" do it all " 27.5+ HT Ghost Roket. GAME OVER.

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Tijdje geleden met de Roket op pad geweest in Oostenrijk.
Vanwege een gebrek aan conditie voornamelijk bikespots bezocht met uplift mogelijkheden.
Bike hield zich goed, heeft pittig wat voor zijn kiezen gehad, van flowtrails tot stevige bikepark trails.
Banden combinatie had ik aangepast naar, voor: Magic Mary 2.8 en achter: Nobby Nic 3.0 met een foam insert, erg goed bevallen, geen 1 lekke band op 18.000 afdaal meters, ondanks dat ik met 1.0 / 1.1 bar reed op alle trails .
Remmen waren ook top, het zijn de TRP Slate T4, hebben 4 zuigers, goede stoppers.
Voor de rest alles nog heel en draaiend, niet slecht voor een budget bike :-q :-q .
Eventuele upgrade`s in toekomst zou een 150mm dropper zijn ipv de nu 125mm, had nu de pen 25 mm lager gezet, had af en toe op de steile stukken toch nog last van het zadel.
Nog wat plaatjes.

Afbeelding
Af en toe een hike & bike tripje gemaakt om nog wat aan de conditie te werken, Hinterglemm / Bernkogel.

Afbeelding
Hier hebben we het hoogste punt te pakken van de trip. Sölden / Ollweite line.

Afbeelding
Mooie uitzichten, 1 dag bewolkt / droog en 1 dag helder weer gehad, leuk gebied. Ollweite Line.

Afbeelding
Bikepark Schladming bezocht, leuke spot.

Afbeelding
Neukirchen / Wildkogel. Hier zijn de route`s weggehaald, geen bordjes meer en stukken trail geheel verwijderd.
Onderste deel van wildkogeltrail is nu een kinderpad met glijbanen, de Nineknights trail is niet meer gepijld, bovenste sectie is pleite, maar de onderste stukken in de bossen zijn er nog, alleen geen bordjes meer. Was evengoed een leuke afdaling. Ook geen dagpassen meer voor bikers, nu moet je elke keer als je omhoog wilt een pas kopen.

Afbeelding
Leuke flowtrail aangedaan in Zell am Ziller / Wiesenalm Trail.

Ik had nog een 2.8 Magic Mary over van de roket, en die had ik als test op een 25 mm interne velg gegooid, voorop m`n spectral.
Heb er 20.000 afdaalmeters mee gemaakt, druk had ik op 1.0 bar, het reed / voelde erg goed, en het was tevens een soort upgrade van de vork :-D

Afbeelding
Genoeg ruimte op de 27.5 fox vork.
Afbeelding
Good times in Saalbach.

Nog een filmpje met de roket op enkele bikespots.
Have fun.
https://www.youtube.com/watch?v=81h5n-CcMoo
Laatst gewijzigd door marcomtb1972 op zo 21 juli 2019, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Wow! Dat filmpje is knalgaaf! :-q
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Respect hoor, leuke filmpjes en je doet echt wel hele stoere dingen op je hardtail.... :-q
Just do Ti, or did i die?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ruig!

Leuk gefilmd! Maar zo kost een afdaling je dus 5x zo lang... ! Ik zou het niet kunnen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

cool filmpje inderdaad, mooie samenvatting van alles.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

In de link een video van een ochtend ritje in bikerepublic SÖLDEN.

Korte samenvatting: uplift uit SÖLDEN, 2 blauw trails aan mekaar gelinkt en afsluiten met een leuke zwarte afdaling terug naar het dal, lekker rondje om verblijf in SÖLDEN af te sluiten :-q

https://www.youtube.com/watch?v=DFVUVsNTJJQ

Have fun.
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Mooi filmpje! :-q
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

Vet filmpje! :-) Het brengt mij op ideeen voor een volgende vakantie :-q
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Filmpje intussen weg? Ik zie niets meer.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

maverick76 schreef: zo 17 februari 2019, 11:36 Filmpje intussen weg? Ik zie niets meer.
Hier kan ik hem zien.
Fiets heeft inmiddels het nodige doorstaan. :-q
"This species has amused itself to death"
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Meestal zit ik in februari nog in mijn winterslaap als mtbèr maar omdat het zulk mooi weer was eind februari even een aantal dagen te trailhunten geweest in omgeving Stavelot. Mooi gebied en er liggen gave singletrails in de buurt van de vaste route`s.
Even wat pica`s van de eerste ritjes van 2019.
Afbeelding
Zon en uitzicht.
Afbeelding
Veel klimmetjes met waterstroompjes.
Afbeelding
Hoe mooi wil je het hebben.
Afbeelding
Veel omgewaaide bomen op de trails.
Afbeelding
Cheers Stavelot.

Het was een mooie start van het nieuwe mtb jaar.
Have fun.
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Ziet er mooi uit! Die 3e foto is letterlijk maar ook figuurlijk een plaatje! :-q
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

marcomtb1972 schreef: za 16 februari 2019, 22:50 In de link een video van een ochtend ritje in bikerepublic SÖLDEN.

Korte samenvatting: uplift uit SÖLDEN, 2 blauw trails aan mekaar gelinkt en afsluiten met een leuke zwarte afdaling terug naar het dal, lekker rondje om verblijf in SÖLDEN af te sluiten :-q

https://www.youtube.com/watch?v=DFVUVsNTJJQ

Have fun.
Heel tof ..... kan niet wachten tot ik weer richting de echte bergen mag 8)
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

floris500 schreef: do 14 maart 2019, 15:05 Ziet er mooi uit! Die 3e foto is letterlijk maar ook figuurlijk een plaatje! :-q
Thanks,
Vind het erg lastig om een leuke foto te maken, vooral met een actioncam, niet het meest geschikt om goeie foto`s mee te maken, maar de 3e foto is idd erg goed gelukt :-q
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

yo-eddy schreef: do 14 maart 2019, 15:26
marcomtb1972 schreef: za 16 februari 2019, 22:50 In de link een video van een ochtend ritje in bikerepublic SÖLDEN.

Korte samenvatting: uplift uit SÖLDEN, 2 blauw trails aan mekaar gelinkt en afsluiten met een leuke zwarte afdaling terug naar het dal, lekker rondje om verblijf in SÖLDEN af te sluiten :-q

https://www.youtube.com/watch?v=DFVUVsNTJJQ

Have fun.
Heel tof ..... kan niet wachten tot ik weer richting de echte bergen mag 8)
Thanks, hier nog 1 die eigenlijk niet wachten kan hahaha, bikespot Sölden is zeker het bezoeken waard, bijv. op doortocht naar Livigno ofzo :-q
Laatst gewijzigd door marcomtb1972 op do 14 maart 2019, 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie