 32t M8000 blad liggen van de enduro bike. Uiteindelijk besloten deze samen met een one-up chainguide te monteren, en zo een 1x11 setup te genereren. Zelfs met de versleten cassette/ketting die er nu op ligt ben ik er erg blij mee. Klein beetje gewicht verloren en gevoelsmatig draait het wat soepeler (placebo effect?)
Plaatje:
Al een lange tijd heb ik (voornamelijk met koude weersomstandigheden) last van het welbekende wisselende druk punt in de Shimano M8000 remmen. Tot voor kort vond ik het wel best. Maar na een ritje in de verse sneeuw van 2 weken geleden, was de maat vol. Er zit 2 jaar garantie op de shimano delen, dus heb ik eens een poging gedaan om dit te claimen. Met de hulp van een bevriende medewerker van Canyon, onder garantie een nieuwe set remmen mogen ontvangen Super dus! Of deze 'druk-punt-wissel' vrij zijn, moet nog blijken. Mijn remschijf in het voorwiel had een minuscul slag, dus ook deze heb ik direct vervangen.
En zo staat de bike er op 't moment bij:
In mijn upgrade drang ben ik ook opzoek gegaan naar lichtere componenten. Zo heb ik uitgevonden dat mijn huidige syntace stuur en voorbouw vrij lomp zijn. Voornemens om dit te veranderen, kwam ik toevallig op marktplaats een Ritchey C220 80mm voorbouw tegen. Precies de pen die ik graag wilde gaan bestellen om te gebruiken met een Ritchey WCS carbon stuur. Nagenoeg nieuw, maar dan voor de helft van de prijs waarvoor deze nieuw wordt verkocht
Het stuur moet nog besteld worden, maar dat zal niet heel lang meer op zich laten wachten!
- kan niet meer
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2192
- Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
- Mijn mountainbike: Spot Mayhem
Dat met die remmen komt mij bekend voor. Soms komt het voor maar vaak ook niet. Zo op m,n thuisrondjes heb ik amper last en bv op Amerongen weer wel. Ben er ook mee door blijven rijden en bij mij is de 2 jaar inmiddels verstreken. Nieuw set op m,n andere fiets heeft geen last.
"This species has amused itself to death"
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 352
- Lid geworden op: di 26 mei 2015, 21:21
- Mijn mountainbike: Radon Jealous & Transition Patrol
01.03.2019
Sneller dan gedacht weer aan de sleutel gegaan. Tijdens een tourtocht in Liessel 2 weken geleden, wilde mijn achterband niet meer op druk blijven. De latex zeverde overal tussen de velg en de band door, dus snel een binnenbandje erin gelegd en verder. Bij thuiskomst de band maar eens goed bekeken en geconcludeerd dat 'ie overleden was.
Dit was niet de enige plek in het karkas waar de band had gefaald. Daarnaast is op tot op heden onverklaarbare wijze het rubber van de band gesleten waar deze de velg raakt. (voordat jullie het zeggen; nee, ik heb nooit met een te zachte (<1.2barg) band gereden. Het ontbreken van het rubber op die plaats heeft ook zijn uitwerking gehad op mijn velg
Vermoedelijk is dit al een tijdje aan het inslijten geweest, want de groeven stonden er aardig diep in. Na wat wikken en wegen, besloten om de velg maar te proberen te redden. Door deze zonder band in het frame te hangen, met één hand de crank rond te bewegen en met de andere hand een stukje 400grid waterproof schuurpapier tegen de rand te houden, is het toch weer glad geworden.
halverwege:
en klaar:
Vervolgens een nieuwe Raceking besteld en gemonteerd:
(met sneakpeek nieuwe cassette)
Toen ik hier eenmaal mee bezig was, besloot ik ook mijn groepset (slijtage delen) te vervangen. Deze lagen al 'n tijdje op de plank, maar het oude spul was nog wel ok-ish. Tijdens dezelfde tourtocht merkte ik dat 't spul niet meer lekker wilde schakelen, dus vervangen die handel!
Nieuw 34t NW Shimano XT voorblad:
Derailleur met SG (medium) kooi:
Ketting op maat maken:
Snel nog een nieuwe schakelkabel door het frame trekken:
Ready to rock!
Sneller dan gedacht weer aan de sleutel gegaan. Tijdens een tourtocht in Liessel 2 weken geleden, wilde mijn achterband niet meer op druk blijven. De latex zeverde overal tussen de velg en de band door, dus snel een binnenbandje erin gelegd en verder. Bij thuiskomst de band maar eens goed bekeken en geconcludeerd dat 'ie overleden was.
Dit was niet de enige plek in het karkas waar de band had gefaald. Daarnaast is op tot op heden onverklaarbare wijze het rubber van de band gesleten waar deze de velg raakt. (voordat jullie het zeggen; nee, ik heb nooit met een te zachte (<1.2barg) band gereden. Het ontbreken van het rubber op die plaats heeft ook zijn uitwerking gehad op mijn velg
Vermoedelijk is dit al een tijdje aan het inslijten geweest, want de groeven stonden er aardig diep in. Na wat wikken en wegen, besloten om de velg maar te proberen te redden. Door deze zonder band in het frame te hangen, met één hand de crank rond te bewegen en met de andere hand een stukje 400grid waterproof schuurpapier tegen de rand te houden, is het toch weer glad geworden.
halverwege:
en klaar:
Vervolgens een nieuwe Raceking besteld en gemonteerd:
(met sneakpeek nieuwe cassette)
Toen ik hier eenmaal mee bezig was, besloot ik ook mijn groepset (slijtage delen) te vervangen. Deze lagen al 'n tijdje op de plank, maar het oude spul was nog wel ok-ish. Tijdens dezelfde tourtocht merkte ik dat 't spul niet meer lekker wilde schakelen, dus vervangen die handel!
