Smaken verschillen, maar ik ben het eens met Mud. Je had de letters geel moeten laten. Vind nu persoonlijk dat je de type-aanduiding ook beter zwart kan maken.
Maar het belangrijkste is dat het rubber een fijn en vertrouwd gevoel geeft.
Succes ermee. Je houdt nog wel genoeg ruimte voor de modder, lijkt me zo.
Handbuilt steel: Snowdon MK4
-
- Moderator
- Berichten: 16703
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Mud is gewoon een Maxxis-fanboy, die heeft thuis waarschijnlijk behang met Maxxis logo's
Ik hou van een rustige look, en probeer meestal uit de toon vallende kleuraccenten een beetje te vermijden.
Binnenkort maar eens proberen hoe de Rekon's het doen...
Ik hou van een rustige look, en probeer meestal uit de toon vallende kleuraccenten een beetje te vermijden.
Binnenkort maar eens proberen hoe de Rekon's het doen...
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
-
- Moderator
- Berichten: 16703
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Het zit al, latex erin gekieperd en de banden weer gewoon met de vloerpomp op druk gezet. Nog nooit zo'n makkelijke combi gehad. En ze stonden dus nog steeds aardig op druk zonder vloeistof.Vanaf zaterdagmiddag!
Anyway, woensdag ws uitproberen.
En het geel is nu ook achter weg
Voor de geïnteresseerden, de bandjes zijn ongeveer 63~64mm breed op een 28mm velg. De noppen steken maar heel weinig uit. Gemeten met een rolmaat, dus niet 100% nauwkeurig.
Anyway, woensdag ws uitproberen.
En het geel is nu ook achter weg
Voor de geïnteresseerden, de bandjes zijn ongeveer 63~64mm breed op een 28mm velg. De noppen steken maar heel weinig uit. Gemeten met een rolmaat, dus niet 100% nauwkeurig.
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
-
- Moderator
- Berichten: 13025
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Ziet er goed uit Paul! Benieuwd naar hoe het bandje rijdt. En wat een simpel genoegen om zo blij te kunnen worden van een tubeless setup
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
-
- Moderator
- Berichten: 16703
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Het gaat ook weleens anders, bij de Merida stond ik te klooien met een compressor, heel veel zeepsop en een paar extra handjes om de band zoveel mogelijk naar buiten te houden en toen had ik nog meerdere pogingen nodig voor de boel afsloot.
Dan is het toch wel lekker als het nu zo gemakkelijk gaat
Ik denk dat ik ook wel weet waarom: de gleuf in het midden van het velgbed is bij deze Crankbrothers wielen relatief smal. Dus de hieldraden van de band liggen al heel snel aan op het hogere gedeelte van het velgbed waardoor ze meteen al afdichten.
Dan is het toch wel lekker als het nu zo gemakkelijk gaat
Ik denk dat ik ook wel weet waarom: de gleuf in het midden van het velgbed is bij deze Crankbrothers wielen relatief smal. Dus de hieldraden van de band liggen al heel snel aan op het hogere gedeelte van het velgbed waardoor ze meteen al afdichten.
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
Dat ziet er uit als een DT ventiel, die hebben toch echt een losse kern. Ben zelf overigens absoluut geen fan van Latex door je ventiel gooien. Zie geen enkel nadeel van het rechtstreeks in de band kieperen. Ik doe het meestal gewoon direct bij het opleggen, met een beetje fijne motoriek moet dat lukken
Dat probleem van velgbedden ben ik ook wel tegenaan gelopen. Die DT ventielen passen echt in de meeste velgen perfect, zeker in DT. Maar in RaceFace velgen passen ze dan weer totaal niet, daar doen die ronde (Joe's) het een stuk beter.
Waar woke is, is vuur
-
- Moderator
- Berichten: 16703
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Nou, als je een band hebt die slecht wil afdichten op de velg kan het wel kliederen worden als de latex er al in zit. Dan is het fijner om de band "droog" te laten ploppen en daarna de latex via het ventiel erin te doen. Maar bij deze velgen lijkt het geen probleem om het spul meteen in de band te kieperen bij de montage.
