Santa Cruz Hightower CC - einde van een tijdperk

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Makkelijk schreef: di 23 april 2019, 20:40 Heb jij geen naald en draad mee dan!
:lol: :lol:
Nee, wel altijd een nietpistool en een accu boormachine. :winkie:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Mooie trip en inderdaad perfect terrein voor je fiets :-q
Jefro98 schreef: di 23 april 2019, 12:00 Als je er nog nooit geweest bent kan ik het je zeker aanraden, is niet echt naast de deur maar de moeite van de reis waard.
Nou ja, feitelijk wel naast de deur. Of in ieder geval niet heel veel verder weg dan de gave trails in Frankrijk en Oostenrijk is net zo ver rijden!
Bokmaaa schreef: di 23 april 2019, 16:37 Heel vet!! Deze zomer zit ik weer 2 weken op 't eiland, op de grens van Herefordshire en Wales. Mijn 2e trip naar Bikepark Wales gaat er sowieso komen, maar ben verder nog wel op zoek naar tips. Ik sprak laatst iemand die me Afan Forest aanraadde, is dat inderdaad mooi? Heb je nog andere tips? FoD heb ik inmiddels een paar keer gedaan. Prachtig daar, maar nu liever iets anders.
Het lijstje van Jeffro is sowieso een mooie, maar doorrijden naar Coed-Y-Brenin loont ook zeker. Uurtje verder dan Nant-Y-Arian.

Afan vind ik eigenlijk maar 1 trail uiteindelijk de moeite waard. Maar die is dan wel weer zo gaaf dat we hem meermaals per vakantie proberen te pakken. Onderhoud aan de rest loopt wat achter en die zijn ook wat verouderd of ronduit saai, met een paar kleine stukjes leuk.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Lars TB schreef: di 23 april 2019, 22:43

Afan vind ik eigenlijk maar 1 trail uiteindelijk de moeite waard. Maar die is dan wel weer zo gaaf dat we hem meermaals per vakantie proberen te pakken. Onderhoud aan de rest loopt wat achter en die zijn ook wat verouderd of ronduit saai, met een paar kleine stukjes leuk.
Welke trail van Afan is je favo dan?
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Mooie foto's, had uiteraard al een beetje meegekeken op Strava :-q
Jaloers op zo'n weekje hoor, en vooral ook dat je met 5 dagen aaneengesloten en zonder hersteldag fietsen 6338hm's bij elkaar trapt. Prachtig.
Zo'n dagje met 71km en 2660hm's kan ik momenteel echt vergeten, laat staan zo'n week dagelijks fietsen, helemaal mijn eigen schuld want ik maak de laatste maanden alleen nog maar woon-werk asfalt km's.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Jan Willem schreef: wo 24 april 2019, 10:59 Mooie foto's, had uiteraard al een beetje meegekeken op Strava :-q
Jaloers op zo'n weekje hoor, en vooral ook dat je met 5 dagen aaneengesloten en zonder hersteldag fietsen 6338hm's bij elkaar trapt. Prachtig.
Zo'n dagje met 71km en 2660hm's kan ik momenteel echt vergeten, laat staan zo'n week dagelijks fietsen, helemaal mijn eigen schuld want ik maak de laatste maanden alleen nog maar woon-werk asfalt km's.
Thx JW, het was idd weer een geweldig tof weekje.
Maar verkijk je niet te veel op de nummers.
We hebben idd elke dag gefietst en geklommen en pittige dagen gedaan maar die 71km / 2660hm's was de dag in BikePark Wales.
Heb je gezien dat de beweegtijd van die dag 3U 24min met een gemiddelde snelheid van 21km/uur was? :o :roll:
Dat komt omdat die hoogte meters allemaal gemaakt zijn terwijl we in een Ford bus zaten. :tong
In BPW ga je echt niet elke keer 300mtr naar boven fietsen als je voor 35pond de hele dag in de bus mag stappen. :-q

Ik hoor de strava ridders nu al SCHANDE!!! roepen. :lol: :lol:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

:o :lol: :lol:
Die gemiddelde snelheid van andere bikers let ik nooit op, dat ondermijnt mijn motivatie :winkie:
Maar ik vroeg me inderdaad serieus af hoe je dat dag-in-dag-uit flink hoogtemeters maken, vol kon houden.
Geen liften in Wales en die pendelbussen had ik even niet over gedacht.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Jefro98 schreef: wo 24 april 2019, 07:14
Lars TB schreef: di 23 april 2019, 22:43

Afan vind ik eigenlijk maar 1 trail uiteindelijk de moeite waard. Maar die is dan wel weer zo gaaf dat we hem meermaals per vakantie proberen te pakken. Onderhoud aan de rest loopt wat achter en die zijn ook wat verouderd of ronduit saai, met een paar kleine stukjes leuk.
Welke trail van Afan is je favo dan?
White's Level, keertje of 3 achter elkaar, of in combinatie met The Wall, dan dus in W2 uitvoering.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Jan Willem schreef: wo 24 april 2019, 11:40 :o :lol: :lol:
Die gemiddelde snelheid van andere bikers let ik nooit op, dat ondermijnt mijn motivatie :winkie:
Maar ik vroeg me inderdaad serieus af hoe je dat dag-in-dag-uit flink hoogtemeters maken, vol kon houden.
Geen liften in Wales en die pendelbussen had ik even niet over gedacht.
:D :-q

De andere 5 dagen was wel alles zelf naar boven fietsen.
Had hier en daar nog best een uplift bij mogen zitten. :lol:
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Lars TB schreef: wo 24 april 2019, 11:47
Jefro98 schreef: wo 24 april 2019, 07:14

Welke trail van Afan is je favo dan?
White's Level, keertje of 3 achter elkaar, of in combinatie met The Wall, dan dus in W2 uitvoering.
Yep, White's Level ook onze favo.
Wij hebben 'm 1 x gedaan in de ochtend en toen door naar Cwm Rhaeadr in de middag.
De W2 nog niet gereden. Is die verbinden een beetje leuk dan?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Jefro98 schreef: wo 24 april 2019, 11:51
Lars TB schreef: wo 24 april 2019, 11:47

White's Level, keertje of 3 achter elkaar, of in combinatie met The Wall, dan dus in W2 uitvoering.
Yep, White's Level ook onze favo.
Wij hebben 'm 1 x gedaan in de ochtend en toen door naar Cwm Rhaeadr in de middag.
De W2 nog niet gereden. Is die verbinden een beetje leuk dan?
In The Wall zitten 2 leuke secties die ik de moeite waard vind, maar ook daar is de rest misschien net niet op niveau. Dus daarom liever meermaals White's Level.

Ik zit nu te denken dat we W2 deden omdat we vergeten waren dat de rest op Afan niet het allerspannends is. Dat is het probleem als je inderdaad alles mee probeert te pakken in een vakantie en je trails door elkaar begint te halen. We zijn er nu een keer of 5 geweest, in Wales.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Jan Willem schreef: wo 24 april 2019, 11:40 Maar ik vroeg me inderdaad serieus af hoe je dat dag-in-dag-uit flink hoogtemeters maken, vol kon houden.
Gewoon rustig aan omhoog. Wat Jefro al zegt, het zijn vaak bredere paden, dus je kunt ook heel goed je tempo bepalen. En dan dus net een versnelling lager dan je zou kunnen rijden.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Och, die uplifts zijn in BP Wales echt wel de moeite waard hoor! Je kan 4x omhoog trappen, of 10x de uplift nemen. Met zoveel verschillende routes is vaker naar beneden beter :D
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Ondertussen bijna 2 jaar verder met de Santa Cruz en vele machtig mooie kilometers gemaakt in binnen en buitenland.
Maar het werd weer es tijd voor wat anders. Dus na wat wikken en wegen, reviews lezen/kijken, wat bijpraten met Heckler, uiteindelijk een ander frame gekocht en zo'n beetje alle onderdelen overgezet.

Mijn Hightower frame is dus gestript en ligt eenzaam in de garage. :((
Gelukkig wel een waardig afscheid kunnen geven met een epische mini forum ride in LHR een paar weken geleden.

Afbeelding


Desalniettemin heeft ie een waardige opvolger gekregen, het is geworden een Highlander.
Zit nog een klein beetje werk aan voordat deze op volle gnar uitrusting is maar fietsen kan ik er al mee.

The king is dead, long live the new king.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jefro98 op ma 7 maart 2022, 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Het was altijd wel een bijzonder fraaie (en capabele) verschijning maar "There can be only one" 8)
Enjoy, de Highlander lijkt een waardige opvolger, die bewonder ik graag een keertje irl. :-q
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Dikke fiets, mooie opvolger :-q
Plaats reactie