Rocky Mountain Element 950 RSL

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cyclist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 21 april 2014, 17:02

Bedankt! Witte handvatten kunnen nu eigenlijk niet meer en ik zou ook met één merk banden moeten gaan rijden. Ben altijd wel fan van Xtrac, maar die Ikon is in droge omstandigheden ook erg fijn.
De witte letters op de vork staan goed, maar er werd ook een setje stealth decals meegeleverd. Hoe zou dat staan?

Binnenkort zal ik eens foto's van de zijkant maken :-q
MarktN
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 369
Lid geworden op: vr 18 juni 2010, 20:32
Mijn mountainbike: getalenteerd

Je zou kunnen kijken naar een Maxxis Rekon 29x2.25. Dat is de grovere versie, of broer, van de Ikon. Als voorband. Paar zwarte ESI handvatten zijn zo gemonteerd. :)
Gebruikersavatar
Cyclist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 21 april 2014, 17:02

Vanmorgen kort testritje gemaakt. Stuurde lekker, maar veel meer kan ik er nog niet van zeggen.
Laatst gewijzigd door Cyclist op vr 12 oktober 2018, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Cyclist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 21 april 2014, 17:02

Prachtig om te voelen hoe verschillende instellingen voor steeds meer controle zorgen. De SID geeft ontzettend veel vertrouwen.
Vraag me af in hoeverre de achterdemper het effect nog kan verbeteren - en welke invloed de rebound daar heeft.
Gebruikersavatar
Cyclist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 21 april 2014, 17:02

Met deze SID kan ik me niet meer voorstellen dat ik ooit twijfelde aan mijn Element. Het is een geweldige vork die gemakkelijk in te stellen is.
Ik rij met 25% sag en ben aan het experimenteren met de rebound. Wat een effect heeft dat zeg! Stukken die ik lastig vond, zijn nu veel beter te rijden.

Over de Fox demper ben ik minder enthousiast. Ik heb hem op 30% gezet. Zelfs met de rebound op de traagste stand is er nog teveel doorschot, m.a.w. is er onvoldoende demping. Wat zou ik daar aan kunnen doen? Misschien iets minder sag?
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Rebound ingesteld vanaf de snelste stand?
Demper is Fox Evolution?
Gebruikersavatar
Cyclist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 21 april 2014, 17:02

Fox Evolution idd. Ik heb de rebound ingesteld vanaf de traagste stand. En die is al te snel.
Gebruikersavatar
Cyclist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 21 april 2014, 17:02

Wat ben ik blij met mijn SID. Heerlijke soepele vork die heel gemakkelijk te tunen is. Aanrader!
Vanmiddag nog lekker gereden in het lokale herfstbos:
Afbeelding
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Mooi plaatje, jammer dat je vork niet zo goed te zien is :wink:
Gebruikersavatar
Cyclist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 21 april 2014, 17:02

Technische afdaling, tijdens de Let's ride in Nunspeet:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Cyclist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 21 april 2014, 17:02

Mooie winterse rit vanmorgen. De bodem was bevroren, dus bleef het allemaal lekker schoon. Mijn voeten bevroren trouwens ook.
Afbeelding
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Vanmorgen was het koud ja. Zag om 9 uur ook al mensen op de mountainbike toen ik de hond aan het uitlaten was. Wij zijn vanmiddag geweest, toen was het zonnetje wel lekker.
Leuk dat je de foto van de ride hebt staan. :-q Heb je nog weer gereden in de omgeving hier?
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
Cyclist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 21 april 2014, 17:02

De ride was top en dat geldt ook zeker voor de non stop op de foto. Als ik daar alleen was geweest, zou ik er niet aan gedacht hebben om er vanaf te dalen. Ik ben nog niet teruggewenst in die omgeving, maar probeer zeker weer van de partij te zijn bij de volgende ride :-q
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Zelf doe ik dat soort dingen ook niet als ik alleen ben.
Je kan al wel voor een deel de vaste route rijden van Harderwijk/Ermelo. In maart is de opening geloof ik maar op het deel vanaf de crosbaan van Ermelo (Drieerweg) staan de bordjes al.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
Cyclist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 21 april 2014, 17:02

Blijft een mooi gebied. Al zou ik in dat zand best wat breder rubber willen hebben dan mijn 2.25 bandjes.
En een betere conditie :winkie:
Plaats reactie