Remedy 9.7 2018..ge-update pics op P3

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Goed, 3 maanden verder en eigenlijk best veel verbouwd aan de Remedy. :roll:
Samen met fietsmaatje Dennis de demper in mijn Yari vervangen door een Charger2.
Volgens Rockshox is dat het enige verschiltussen de Yari en de Lyrik de Charger2 demper de je gewoon bij Bikecomponents kunt bestellen:
https://www.bike-components.de/de/RockS ... 16-p56975/" onclick="window.open(this.href);return false;
Waarom samen? Dennis heeft 2 rechterhanden. Ik ook maar ik ben helaas links, dus mijn aak was vooral niet in zijn weg lopen :roll:) :tong
Met hulp van Dennis en Youtube ging dat eigenlijk verassend makkelijk.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Rijd het beter: ja absoluut, al is het alleen maar tussen mijn oren!
Gevoelsmatrig heb ik het idee dat hij sneller aanspringt en remknippen zoals in de afdalingen van Amerongen nog sneller verwerkt als de Yari (en ja ik weet dat een Lyrik op Amerongen overkill is).

Afbeelding
Afbeelding

Mijn vriendin die heeft een nieuwe Spectral met GX-Eagle gekocht....
Nou was ik heel tevreden met de NX groep op mijn Remedy, tot ik ff een proefrondje in de straat deed op haar fiets. :o :o Dat verschil is serieus groot!
Ik ben bijna jarig dus van mijn lief een Eagle GX groep voor mijn verjaardag gekregen onder het motto daar wordt die blij van :P :-q
(De NX groep in naar mijn Nerve 8.9 verhuisd die nog met 3x10 reed)
Afbeelding

Verder was de Bontrager highline dropper prima, maar wel maar 125mm en stak een behoorlijk eind uit het frame.
Op zoek naar compleet wat anders kwam ik een wel erg goedkope Reverb 170 tegen, en tja die kun je dan natuurlijk niet laten liggen. Dus ook maar meteen het zadel vervangen voor een WTB die toch echt beter zit.
Afbeelding

En vandaag in het zonnetje heerlijk 2 rondjes mee gereden bij Amerongen (Die roze helm hoort bij de Spectral van mn vriendin).
Afbeelding
Afbeelding

Nu staan alleen nog een set andere/extra/reserve wielen op de wishlist en dan ben ik er 100% tevreden mee.
We rijden nu allebei met 27.5 Boost dus dat is nog wel te verantwoorden

Hopelijk binnenkort omstandigheden om alle banden uit te proberen buiten Nederland:
Afbeelding
Op dit moment rolt hij met voor de Bontrager XR4 die het op droge ondergrond best redelijk doet en achter de Minion SS.

Een paar dagen Bikepark Winterberg en van de zomer 2 weken fietsvakantie in de Alpen en anders Wales staan gepland!
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
canth
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: di 28 november 2017, 08:45

Lekker bezig :)
Beide fietsen zien er top uit!
Nieuwe (extra) wielset kan ik zeker aanbevelen, kan behoorlijk verschil maken.
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Mooi spul weer allemaal.
Ik zie mijn auto net niet meer in het rijtje staan.
Het was weer heerlijk vandaag iig :bier:
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Ja het was top met dat zonnetje erbij....en terug in Haarlem: koud en grijs. :((
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

In dit tempo ben je binnenkort toe aan een nieuwe fiets!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Hahaha.
Het upgraden werkt best verslavend, maar als er andere wielen onder zitten is het ook wel klaar hoor en hoop ik er heel lang gewoon lekker veel op te fietsen.
Mijn Canyon wilde ik al wat langer 1x maken, dat kon zo mooi met de NX groep die op de Trek zat.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Ik kon het niet laten :oops:
Ruim een maand geleden bij Andless een mooie set wielen laten spaken met carbon assy velgen 35mm binnenbreedte op advies van Andy, rode Hope naven 32 spaken want 92kg is best aardig wat op een fiets en rode nippels+ventielen.
Andy heeft mijn oude wielen ff helemaal nagelopen die nu reserve zijn. De misses heeft een Spectral met dezelfde wielmaat, remmen en cassette dus ideaal voor de vakantie om een gedeelde spare-set te hebben (althans zo heb ik het thuis verkocht :P )
Afbeelding

Het setje is goed getest in Duitsland in zowel Bikepark Winterberg als met 3 dagen fietsen met een groepje en gids bij Nideggen.
De Bontrager wielen reden eigenlijk best goed, dit alleen nog iets beter. Wat me wel verbaasd is dat ik voor mezelf niet helemaal duidelijk waar dat beter hem dan in zit, dus wellicht is het puur het nieuwe sjizle-placebo effect, maar het voelt gewoon goed.
In Duitsland helaas wel de DHR die wel erg veel grip had achter gesloopt in een hele mooi afdaling vol hupsjes en goede switchbacks, dus die voor nu maar vervangen voor een Ardent 2.4.

In Nideggen fietste we de hele dag met volle zware rugzak veel redelijk stijle klimmen die voor mij soms net iets te lang duurde voor de leuk. Ik heb weinig hoeven afstappen, maar thuis wel het ronde 32 blad vervangen door een rode oval met 30 tandjes (en zelfs een 28 reserve).
Sommige zullen zeggen, ja maar je hebt een 50 achter!, klopt maar met de Remedy kan ik een paar tandjes kleiner goed gebruiken.
Stijle klimmetjes in NL als bij bijv Spaarnwoude die met de Remedy met 32-50 echt pittig zijn (voor mij dan) huppel ik bijna omhoog met mijn Nerve29er met 32-46.

Het dropper-knopje had ook ergens een keer een optater gekregen, dus die vervangen door een shifter style wat wel erg lekker werkt.

Het goede nieuws is dat ik de fiets wel steeds beter leer kennen, en er nu met een bloedgang mee naar beneden durf en ga van dingen waar ik dat met mijn Nerve alleen stuiterend en koppeltje duikelend had gekunt.
Ik wordt dus steeds blijer van de fiets en daarom mag hij in augustus een weekje mee op pad de Alpen in (Adria tour) en nog een weekje de trails op in Slovenië :)
Nu nog een keer mooie foto,s onderweg leren maken ipv in de tuin :lol:
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Wat een avonturen allemaal :-q
Wat vind je van de ardent als voorband?
Sneeuwmonster
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Wordt steeds dikker :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

@Sama, ik heb de Ardent 2.4 exo achter. Voor ligt er een DHF 2.5 WT op.
De 2 ritjes met de Ardent achter beviel die mij beter als met de DHR die soms wel teveel grip leek te hebben.
Op het reservesetje zitten de standaard bontragers die het hier goed doen mits de druk precies goed is. (als ze op zijn gaan daar nobby nics op).
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Wat / waarbij ervoer je als teveel grip achter? Ik had hetzelfde idee met een schwalbe magic mary, de DHR nu biedt dan juist een leuke balans. (In mijn subjectieve beleving dan :D)

Valt de Arent een beetje mooi rond trouwens op de 35mm ID velg?

Superdikke fiets verder !!
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Update:
Met nog een paar ritjes in Duitsland en Belgie kwam ik erachter dat de Guide een leuke rem is, maar ik best wat meer por erin kon gebruiken. Ik weeg 92kg, met rugzak etc al snel 100kg en het remde hoor, maar dat kon beter.
Via MP kwam ik een setje Code remmen tegen voor weinig dus dat zijn nu de nieuwe stoppers en bevallen erg goed!
Prima dosseerbaar en duidelijk meer kracht als de Guides.
Omdat ik wel last van mij handen bleef houden en soms het gevoel had net iets te dicht op mijn stuur te zitten naar Bikeplanet gegaan. De zit was voor 85-90% goed, maar net niet.
Daar adviseerde ze me het 35mm stuur te vervangen voor een 31.8 dik stuur van Renthal en de esi,s te vervangen voor dikke Lizardskins, dus zo gedaan en dat voelde meteen als ja nu klopt het!
Afbeelding

Het WTB zadel zat alleen nog niet 100%, een zit-meting gedaan en daar kwam uit dat ik ondanks een dikke reet ik wel smalle zitbotjes heb.
Bij Mantel een Bontrager zadel besteld met 30 dagen niet goed geld terug...ook dat had ik eerder moeten doen! wat een verademing, echt ik heb nog nooit zo lekker gezeten en ben me nu pas bewust hoeveel ik continue zat te verzitten.

Word er dan ook nog gefietst??
Zeker want van de zomer zijn we EINDELIJK echt de bergen in gegaan. :)
In Oostenrijk bij Feld Am See wat gereden, en uiteraard ook de Petsen bij Petsen de flow trail en een stuk van de thriller, daarna een 5 daagse tocht met een groep gedaan van oostenrijk naar de Adriatische zee. Alle dagen lekker klimmen en dalen en de fiets deed het perfect.
Daarna nog een paar dagen Slovenie, wat ook erg mooi was maar lastig omdat echt zwarte trails voor mij nog wat te moeilijk zijn, en ze daar nogal kleurenblind zijn. In blauwe trail zit gewoon een drop van 2m of ga je onder 60graden over een dik worteltapijt langs een randje van een afgrond naar beneden. :o Tof als je het kan denk ik dan, maar voor mij soms net ff iets te ingewikkeld/onvoorspelbaar.
Zeker mijn grenzen verlegd en veel geleerd, maar ook veel gelopen.
Afbeelding
Ik ga er ook zeker nog eens naartoe terug, maar moet nog ff wat aan de skills werken voordat ik daar lekker fiets.

Bij petzen :)
Afbeelding

Op de flowtrail wel erg veel leuk, pompen, springen en bochtentechniek daar behoorlijk kunnen bijspijkeren :)
Al met al smaken de bergen zeker naar meer, maar ik moet het rijden van natuurlijke trails ff opbouwen.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
mwouters91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 21:41
Mijn mountainbike: Cube LTD race 2014

Dikke bak hoor!
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Nice!
Je remmen verhaal is erg herkenbaar :-q
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Met de remmen nog wel gelachen: Ik had van die Rode China blokken besteld bij Soocent, en bij de beschrijving stond al dat de rode meer geluid maakte: waar ik niet helemaal op had gerekend was dat ze ZO,n Herrie maakte :oops: .
De voorrem had een andere toon als de achterrem. Als ik nou een stuk over de weg naar beneden moest en drukteze om en om in was het taatuuutaatuutaatuu als van een oude brandweerwagen :lol:
Een keer zo erg dat een camper die voor ons reed zelfs ruimte maakte omdat die dacht dat er een sirene achter hem zat :lol: :lol: :lol: Echt een dal verderop wisten ze het al wanneer ik eraan kwam.
:bier:
Nu eens zwart besteld want die schijnen stiller te zijn. Werkt dat niet dan maar weer aan dure SRAM,s.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Plaats reactie