Nieuw 34t NW Shimano XT voorblad:
Derailleur met SG (medium) kooi:
Ketting op maat maken:
Snel nog een nieuwe schakelkabel door het frame trekken:
Ready to rock!
Ziet er uit als een snelle raket erg mooi
Blijf de lijnen van een xc hardtail zo mooi vinden niks zit er erop wat niet nodig is.
Ga binnenkort ook overstap maken van slx 11 46 naar xt 11 46 cassette ben benieuwd hoe dat gaat rijden.
In combo met 34 tands oval kettingblad
Blijf de lijnen van een xc hardtail zo mooi vinden niks zit er erop wat niet nodig is.
Ga binnenkort ook overstap maken van slx 11 46 naar xt 11 46 cassette ben benieuwd hoe dat gaat rijden.
In combo met 34 tands oval kettingblad
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 352
- Lid geworden op: di 26 mei 2015, 21:21
- Mijn mountainbike: Radon Jealous & Transition Patrol
06.04.2019
Afgelopen week eindelijk mijn Ritchey stuur ontvangen. Door verschillende oorzaken had deze wat vertraging opgelopen.
Direct gemonteerd tezamen met de stuurpen die ik eerder al had laten zien. Ik ben erg blij met het resultaat. Het stuur is 40mm breder dan het originele Syntace stuur, stukken flexibeler (carbon vs. alu) en weegt slechts de helft.
Daarnaast ben ik enige tijd geleden gemotiveerd geraakt om een carbon wielset te willen bouwen. Dit mede door het topic van Prulleman, waarin de Nextie velgen worden besproken. Dit heeft ertoe geleid dat ik ook een bestelling heb geplaatst in China
Ik weeg (fully equiped incl cammelbak) zo'n 77kg. Om een balans te vinden tussen een licht, maar ook stijf wiel, heb ik gekozen voor asymmetrische velgen, 28-spaaks uitgevoerd en een binnenbreedte van 26,5mm. Deze ga ik, met de hulp van Lars, opbouwen met Hope Pro4 Boost hubs en Sapim 2-1,8-2mm spaken. De hubs en spaken zijn besteld, dus binnen enkele weken moet dit vorm gaan krijgen. Compleet zal de set ongeveer 1600gram moeten gaan wegen.
Afmetingen velg:
Afgelopen week eindelijk mijn Ritchey stuur ontvangen. Door verschillende oorzaken had deze wat vertraging opgelopen.
Direct gemonteerd tezamen met de stuurpen die ik eerder al had laten zien. Ik ben erg blij met het resultaat. Het stuur is 40mm breder dan het originele Syntace stuur, stukken flexibeler (carbon vs. alu) en weegt slechts de helft.
Daarnaast ben ik enige tijd geleden gemotiveerd geraakt om een carbon wielset te willen bouwen. Dit mede door het topic van Prulleman, waarin de Nextie velgen worden besproken. Dit heeft ertoe geleid dat ik ook een bestelling heb geplaatst in China
Ik weeg (fully equiped incl cammelbak) zo'n 77kg. Om een balans te vinden tussen een licht, maar ook stijf wiel, heb ik gekozen voor asymmetrische velgen, 28-spaaks uitgevoerd en een binnenbreedte van 26,5mm. Deze ga ik, met de hulp van Lars, opbouwen met Hope Pro4 Boost hubs en Sapim 2-1,8-2mm spaken. De hubs en spaken zijn besteld, dus binnen enkele weken moet dit vorm gaan krijgen. Compleet zal de set ongeveer 1600gram moeten gaan wegen.
Afmetingen velg:
- maverick76
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2062
- Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
- Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig
Ik heb over dit topic heen gelezen maar erg fraai fietsje!
Maar lees ik er nu telkens overheen of......?
Je hebt het telkens over het gewicht van nieuwe onderdelen maar ik lees nergens het gewicht van de fiets.
Ik ben wel benieuwd eigenlijk.
Maar lees ik er nu telkens overheen of......?
Je hebt het telkens over het gewicht van nieuwe onderdelen maar ik lees nergens het gewicht van de fiets.
Ik ben wel benieuwd eigenlijk.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 352
- Lid geworden op: di 26 mei 2015, 21:21
- Mijn mountainbike: Radon Jealous & Transition Patrol
Totaal gewicht van de fiets op dit moment weet ik niet. Origineel zat 'ie op 9,8kg uit m'n hoofd. Als mijn nieuwe wielset klaar is, zal ik weer eens een poging ondernemen om de fiets te wegen
- Victor1977
- Pro Biker
- Berichten: 1010
- Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
- Mijn mountainbike: Amsterdam
Dat is echt een mooi laag gewicht en met die nieuwe wielen kan het dus nog lager.