Snowdon MK4 - Fox Factory p.46

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.

Moderator: jf

kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 10427
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Contacteer:

ma 10 juni 2019, 19:40

Recentelijk een compacter lensje (35mm/1.8 ) voor mijn camera gekocht dus dat moest een keer mee om uitgeprobeerd te worden :)
Gisteren daarom de grote rugzak om en op naar de LDD. Daar was ik begin maart voor het laatst geweest zag ik...

Afbeelding

Afbeelding

De Crankbrothers Iodine wieltjes geven tot nu toe geen krimp:
Afbeelding

Deze RF Evolve crank kocht ik in 2007 toen ik mijn Morewood opbouwde...
Afbeelding

Afbeelding

In een ander topic had ik wat vragen gesteld over de naar mijn idee niet optimale werking van de Fox Performance op snelle remknippen. Nu mijn Banshee verkocht is lag deze Factory uitvoering los op zolder dus dan is de drempel om even vorken te wisselen wel erg laag :)
Dus vanochtend deze erin geschroefd. Verschillen met de zwarte Performance buiten de kleur: geen Boost, FIT4 demper ipv FIT-GRIP en 44mm offset ipv 51mm. Omdat het geen Boost vork is moest er ook een ander wiel in, een Syntace W35 uit de Banshee met een Fat Albert rubbertje erom. Inwendige breedte is nagenoeg gelijk aan de CB met 28mm.

Het zal wellicht even duren voordat ik tot goed testen kom (daarvoor moet ik naar Amerongen en dan neem ik doorgaans de Merida mee...) maar het grijs & kashima misstaat eigenlijk niet in de Snowdon vind ik. Stel dat ik nog eens donkerrode stickers zou laten maken ipv deze blauwe... :tong
Maar dat gaat niet gebeuren, want dan zit ik nog met het verschil Boost - niet Boost.
Als deze vork nu echter duidelijk beter presteert is het misschien wel mogelijk het binnenwerk te wisselen... de Factory is een 2016 model, de Performance een 2017. Aan de andere kant, buiten wat remknippen op de UHR ben ik eigenlijk ook prima tevreden met de zwarte Fox en om nu voor die enkele keer dat deze fiets daar komt al die moeite te doen is wellicht wat overdreven.

Maar we zullen zien, hij zit er nu in en ik ga wel merken of het echt een wezenlijk verschil oplevert.
Zo ziet het er in elk geval uit:
Afbeelding

Afbeelding
"freedom is just another word for nothing left to loose".
Kapitein Iglo
Veelzwammert
Veelzwammert
Berichten: 10389
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

ma 10 juni 2019, 20:25

Vind de andere vork mooier staan, maar het gaat om de test hè!
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018


Nukeproof Scout 290 Comp 2017 - retired
Trek Superfly 7 2016 - retired
Trek Superfly 7 2015 - retired
Stevens Fluent ES 2011 - retired
Stevens S7 '09 - SLX/XT - retired
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 10427
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Contacteer:

ma 10 juni 2019, 20:32

Yep, is tijdelijk om uit te proberen.
Maar tijdelijk kan ook best lang duren... :D

Ik heb trouwens nog een upgrade uitgevoerd... zij het een hele kleine :)
De BikeYoke is nu voorzien van een kort heveltje om te "reviven" zodat er geen inbussleutel meer nodig is.

Zo'n dingetje dus, zit vastgeklemd en kan dus blijven zitten waardoor het resetten nu letterlijk nog maar drie tellen werk is. De nieuwe BikeYokes hebben het volgens mij standaard, bij de oude moest je een inbus 4 gebruiken.
Afbeelding
"freedom is just another word for nothing left to loose".
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1675
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

di 11 juni 2019, 17:25

Wat denk je te missen met die non-boost vork? Ik zou daar niet rouwig om zijn, maw. boost op het voorwiel is nogal onzinnig IMHO.
Kapitein Iglo
Veelzwammert
Veelzwammert
Berichten: 10389
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

di 11 juni 2019, 18:02

Wel handig voor een bredere, of plusband
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018


Nukeproof Scout 290 Comp 2017 - retired
Trek Superfly 7 2016 - retired
Trek Superfly 7 2015 - retired
Stevens Fluent ES 2011 - retired
Stevens S7 '09 - SLX/XT - retired
Gebruikersavatar
Dutch
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

di 11 juni 2019, 18:09

zonoskar schreef:
di 11 juni 2019, 17:25
Wat denk je te missen met die non-boost vork? Ik zou daar niet rouwig om zijn, maw. boost op het voorwiel is nogal onzinnig IMHO.
:o

On a contrary, voor heb je met boost juist meer zijdelingse stijfheid door verder uit elkaar staande flensen op de naaf en bijbehorende veranderde hoek vd spaken.

@TS snel naar Amerongen. Ik word nu wel erg nieuwsgierig.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10035
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

di 11 juni 2019, 19:49

Dutch schreef:
di 11 juni 2019, 18:09
Ik word nu wel erg nieuwsgierig.
Naar dat heveltje op zijn Revive? :~

zonoskar schreef:
di 11 juni 2019, 17:25
Wat denk je te missen met die non-boost vork?
Zijn voorwiel misschien?!
Datingexpert tussen rijder en fiets


"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Makkelijk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1286
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

di 11 juni 2019, 19:54

Lars TB schreef:
di 11 juni 2019, 19:49
Zijn voorwiel misschien?!
Zijn veelbesproken, polariserende, niet altijd geliefde maar wonderschone voorwiel :bier:
Fietskes: Orange Five, Orbea Loki & Pinnacle Arkose
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10035
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

di 11 juni 2019, 21:55

Makkelijk schreef:
di 11 juni 2019, 19:54
Lars TB schreef:
di 11 juni 2019, 19:49
Zijn voorwiel misschien?!
Zijn veelbesproken, polariserende, niet altijd geliefde maar wonderschone voorwiel :bier:
Precies. Niet iedereen zal rouwig zijn als de non-boost vork er in blijft zitten :bier:
Datingexpert tussen rijder en fiets


"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1058
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

wo 12 juni 2019, 10:27

kermit schreef:
ma 10 juni 2019, 19:40
Afbeelding

Afbeelding
Ik vind nu dat je je BOTY award 2018 terug moet geven... :winkie:
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1675
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

wo 12 juni 2019, 10:56

Dutch schreef:
di 11 juni 2019, 18:09
On a contrary, voor heb je met boost juist meer zijdelingse stijfheid door verder uit elkaar staande flensen op de naaf en bijbehorende veranderde hoek vd spaken.
Het zal vast stijver zijn, maar of je dit merkt is een andere vraag. De volgende vraag is of je wel een stijver wiel wil: het kan ook te stijf zijn.

Anyways, fiets is er zowel voor- als achteruit op gegaan. Voor: mooier wiel. Achter: lelijkere kleur vork :) Eensch met @streetracer.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7577
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G16 XL Black, Liteville 301XXL RAW
Contacteer:

wo 12 juni 2019, 13:10

De zwarte vork, met die mooie Crank Brother wielen, staat hem beter!!!
Gebruikersavatar
Dutch
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

wo 12 juni 2019, 13:18

mud mate schreef:
wo 12 juni 2019, 13:10
met die mooie Crank Brother wielen
Dit noemt men een contradictio in terminis mud.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1323
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Dartmoor Hornet `18; KTM 1964 LTD 650B (sold); Canyon Spectral (Sold); Cube Reaction (Retired)

wo 12 juni 2019, 15:34

Dutch schreef:
di 11 juni 2019, 18:09

On a contrary, voor heb je met boost juist meer zijdelingse stijfheid door verder uit elkaar staande flensen op de naaf en bijbehorende veranderde hoek vd spaken.
In hoeverre merk je dat op een voorwiel?
Zelf rij ik met een boost vork met een setje boost spacers (velg is a-symmetrisch, waardoor de spaakspanning al bijna gelijk is).
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu windstil
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10035
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

wo 12 juni 2019, 16:31

Marco79 schreef:
wo 12 juni 2019, 15:34
Dutch schreef:
di 11 juni 2019, 18:09

On a contrary, voor heb je met boost juist meer zijdelingse stijfheid door verder uit elkaar staande flensen op de naaf en bijbehorende veranderde hoek vd spaken.
In hoeverre merk je dat op een voorwiel?
Zelf rij ik met een boost vork met een setje boost spacers (velg is a-symmetrisch, waardoor de spaakspanning al bijna gelijk is).
Bij 29" zijn de verschillen voelbaar.
Datingexpert tussen rijder en fiets


"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie