Marino street trials

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
harmen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: wo 2 november 2011, 21:55
Contacteer:

Afbeelding
Klik op de afbeelding voor paginagrote weergave.

Mijn nieuwe (street) trials fiets. (Eigenlijk is alleen het frame nieuw, de meeste onderdelen komen van mijn vorige.) Het interessantste is het -stalen- frame, dat ik op maat heb laten maken door Marinobike in Peru. http://marinobike.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ga niet alle specs opsommen, maar zal toch enkele details geven. Wil je iets speciaals weten, vraag dan maar.

Wielen: 24 inch.
Wielbasis: 100cm (Met afgebeelde voorvork. Wordt 99cm met andere, doel-voorvork).
Head angle: 73.
BB: +2cm.
Chainstay: 36.8 (Ketting past precies met deze tandwielen.)
Tandwielen: 18:14
Vrijwiel: Echo SL 108 screw on. Dit heeft 108 aangrijpingspunten. Het zit op de crank.
Stuurpen: Trialtech Forged High Rise 80x40mm.
Stuur: Inspired Arcade Riser.
Pedalen: SIXPACK-RACING Vegas
Remmen: Shimano SLX BR-M675
Disk mount achter: IS2000+20. Is extra sterk, voor 203mm disk.
Kleur: #cf3476 Telemagenta
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Interessant!


Waar speel je zoal?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
harmen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: wo 2 november 2011, 21:55
Contacteer:

Ik ben nog niet zo heel ver met skills, dus je moet je bij mijn spots niet te veel voorstellen. Een parkeerplaats met ruimte voor een bunny hop bar, een rustig lang recht stuk om te wheeliën, een goeie helling om te manualen, en een hoekje voor het rear wheel hoppen enzo, daar heb ik nog grotendeels genoeg aan. En een stoeprand kan natuurlijk ook altijd wel van pas komen. Sinds ik handiger ben geworden met het rear wheel hoppen heb ik recentelijk wel pallets aangeschaft om op te oefenen, maar die liggen gewoon achter huis.

Afbeelding

Dit was nog met mijn oude fiets.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Kijk, zo kom je er wel!

Wat beviel er niet aan het vorige model?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
harmen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: wo 2 november 2011, 21:55
Contacteer:

Het nieuwe frame is nog wat kleiner/hanteerbaarder/nerveuzer.

Ik heb een sterke voorkeur voor staal.

Het oude frame was met hele korte horizontale dropouts eigenlijk alleen echt geschikt voor 18:15 (wat heel raar is voor 24 inch). Ik moest een halflink of een geveerde kettingspanner (waarvoor geen standaard bevestigingspunt was) gebruiken. Een halflink hoort niet op een trials fiets en bij een geveerde kettingspanner (heb ik op de nieuwe ook) wil ik verticale dropouts (of steekassen).

Sowieso vind ik verticale dropouts met geveerde kettingspanner gemakkelijker: kettingspanning klopt altijd. Wiel zit altijd recht. Rem blijft uitgelijnd.

203mm remschijf kon met adaptor, maar moet je eigenlijk niet doen want het kan je je frame kosten. Nu heb ik mount met +20 positie, wat wel geschikt is voor 203mm. Op het oude frame ga ik nu eens experimenteren met velgremmen denk ik.

De oude fiets heeft een rare, proprietary ECHO trapas met perslagers. (Als op een BMX, maar dan met afwijkende maten.) Ik zou zoiets normaal nooit willen hebben, het is dat het frame destijds zo goedkoop was dat ik het toen maar op de koop toegenomen heb.

Ook niet onbelangrijk: ik wou graag een reservefiets.

Maar ik heb helemaal geen spijt van het oude frame. Het was heeeel erg goedkoop en ik heb het ruim 2 jaar gehad, waarvan 1 jaar intensief gebruikt.
Plaats reactie