Hornet is ready to sting; nwe bandjes en de rest.

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Bij mij vallen ze tegen de 64mm op een 28mm velg, ik heb ze niet super exact gemeten dus kan ietsje afwijken. Vorige week ook wat modderige stukken gereden en inderdaad geen rare verrassingen, maar wel wat glibberen en glijden :-D
Hoe zit dat nou eigenlijk met die gele of witte belettering op Maxxis banden? De origineel gemonteerde Minions op mijn Merida hebben witte teksten, maar alle Maxxissen die ik ooit zelf gekocht heb hebben gele letters. En ik vind me dat geel toch lelijk... :-{

Welke heb jij precies Marco? De Rekons op de Snowdon zijn EXO 3c Maxterra gevallen, die achterop de Merida ligt is een dual compound. Allemaal geel, net als de Ardents die ik jaren geleden ooit kocht (toen ze net uit waren).

Blijft een leuk fietsje, alleen zou ik zelf het kabel- en leidingwerk all black gehouden hebben.
Maar zo zal iedereen zijn eigen voorkeuren hebben, dus gewoon lekker laten zitten ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Die met witte letters zijn toch OEM-only?

Itt Kermit vind ik die groene leidingen toch wel iets hebben :-q
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

kermit schreef: ma 18 maart 2019, 12:15 Bij mij vallen ze tegen de 64mm op een 28mm velg, ik heb ze niet super exact gemeten dus kan ietsje afwijken. Vorige week ook wat modderige stukken gereden en inderdaad geen rare verrassingen, maar wel wat glibberen en glijden :-D
Hoe zit dat nou eigenlijk met die gele of witte belettering op Maxxis banden? De origineel gemonteerde Minions op mijn Merida hebben witte teksten, maar alle Maxxissen die ik ooit zelf gekocht heb hebben gele letters. En ik vind me dat geel toch lelijk... :-{

Welke heb jij precies Marco? De Rekons op de Snowdon zijn EXO 3c Maxterra gevallen, die achterop de Merida ligt is een dual compound. Allemaal geel, net als de Ardents die ik jaren geleden ooit kocht (toen ze net uit waren).

Blijft een leuk fietsje, alleen zou ik zelf het kabel- en leidingwerk all black gehouden hebben.
Maar zo zal iedereen zijn eigen voorkeuren hebben, dus gewoon lekker laten zitten ;-)
Ik heb: Maxxis Rekon 3C MaxxTerra EXO WT TR 27,5+ Faltreifen - Werkstattverpackung. Zijn dus idd OEM bandjes die ze verkopen, maar dan zonder verpakking. En dus witte logo’s en een stuk goedkoper dan die met de gele logo’s.
Deze kosten bij bike-components €40,- p/s, die met de gele logo’s gaan voor €65,- p/s. Vraag me niet waarom, maar zo heb ik €50,- bespaard voor t zelfde spul.

https://www.bike-components.de/de/Maxxi ... ng-p68556/

https://www.bike-components.de/de/Maxxi ... en-p61410/

Wat betreft die groene leidingen, dat zijn staalgevlochten leidingen en ik vind ‘t zelf wel goed bij de fiets staan. Al had ik eerst wel de neiging om ze te vevangen.
TenZNL schreef: ma 18 maart 2019, 23:12 Die met witte letters zijn toch OEM-only?

Itt Kermit vind ik die groene leidingen toch wel iets hebben :-q
You’re right. In beide gevallen :winkie:
“Old, not obsolete”
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Die groene leidingen maken deze fiets echt af hoor! :D
Waar woke is, is vuur
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Had ik de versie met witte tekst kunnen vinden had ik die destijds wel gekocht. De originele verpakking is niet echt boeiend :)
Ik weet niet meer welke, maar van een van de Maxxissen die ik kocht stond toen op de website een plaatje met witte letters maar die bleken toch geel te zijn bij aankomst. Waarschijnlijk misselijk geworden tijdens de reis :D

En gekleurde leidingen, wat ik zei: het zal altijd een smaakkwestie blijven....
(net als skinwalls en druk gekleurde Marshguards :-{ :D ).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Ziet er goed uit zo, mooi geheel met dat groen en subtiele paars, al ben ik het qua kabels met kermit eens.. beetje Cube-style :wink:
Marco79 schreef: ma 18 maart 2019, 11:01 Ze vallen voldoende breed op een 28mm velg, ondanks dat wordt aangegeven dat ze beter tot hun recht komen op een velg van 30-35mm.
Snap Maxxis ook niet helemaal met hun 30-35 advies.. ik heb de 2.6 Forekaster en Rekon op 35mm velgen gehad en toen kwamen de zijwangen 0.5 - 1.0 mm buiten de zijnoppen.
Daarna overgegaan op 30 intern velgen en dat is stukken beter, banden bollen mooier en de grip van sowieso de Forekaster (voorop) is sindsdien verbeterd.
2.6 Maxxis’en kunnen dus idd prima op minder dan 30 intern :-q
'BUILT not Bought '
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Herman de Biker schreef: di 19 maart 2019, 09:49 Ziet er goed uit zo, mooi geheel met dat groen en subtiele paars, al ben ik het qua kabels met kermit eens.. beetje Cube-style :wink:


Snap Maxxis ook niet helemaal met hun 30-35 advies.. ik heb de 2.6 Forekaster en Rekon op 35mm velgen gehad en toen kwamen de zijwangen 0.5 - 1.0 mm buiten de zijnoppen.
Daarna overgegaan op 30 intern velgen en dat is stukken beter, banden bollen mooier en de grip van sowieso de Forekaster (voorop) is sindsdien verbeterd.
2.6 Maxxis’en kunnen dus idd prima op minder dan 30 intern :-q
Die conclusie had ik idd ook. Ze vallen niet heel veel smaller uit dan de Magic Mary in 2.6. Al leek die veel breder door de grove noppen.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Net fietsje zo.

Laat de actiefoto's maar komen!
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Terwijl een aantal van jullie zich bezighielden met het onveilig maken van LV, heb ik in verband zakelijke verplichting de Amstel Gold Race toertocht moeten rijden.

Aangezien de Hornet mijn enige bike is, moest ik dus op de tank. De reacties van de mannen in te strak spandex en te lichte Carbon fietsjes waren dit keer positief en kreeg zelfs respect.

Ruim 100km op asfalt was dit mijn uitzicht.
Kan vervelender zijn.
Afbeelding

Op zich ging het best lekker, al zijn de Rekon’s in 2.6 (ondanks op 3 bar) best wel sticky en kosten ze wat meer overredingskracht. Maar ach, de afdalingen gingen weer lekker. Zeker als je de mannen op de racefietsen door de berm voorbij knalt heb ik een hoop lol. Ook de bochten gaan harder dan menig wielrenner durft.

Nog 1tje omdat ik het zo’n toffe en fijne bike vind:

Afbeelding


Mijn oudste zoon kan sinds kort fietsen zonder zijwieltjes (lang leve de loopfiets).
Uiteraard wil hij dan samen met papa fietsen. Dus wat doen we dan op 1e Paasdag? Precies helm op, en heuveltjes oefenen. Filmpjes van de iPhone uploaden gaat schijnbaar wat lastig, daarom maar wat foto’s:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
“Old, not obsolete”
downhilldirtbike
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 619
Lid geworden op: di 17 maart 2009, 20:47
Mijn mountainbike: El Mariachi

En ging dat?
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

downhilldirtbike schreef: ma 22 april 2019, 21:30 En ging dat?
Wat die ruim 100km? Of dat heuveltjes oefenen? Beide ging prima. Als je met de AGR er op instelt dat je niet bij de snelste hoort gaat het best.

Maar die jongen van mij vindt dat fietsen toch echt wel leuk.
Na een halfuurtje dat hij zonder zijwieltjes reed zei ie al: “Papa kijk zonder handen” en deed dus idd zijn handjes van het stuur. :o
Zijn de trotse momenten als vader zijnde :D
“Old, not obsolete”
Plaats reactie