" do it all " 27.5+ HT Ghost Roket. GAME OVER.

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

In onderstaande link m`n filmpje over onze ( Robert en mijzelf ) deelname aan de trailtoer 2019.
Mooie dag gehad, leuke mensen ontmoet, toffe trails gereden en uiteraard ook onze plaat gegaan en div bomen geramt en lichamelijk afgezien.
Ook weer wat gezichten gezien achter forum namen + opgereden met enkele zoals: OLi4K / Flow&Co / Mac Meer Mtb 👍🤘👊
Enjoy

https://www.youtube.com/watch?v=mdpFk-86hsI
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Erg tof parcour! Misschien schrijf ik me volgend jaar ook wel al ben ik niet zo van het groepsgebeuren.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

maverick76 schreef: zo 15 december 2019, 21:48 Erg tof parcour! Misschien schrijf ik me volgend jaar ook wel al ben ik niet zo van het groepsgebeuren.
....exact mijn gedachte elke keer als ik beelden van dit tripje zie
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Daar wil ik ook wel heen, waar is dat?
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Hier kan je info vinden.

https://www.singletrack-limburg.eu/

Ik ben zelf ook helemaal niet van groeps evenementen / mensenmassa`s ( ook buiten het mtbèn om ) maar deze tocht is gewoon erg tof om te rijden, voor deze trails stap ik graag even een dagje uit m`n comfort zone :tong :bier:
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Leuk filmpje, met een leuke tour als ik het zo zie. Leuke sfeer ook onderling in ieder geval (iig bij jullie groepje) :winkie:
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Heb je filmpjes even bekeken. Mooi man en wat een moeite doe je er voor. Ook leuk om een beeld te krijgen van andere bestemmingen. Zo had ik Denemarken nooit in gedachte gekregen:)
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

floris500 schreef: ma 16 december 2019, 08:57 Leuk filmpje, met een leuke tour als ik het zo zie. Leuke sfeer ook onderling in ieder geval (iig bij jullie groepje) :winkie:
Dankje, het was idd een gezellig dagje bij onze groep.

Niet iedereen dacht er trouwens zo over, sommige keken en deden heel serieus / irritant.
Sommige deelnemers gegroet onderweg, die keken je dan aan als of je van een andere planeet kwam, misschien dachten ze dat ze moesten betalen voor een weder groet :~ :lol: ging er maar vanuit dat ze naar de klote waren van de inspanning.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

balboa schreef: di 17 december 2019, 12:07 Heb je filmpjes even bekeken. Mooi man en wat een moeite doe je er voor. Ook leuk om een beeld te krijgen van andere bestemmingen. Zo had ik Denemarken nooit in gedachte gekregen:)
Thanks man :-q
Neem graag de moeite om all mijn followers te voorzien van High Level MTB content :lol: :lol:

Ik kijk zelf ook veel mtb filmpjes van bestemming waar ik wil gaan mtb'en, ik vind de filmpjes die gemaakt zijn met een mix van statief / thirth persoon het leukst / beste voorstelling van de trails / omgeving, probeer dat ook af en toe met mijn filmpjes.
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

marcomtb1972 schreef: di 17 december 2019, 19:28
floris500 schreef: ma 16 december 2019, 08:57 Leuk filmpje, met een leuke tour als ik het zo zie. Leuke sfeer ook onderling in ieder geval (iig bij jullie groepje) :winkie:
Dankje, het was idd een gezellig dagje bij onze groep.

Niet iedereen dacht er trouwens zo over, sommige keken en deden heel serieus / irritant.
Sommige deelnemers gegroet onderweg, die keken je dan aan als of je van een andere planeet kwam, misschien dachten ze dat ze moesten betalen voor een weder groet :~ :lol: ging er maar vanuit dat ze naar de klote waren van de inspanning.
Haha jammer is dat van die zuurpruimen.. Je gaat toch voor de lol/fun op de fiets weg, beetje lachen hoort erbij :D
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

2020 update.
Set up / onderdelen wissel.
In de winter /voorjaar een vork wissel geprobeerd, ik ging van de 29er 150mm RS sektor naar een 27.5 140mm Manitou Mattoc, was geen goede match op dat moment.
Daarna de " standaard " SR suntour AION 130 vork open gehaald en de vork travel vergroot naar 155 / 160 mm, dus officieel nu een LTHT.
Met deze setup ( 27.5 ) vooral een aantal bikepark dagen gedaan en dat voelde meteen goed, ff wat hogere voorbouw en wat meer comfort, tenminste zo voelde het, iets van meer is beter haha.
Heb ook nog een mooie wielset in de doos staan, maar dat wisselen komt er niet van de laatste tijd, het is me trouwens ook te druk in het bos de laatste maanden dus dat zal wel een voorjaar project worden.

