Santa Cruz Hightower CC - einde van een tijdperk

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

TenZNL schreef: wo 21 november 2018, 20:49
Makkelijk schreef: wo 21 november 2018, 10:29 Over deze fiets gesproken, wanneer begint die b.o.t.y. eigenlijk? :bier:
Morgenavond las ik net ergens. Dit is zeker een goede kanshebber 8)
Thx J, de Pivot doet toch zeker ook wel mee?
Ik ga 't in de gaten houden. :-q
Mag je met meerdere fietsen mee doen trouwens?
Laatst gewijzigd door Jefro98 op do 5 november 2020, 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

odp schreef: wo 21 november 2018, 11:14
Ik had trouwens 0 psi in mijn bladder en die moet tussen de 170-200 psi. Mocht je daar ook nog nooit naar gekeken hebben, dan zou ik dat toch even doen, is niet goed voor de shock anders.
Net de bladder druk gecontroleerd en die stond op 100 psi.
Geen idee of ie dat vanaf begin zo stond of dat ie druk verloren heeft.
Staat nu weer op 190 psi en ik ga 'm voorlopig wekelijks effe in de gaten houden. :-q
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Jefro98 schreef: wo 21 november 2018, 21:22 Thx J, de Pivot doet toch zeker ook wel mee?
Nee, die is van vorig jaar. De Dartmoor is wel van dit jaar maar is niet zo heel speciaal.
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

Jefro98 schreef: wo 21 november 2018, 22:00 Net de bladder druk gecontroleerd en die stond op 100 psi.
Geen idee of ie dat vanaf begin zo stond of dat ie druk verloren heeft.
Staat nu weer op 190 psi en ik ga 'm voorlopig wekelijks effe in de gaten houden. :-q
verliezen zou niet moeten gebeuren met wat ik ergens anders zo lees. Dus mocht dat het geval zijn even voor garantie opsturen of zelf een complete service doen.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Afgelopen week de Hightower eindelijk eens kunnen gebruiken waarvoor deze gebouwd is:
Wales.
Dit is de 4de keer dat ik er was en elke keer werd de fiets die ik mee nam een stap beter dus de Hightower heeft geen moment teleur gesteld. :D

Vriend van me woont in het Forest of Dean en vandaar is het leuke spul in Wales nog maar een klein stukje.
De Hightower gaat achterin zijn auto heen en weer dus voor mij een kwestie van op en neer CityHopperen naar Bristol Airport.
6 Dagen biken programma:
1: Forest of Dean local trails loop.
2: BikePark Wales
3am: Afan Forest - White's Level trail
3pm: Cwm Rhaeadr trail
4: Brechfa Forest - Raven & Gorlech trails
5am: Dyfi Forest - ClimachX trail
5pm: Nant yr Arian - Summit trail
6: Forest of Dean local trails

Alle locaties zijn specifiek voor mtb aangelegde trails. Het klimwerk is 80% op fireroads en/of schotterpaden.
Afdalingen altijd singletrek met drops, bowlturns, tafels etc etc etc. Echt geweldig, er wordt haast geen meter naar beneden verspeeld.
Het weer was top, Dinsdag ochtend een miezer ochtendje gehad, verder perfect bike weer.
Als je er nog nooit geweest bent kan ik het je zeker aanraden, is niet echt naast de deur maar de moeite van de reis waard.

Foto impressie:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jefro98 op di 23 april 2019, 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Op strava je avonturen al met grote jaloezie gevolgd :P het is zo mooi daar..
'BUILT not Bought '
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Heel vet!! Deze zomer zit ik weer 2 weken op 't eiland, op de grens van Herefordshire en Wales. Mijn 2e trip naar Bikepark Wales gaat er sowieso komen, maar ben verder nog wel op zoek naar tips. Ik sprak laatst iemand die me Afan Forest aanraadde, is dat inderdaad mooi? Heb je nog andere tips? FoD heb ik inmiddels een paar keer gedaan. Prachtig daar, maar nu liever iets anders.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Gaaf !
En je kunt je weinig betere fietsen wensen denk ik.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Nice pica`s, dikke trip :-q
Er reist een donkerbruin vermoeden dat ik binnenkort héél hard aan de bak moet om je bij te houden :lol:

Waar reed je mee, de Minion`s?
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Mooie foto's! Staat hoog op de bucketlist, Wales.
Mag ik vragen waar heb jij de stickers voor je DVO Topaz hebt laten maken?
Waar woke is, is vuur
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Herman de Biker schreef: di 23 april 2019, 12:55 Op strava je avonturen al met grote jaloezie gevolgd :P het is zo mooi daar..
+1!

Maar wat was er met je achterband gebeurt? Ineens een foto met allemaal latex aan de verkeerde kant van de band.
“Old, not obsolete”
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Herman de Biker schreef: di 23 april 2019, 12:55 Op strava je avonturen al met grote jaloezie gevolgd :P het is zo mooi daar..
Haha. Heus wel.
Jou rijstijl een beetje kennende weet ik zeker dat jij daar met plezier een week of 4 kan verdwalen en spoorloos blijven. :winkie:


Bokmaaa schreef: di 23 april 2019, 16:37 Heel vet!! Deze zomer zit ik weer 2 weken op 't eiland, op de grens van Herefordshire en Wales. Mijn 2e trip naar Bikepark Wales gaat er sowieso komen, maar ben verder nog wel op zoek naar tips. Ik sprak laatst iemand die me Afan Forest aanraadde, is dat inderdaad mooi? Heb je nog andere tips? FoD heb ik inmiddels een paar keer gedaan. Prachtig daar, maar nu liever iets anders.
Maat van me woont daar ook vlakbij. Die zit in Coleford, midden in het FoD. We rijden daar de Shutcastle en Dowies
trails van de locals en niet eens meer de vaste routes vanuit het FoD trail center. :-q

Afan Forest is idd top. Je kunt er vanuit 2 trail centra rijden.
1 is de Penhydd Trail bij Pontrhydyfen: https://www.strava.com/activities/308233110
Verder heb je daar ook nog een taaie die The Wall heet maar die heb ik nog niet gereden.

Maar ik raad je aan de Blade en White's Level trails te rijden vanaf het trail centrum bij Glyncorrwg.
Die zijn veel gaver en wat rustiger.
White's Level: https://www.strava.com/activities/2293534955
Blade: https://www.strava.com/activities/609924586
Er is uiteraard ook een trail die beide routes met elkaar verbind maar die ken ik niet. Is me verteld dat het een saaie verbinding is..

Daarna zijn we verder naar het westen ( Brechfa Forest: https://www.strava.com/activities/2296985213) en Noordelijker gegaan. Zie m'n dag lijstje.
En dan hebben we noord Wales nog niet eens gehad, dat staat voor volgend jaar in de planning. :-D
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

tiewrap schreef: di 23 april 2019, 16:45 Gaaf !
En je kunt je weinig betere fietsen wensen denk ik.
Idd. Jij hebt toch ook een Hightower? Dan weet je wat ie kan.
Wales is dolle pret op zo ene. :-q
TenZNL schreef: di 23 april 2019, 16:46 Nice pica`s, dikke trip :-q
Er reist een donkerbruin vermoeden dat ik binnenkort héél hard aan de bak moet om je bij te houden :lol:

Waar reed je mee, de Minion`s?
:lol: Trainings weekend op de UHR de week voordat we gaan.
Yep, de Minions erop gehouden. Toppers voor die omstandigheden.
Laatst gewijzigd door Jefro98 op di 23 april 2019, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Makkelijk schreef: di 23 april 2019, 18:10 Mooie foto's! Staat hoog op de bucketlist, Wales.
Mag ik vragen waar heb jij de stickers voor je DVO Topaz hebt laten maken?
Slik Graphics. Maken elke kleur combo die je maar wilt hebben.
https://www.slikgraphics.com
Marco79 schreef: di 23 april 2019, 19:36
Herman de Biker schreef: di 23 april 2019, 12:55 Op strava je avonturen al met grote jaloezie gevolgd :P het is zo mooi daar..
+1!

Maar wat was er met je achterband gebeurt? Ineens een foto met allemaal latex aan de verkeerde kant van de band.
In een bowlturn een rots/steen geraakt waardoor er een scheur langs een nop kwam..
Dat kon de latex niet meer dicht houden. Binnenband erin gepropt en daar de rest van de week mee door gereden.
Reserve buitenband uiteindelijk niet nodig gehad.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Heb jij geen naald en draad mee dan!
Waar woke is, is vuur
Plaats reactie