En geloof me, de ventielen die er nu in zitten hebben echt geen losse kern
En geloof me, de ventielen die er nu in zitten hebben echt geen losse kern
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29834
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Die op "jouw" foto wel, want er staat ook een sleuteltje om de kern er uit te schroeven op de foto
Latex door een compleet ventiel is lastig, dat lukt alleen maar met latex zonder vulmiddel, en met zachte hand.
Voor je het weet dicht de latex het ventiel al bij het vullen
Gaat bijv. goed met Vittoria Pittstop, maar een stuk lastiger met Stans Notubes.
Ik gebruik de ventielen van Stans en ook wel ventielen die ik uit oude Schwalbe en Conti bibas knip.
Vooordeel van een ventiel met losse kern is ook dat er meer lucht ineens door past, waardoor lastige band/velg combinaties toch nog goed tubeless gaan (mbv wen compressor).
Een ventiel met zo'n voetje zoals op de foto heb ik laatst uit frustratie weggemikt, wilde niet afdichten in mijn Flow velg.
Latex door een compleet ventiel is lastig, dat lukt alleen maar met latex zonder vulmiddel, en met zachte hand.
Voor je het weet dicht de latex het ventiel al bij het vullen
Gaat bijv. goed met Vittoria Pittstop, maar een stuk lastiger met Stans Notubes.
Ik gebruik de ventielen van Stans en ook wel ventielen die ik uit oude Schwalbe en Conti bibas knip.
Vooordeel van een ventiel met losse kern is ook dat er meer lucht ineens door past, waardoor lastige band/velg combinaties toch nog goed tubeless gaan (mbv wen compressor).
Een ventiel met zo'n voetje zoals op de foto heb ik laatst uit frustratie weggemikt, wilde niet afdichten in mijn Flow velg.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Moderator
- Berichten: 16703
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Die foto ging er vooral om de vorm van het rubber te laten zien.
Ik heb wel een voorkeur voor ventielen met losse kern, maar ik had het geduld niet om daarop te wachten. Die er nu in zitten had ik nog liggen
Gisteren trouwens de Snowdon weer eens uitgelaten, Leersum en Amerongen gedaan (en geen tijd voor meer).
Dat was even wennen na een tijdje alleen maar op de Merida gereden te hebben. Geen ondersteuning natuurlijk , maar ook geen achtervering en maar 130mm voor
Op de remknippen waar je wat harder overheen dendert was dat toch een stapje terug...
Of ik de vork optimaal heb staan vraag ik me af, hij haalt zowat de hele veerweg dus dat is in principe goed. Maar ik heb het idee dat hij comfortabeler moet kunnen aanvoelen. Misschien pakt hij pas veel veerweg bij erg harde klappen en niet op medium impacts, waardoor het niet erg comfy aanvoelt.
Of misschien ben ik gewoon te verwend met de 160mm op de Merida...
Ik heb wel een voorkeur voor ventielen met losse kern, maar ik had het geduld niet om daarop te wachten. Die er nu in zitten had ik nog liggen
Gisteren trouwens de Snowdon weer eens uitgelaten, Leersum en Amerongen gedaan (en geen tijd voor meer).
Dat was even wennen na een tijdje alleen maar op de Merida gereden te hebben. Geen ondersteuning natuurlijk , maar ook geen achtervering en maar 130mm voor
Op de remknippen waar je wat harder overheen dendert was dat toch een stapje terug...
Of ik de vork optimaal heb staan vraag ik me af, hij haalt zowat de hele veerweg dus dat is in principe goed. Maar ik heb het idee dat hij comfortabeler moet kunnen aanvoelen. Misschien pakt hij pas veel veerweg bij erg harde klappen en niet op medium impacts, waardoor het niet erg comfy aanvoelt.
Of misschien ben ik gewoon te verwend met de 160mm op de Merida...
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29834
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Als je de 160mm vd Merida op dezelfde omstandigheden hebt ingesteld, dan is die uiteraard comfortabeler
Je bent verwend
Dat wordt afzien op de Fugio...
Je bent verwend
Dat wordt afzien op de Fugio...
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Moderator
- Berichten: 13025
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Dat ding gaat het asfalt niet af joh.ThaSingleTrackMastah schreef: ↑do 13 december 2018, 16:11 Als je de 160mm vd Merida op dezelfde omstandigheden hebt ingesteld, dan is die uiteraard comfortabeler
Je bent verwend
Dat wordt afzien op de Fugio...
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7