Biken:
Eigenlijk niet zo veel dit jaar door alle wel bekende beperkingen, maar toch wat leuke spots gepakt o.a. een aantal dagen trailscouting in Nideggen en Aywaille - Ninglispo + nog wat bikepark bezoekjes o.a. Willingen / Leogang / Reschenpass - Nauders / Serfaus / Winterberg.

Foto`s.
Begin februari onderweg in Nideggen met de Manitou Mattoc met prachtig weer en geen corona wolkje aan de hemel in de EU.
Afbeelding

Begin van de zomer Aywaille - Ninglispo aangedaan toen de grens weer open was.
Afbeelding

Bikepark Willingen samen met de Mullet Spectral.
Afbeelding

Dagje Nauders, bij de trailhead van de Bunker trail.
Afbeelding

Middagje Leogang. Leuke nature trail
Afbeelding

Leogang, dropping in op de Hot Shots Trail.
Afbeelding

Leogang, hele toffe nature trail.
Afbeelding

Onderweg op de Matzalm Trail.
Afbeelding

En nog een middagje mudfest op bikepark Winterberg.
Afbeelding

Blijft gezond. Tot volgend jaar :-q :bier:
Afbeelding
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Mooi week weer.

Ik wil eens kijken hoever ik langs de Lingnispo kan rijden vanaf de top.

Super technisch!

Mooie omgeving daar en goed te rijden op een dagje.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Update.
Omdat me achterwiel het afgelopen Mei begaf, pasgeleden eindelijk de nieuwe wielset die al een eeuwigheid in de schuur staat in de bike gestoken, het is een 275 Sunringle Duroc set, ik dacht van 42mm inwendig. Ze hebben een bescheiden rateltje :-q
Wielen zijn ondertussen lekker ingereden in de bergen / bikeparks.

Omdat de cassette ook op was, die ook gelijk vervangen, een 11 speed 11/42 cassette kon ik nergens meer begaan, dus op de gok een 11 speed 11/51 in de sale gescoord. Wist niet of het ging werken met me bestaande derailleur, maar dat pakte goed uit, na wat afstellen liep het gesmeerd. Ik had voor de zekerheid nog wel een nieuwe deore derailleur + shifter gekocht voor als het niet werkte, maar die had ik niet nodig.
Alleen tzt nog even een ander voorblad, de oude NW 34 gaat eraf en wissel naar een 32 ovaal.

Vers gewassen op de nieuwe wielen met nieuwe cassette / ketting.
Afbeelding

Aan de startgate bij trail nr 2 @ trailpark Mehring
Afbeelding

Hieronder nog een filmpje met de nieuwe wielen in trailpark Mehring. ( chestcam beeld, dus weinig wiel in beeld, af en toe een MM in beeld met een jump :winkie: ) dit trailpark is een van mijn favoriete parken, lekkere lijnen, je kan mooi opbouwen met jumps en drops.
Alleen de klim naar de top is niet erg leuk, 25 minuten deed ik er over, ik was in ieder geval blij met de 51 zeg maar. Enjoy.

https://www.youtube.com/watch?v=pHT-SVh8qLE
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooie upgrades en vooral Lekker bezig :-q

Je gebruikt de Bike in elk geval waar hij voor bedoeld is ook al is het een hardtail.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Heckler40 schreef: do 14 oktober 2021, 22:19 Mooie upgrades en vooral Lekker bezig :-q

Je gebruikt de Bike in elk geval waar hij voor bedoeld is ook al is het een hardtail.

Enjoy!!
Thanks.
De Bike / 275+ platform bevalt me nog steeds erg goed, het geeft mij veel vertrouwen op de trails.
Plaats reactie