Die Risoul afdaling heb ik in juli gedaan, met de Piemonte trektocht van La Bergerie. Helemaal van bovenaf, met de Merida.
"Kokende remmen-afdaling" zei Jos (de gids) vooraf. He was right...
Handbuilt steel: Snowdon MK4
-
- Moderator
- Berichten: 16849
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
- Dice Oldskool
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5581
- Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
- Mijn mountainbike: Mondraker Level R
Door de snelheid of het gewicht?
- mud mate
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
- Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
- Contacteer:
Rij hem maar eens, dan weet je het... Of je het einde gaat halen met je missende bout in je rem betwijfel ik.
- Dice Oldskool
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5581
- Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
- Mijn mountainbike: Mondraker Level R
Dat boutje blijft mij achtervolgen.
O.T
Ik doe iig weer inspiratie op voor een toekomstige vakantiebestemming.
O.T
Ik doe iig weer inspiratie op voor een toekomstige vakantiebestemming.
-
- Moderator
- Berichten: 16849
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Ojee, al zowat een jaar geen post in dit topic
Tijd voor een update dan...
De Snowdon komt regelmatig uit de schuur voor z'n ritjes, blijft een erg fijne fiets.
De Fox vork bevalt me ook goed, alleen met vaart over de remknippen wat minder. Aangezien het toch tijd voor een service was heb ik 'm daarom naar MST tuning (in Duitsland) gestuurd voor een beurtje en demper aanpassing.
Dat had nogal wat voeten in aarde met een zoekgeraakt pakket en een in eerste instantie tegenvallend resultaat (dus twee keer heen en weer geweest...).
Maar vandaag dan toch eindelijk gelegenheid om de Fox weer te monteren
Meteen een 5mm korter stuurpennetje gemonteerd, gewoon eens proberen en lag toch in de voorraadbak. En voor de komende maanden wat meer nop voorop, ook uit "de bak": een Schwalbe Fat Albert 2.35.
Net als met de Rekon ook nu weer gewoon met de vloerpomp op druk te zetten (tubeless). Ligt volgens mij aan de smalle geul in het midden van deze velgen, dan ligt de hieldraad meteen aan en dicht (genoeg) af.
Hoe dan ook erg handig!
Voor de bandenwissel:
Blauwe topcap leek me leuk combineren met de knoppen op de vork:
FSA, Syntace, Acros, Snowdon... merkenorgie
Laatste rit was nog in de droogte...
Fat Albert, relatief onbekend lid van de Schwalbe familie:
2.35 is gewoon smal als je 2.6 en 2.8 voor je neus gewend bent
Tijd voor een update dan...
De Snowdon komt regelmatig uit de schuur voor z'n ritjes, blijft een erg fijne fiets.
De Fox vork bevalt me ook goed, alleen met vaart over de remknippen wat minder. Aangezien het toch tijd voor een service was heb ik 'm daarom naar MST tuning (in Duitsland) gestuurd voor een beurtje en demper aanpassing.
Dat had nogal wat voeten in aarde met een zoekgeraakt pakket en een in eerste instantie tegenvallend resultaat (dus twee keer heen en weer geweest...).
Maar vandaag dan toch eindelijk gelegenheid om de Fox weer te monteren
Meteen een 5mm korter stuurpennetje gemonteerd, gewoon eens proberen en lag toch in de voorraadbak. En voor de komende maanden wat meer nop voorop, ook uit "de bak": een Schwalbe Fat Albert 2.35.
Net als met de Rekon ook nu weer gewoon met de vloerpomp op druk te zetten (tubeless). Ligt volgens mij aan de smalle geul in het midden van deze velgen, dan ligt de hieldraad meteen aan en dicht (genoeg) af.
Hoe dan ook erg handig!
Voor de bandenwissel:
Blauwe topcap leek me leuk combineren met de knoppen op de vork:
FSA, Syntace, Acros, Snowdon... merkenorgie
Laatste rit was nog in de droogte...
Fat Albert, relatief onbekend lid van de Schwalbe familie:
2.35 is gewoon smal als je 2.6 en 2.8 voor je neus gewend bent
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
-
- Moderator
- Berichten: 13039
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
En toch, die wielen he...
... die staan 'm eigenlijk best goed!
... die staan 'm eigenlijk best goed!
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
-
- Moderator
- Berichten: 16849
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Hij lag eerst even op m'n Banshee voordat ik die (als frame met wat onderdelen) verkocht. Ik vond het toen wel een prettig bandje.
Het is misschien ook niet echt nodig om de Rekon te vervangen door deze band, maar hij lag toch maar te niksen en de Rekons waren/zijn hoognodig toe aan verse latex. Dus waarom niet even uitproberen.
Hetzelfde geldt voor dat stuurpennetje, ik vind het altijd wel leuk om een beetje te rommelen met spullen die ik toch heb liggen en soms pakken probeersels beter uit dan je vooraf verwacht had. Zo niet wissel je weer terug en je leert er soms ook weer wat van
@Iglo, die wielen zijn zonder enige twijfel keimooi!
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
-
- Moderator
- Berichten: 16849
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Nee, nog niet. Zou ik normaalgesproken morgen doen maar helaas deze week andere verplichtingen en dus niet fietsen...
Bij het aanpakken van de demper is de boel aangepast aan een lichtere rijder (ik weeg 69kg). Het hele instelbereik is zeg maar opgeschoven naar de lichte kant. Maar ik had het idee dat zelfs de langzaamste instelling van de rebound nog te snel was toen ik ermee ging rijden.
Dus toen nog een keer terug gestuurd en nu zou het bereik weer iets terug opgeschoven zijn. Zo met induwen van de vork leek dat inderdaad al merkbaar. Of het ook in actie goed is is nog even afwachten.
Het ging mij bij die aanpassing vooral om verbeteren van het gevoel als je met vaart over remknippen dendert, dus voor een goede test moet ik naar een route met wat hoogteverschil. Zowel op de UHR als Nijmegen liep ik tegen het "stuiter" probleem aan, dus voor een goed vergelijk moet de boel daar getest worden
Al moet ik waarschijnlijk ook eens goed naar mijn rijtechniek in die situaties kijken, want anderen rammen er minstens zo snel overheen en die hoor ik niet klagen...
Bij het aanpakken van de demper is de boel aangepast aan een lichtere rijder (ik weeg 69kg). Het hele instelbereik is zeg maar opgeschoven naar de lichte kant. Maar ik had het idee dat zelfs de langzaamste instelling van de rebound nog te snel was toen ik ermee ging rijden.
Dus toen nog een keer terug gestuurd en nu zou het bereik weer iets terug opgeschoven zijn. Zo met induwen van de vork leek dat inderdaad al merkbaar. Of het ook in actie goed is is nog even afwachten.
Het ging mij bij die aanpassing vooral om verbeteren van het gevoel als je met vaart over remknippen dendert, dus voor een goede test moet ik naar een route met wat hoogteverschil. Zowel op de UHR als Nijmegen liep ik tegen het "stuiter" probleem aan, dus voor een goed vergelijk moet de boel daar getest worden
Al moet ik waarschijnlijk ook eens goed naar mijn rijtechniek in die situaties kijken, want anderen rammen er minstens zo snel overheen en die hoor ik niet klagen...
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
-
- Moderator
- Berichten: 16849
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Voor de gelegenheid is de Snowdon vandaag omgedoopt tot Sneeuwdon
Rondje Stadsbos gedaan. Uiteraard was er al gereden, maar niet zo heel veel leek het. Hier en daar wat opletten voor opgevroren moddersporen maar het was goed te rijden met een aangepast tempo.
Ben iig niet op m'n plaat gegaan
Het zag er best mooi uit, met af en toe een zonnetje erbij.
Rondje Stadsbos gedaan. Uiteraard was er al gereden, maar niet zo heel veel leek het. Hier en daar wat opletten voor opgevroren moddersporen maar het was goed te rijden met een aangepast tempo.
Ben iig niet op m'n plaat gegaan
Het zag er best mooi uit, met af en toe een zonnetje erbij.
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
- Hilco
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 6945
- Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
- Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM
is wel lekker als een spoortje getrokken is
ben een keer met onverwachte sneeuw als eerste over de route mierlo geweest en toen had ik enkel de gps als leidraad .....beetje hachelijke onderneming pffffffffffff
maar dit zijn foto's om nog vaak naar te kijken
ben een keer met onverwachte sneeuw als eerste over de route mierlo geweest en toen had ik enkel de gps als leidraad .....beetje hachelijke onderneming pffffffffffff
maar dit zijn foto's om nog vaak naar te kijken
ouderdom komt met gebreken maar ik fiets nog wel
- Jan Willem
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4204
- Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
- Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988
Heel mooi
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
-
- Moderator
- Berichten: 16849
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Thanks!
Het was inderdaad prettig dat er al een spoortje lag, ik ben niet zo bekend op deze route dat ik die tot in detail ken.
Ben ook weleens in de Loonse en Drunense Duinen geweest als eerste, dat was helemaal gaaf. En die route kende ik toen ook wel erg goed dus de verraderlijke dingen zijn dan vrij goed te ontwijken.
Of kwam het gewoon doordat de sneeuwlaag niet zo bizar dik was...
Het was inderdaad prettig dat er al een spoortje lag, ik ben niet zo bekend op deze route dat ik die tot in detail ken.
Ben ook weleens in de Loonse en Drunense Duinen geweest als eerste, dat was helemaal gaaf. En die route kende ik toen ook wel erg goed dus de verraderlijke dingen zijn dan vrij goed te ontwijken.
Of kwam het gewoon doordat de sneeuwlaag niet zo bizar dik was...
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After