Summer is coming....

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2753
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

kickje voor m'n vakantiebike.... :lol:
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Vervelend van de snakebite maar dan nog geluk dat de Rocket Ron het overleefd heeft.
Is nou niet de meest logische band waar je mee bergachtig gebied mee in trekt .. ook al is die SnakeSkin :o

Ik heb zelf een set Mavic XM824 en had er in eerste instantie ook moeite mee om toen mijn Maxxis Grifter om te leggen.
De Mavic velgen hebben een speciaal gevormd velgbed met een geultje in het midden ... weet niet of dat bij de EN824 ook zo is.
Maar als je de hiel van je band rondom in dat geultje legt hou je wat ruimte over om je band netjes over de verlgrand te kunnen wippen.

Erom was in eerste instantie drama (alleen mogelijk met zeepwater) maar eraf was toen ik het eenmaal doorhad een fluitje van een cent :winkie:
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2753
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Rocket Ron is inderdaad niet echt de beste keuze voor een steen/rots ondergrond, maar was het beste wat ik had liggen voor deze omstandigheden, rij toch alleen maar tijdens m'n vakantie in het buitenland.

De EN427 is een hookless design velg, ik vond het lastig om de band eraf te krijgen. Doordat er geen velgrand is en maar een klein gleufje in het midden van de velg duw je met de bandenlichter eigenlijk de hele band eerst (te ver) naar achteren voordat je de bandenlichter eronder krijgt. Daarna moet je de bandenlichter omhoogtrekken en terugtrekken tegelijkertijd, om weer dicht genoeg bij de velgrand te komen om de band erover te trekken. Dit was best even lastig. Van de stevige kunststof bandenlichters die ik al een jaar of 10 gebruik, waren na deze actie de gekromde uiteinden recht geworden...
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Plaats reactie