Pinnacle Arkose

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Een misschien wel bekende Pinnacle heeft zijn intrek in mijn woonkamer genomen.
MonkeyRider schreef: Binnenkort de knoop maar eens doorhakken en de Arkose in de verkoop zetten.
Ik heb direct een PB gestuurd om de knoop voor hem door te hakken :lol:. Gisteren heb ik de eerste rit van 70km gehad en het is AWESOME. Dit rijdt werkelijk overal goed doorheen... Sorry wielgoden maar ik heb beide jumps én de drop van Dorst gepakt... Het is wel wat zwaarder voor alle andere lichaamsdelen dan je benen, t.o.v. 2.8" banden en een Fox 34 voorvork.

Speclist: (edit: inmiddels totaal verbouwd)

Frame: Pinnacle Arkose
Derailleur: SRAM Rival 1
Remmen / shifters: SRAM Force 1
Wielen: DT XR331 + DT 240s
Banden: Maxxis Rambler 38C
Schijven: Shimano Ultegra
Crank: Easton EC90SL
Pedalen: Shimano XT
Zadelpen: Ergon CF3 Pro
Zadel: WTB Volt
Stuur: Easton EA70AX
Stuurlint: Foeilelijk

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Makkelijk op zo 25 november 2018, 09:19, 4 keer totaal gewijzigd.
Waar woke is, is vuur
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Met een beetje wilskracht krijg je vast wel een Fox 34 met een 2.8 band in die voorkant gepropt.
Dan is het alleen achter nog een beetje behelpen ;-)

Maar respect, ik denk niet dat ik die drop en sprongetjes graag met een dropbar zou doen.
Leuke fiets, ik heb hem weleens bij Monkey kunnen aanschouwen.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Het is natuurlijk vooral een kwestie van de balans vinden, maar toen ik op het tweede sprongetje bijna achterom sloeg wist ik wel dat je niet zo supersnel OTB gaat als je denkt... Kon alles mooi staand op 2 wielen landen wel, ik voelde me al supersnel megaveilig op de Arkose. De keuze van Monkey om er een MTB wielset op te zetten is ook top natuurlijk, en de dikke, stugge Smart Sams helpen ook. Geen pinch flats of kromme wielen met maar 2 bar!
Waar woke is, is vuur
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Leuk dat je zo'n hoop lol mee hebt in deze setup :-q
Die Arkose is vrij slack met relatief lange front-centre en korte chainstays......dus behoorlijk "trail" in zn geo......en dat merk je offroad :-D Neem ook maar eens mee naar bv een rondje Nijmegen, ook daar dikke FUN met zo'n ding.
Gebruikersavatar
azjen
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 08:37
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL 29-er

Gister besloten om er een te kopen voor woon-werk en voor de gravel-/tractorpaden in Zuid Limburg. Ben benieuwd. Bij Evans gekocht 105 groep er op. Hoppatee
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Veel plezier er mee! Ik ging prima in limburg!
Ik zal binnenkort eens een update van deze plaatsen... hij heeft inmiddels een 1x11 setup met force remmen (force/rival).
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
azjen
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 08:37
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL 29-er

Heb de Pinnacle Arkose nu een kleine 1 1/2 maand:
I LOVE IT!!!!
Ben normaal niet zo uitgesproken. Het duurde een jaar voordat ik mijn YT Jeffsy AL 29er echt zag zitten. Maar deze fiets is echt a blast.
De mogelijkheden zijn gewoon VET. Op de weg gaat alles lekker smooth, zie je een paadje waar je in wil? Gewoon doen, deze fiets helpt je er door heen. Ik rijd er veel tractor paden mee. Gisteren ook voor het eerst stukken MTB route Meersen mee gedaan, hier en daar wat sketchy maar het ging :-) en daarna gewoon de weg weer op.
Ik moet wel zeggen dat het helpt (volgens mij) dat het nog niet zo modderig is . Ben al op zoek naar nieuwe (bredere en smallere) banden.
Misschein wel eens 650 b proberen er op te leggen, zit te denken aan een dropper voor er op etc etc .
I am Lovin' it
Gebruikersavatar
azjen
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 08:37
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL 29-er

Dit is hem
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Ik zie geen foto, slechts een grijs stipje
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

azjen schreef: zo 7 oktober 2018, 22:12 ...
Misschien wel eens 650b proberen er op te leggen, zit te denken aan een dropper voor er op etc etc .
En een recht stuur en wat vering! Dan wordt het echt een alleskunner!! :winkie:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Lars TB schreef: do 8 november 2018, 15:04
azjen schreef: zo 7 oktober 2018, 22:12 ...
Misschien wel eens 650b proberen er op te leggen, zit te denken aan een dropper voor er op etc etc .
En een recht stuur en wat vering! Dan wordt het echt een alleskunner!! :winkie:
En als hij dan niet zo vlot meer klimt gooi je er een motortje in. Eigenlijk nog wat dikkere banden, misschien een benzinemotor. Eventueel een spatbord voor de regen of gewoon een dak, beter. Misschien dan ook 4 wielen, dat is wat stabieler met al die troep aan je fiets. :bier:
Waar woke is, is vuur
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Gisteren weer eens het bos in geweest met de Arkose. De route Twickel, athans gedeeltelijk want die is serieus lang.
Inmiddels is de Arkose totaal verbouwd, maar dat stond nog niet in dit spectopic. Zo gaat dat, je koopt een tweehands fiets en een jaar later realiseer je dat alleen het frame het eerste jaar heeft overleefd.

De ombouw naar 1x bevalt enorm goed op deze fiets. Ik was er een beetje huiverig voor, dus waarom ik die gok waagde met een Easton EC90SL crank is een raadsel maar ik word nog steeds verliefd als ik mijn crankset zie. Voor 42T, achter een enorme Sunrace 11-46 cassette die het prima doet met de SRAM Rival 1 derailleur (spec tot 42T).

De wielen zijn door Ernie gespaakte XR331 velgen op 240s naven. Daarop tubeless Maxxis Rambler 38C, heerlijke bandjes al had ik liever toch wat meer singletrack bruikbaarheid, ik had de ravagers moeten halen (of i.i.g. voor). De remmen en shifters zijn Force 1 met 160mm Ultegra schijven. Een bizarre upgrade van stopkracht t.o.v. de BB7 die er op zat.

De zadelpen is een Ergon CF3 Pro. Leuk ding, eigenlijk is het een grote bladveer. De voor- en achterkant van de pen zitten los. Onderaan zit een klem die ze bij elkaar houdt. Hij is alleen niet sterk genoeg voor singletrack helaas, hij verzakt als je met je kont tegen de achterkant stuitert.

Het stuur is een Easton EA70AX. Bevalt zo goed dat ik volgend jaar nog wel een keer de carbonnen versie er op zet. De stuurpen mag een cm langer maar daar wilde ik graag nog even mee experimenteren.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Makkelijk op zo 25 november 2018, 12:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Kleurtje maakt hem irl zeker af, en mooi opgebouwd voor een breed inzet gebied.
Goed gelukte gravel racer. (Krijg nog zere botten als ik aan Twickel op zo'n ding terug denk :lol: )
Plaats reactie