Rocky Mountain Element 950 RSL

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cyclist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 21 april 2014, 17:02

Lekkere rit bij prachtig weer.
Afbeelding
MarktN
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 369
Lid geworden op: vr 18 juni 2010, 20:32
Mijn mountainbike: getalenteerd

lekker nazomeren :)
Gebruikersavatar
Cyclist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 21 april 2014, 17:02

Mijn fiets heeft een tijdje stil gestaan.
Veel te kampen gehad met rugklachten en uiteindelijk was de motivatie een beetje verdwenen. Op een gegeven moment stond mijn fiets bij mijn schoonouders en dan kún je niet eens meer fietsen, zelfs als je wil. Helemaal niet goed.

Sinds kort woon ik tegen de lokale mtb route aan. Met het mooie weer ligt die er prachtig bij.
Dus heb ik mijn fiets opgehaald en maar eens gekeken hoe het ging. En dat ging goed.
Het mooie is dat ik motivatie en plezier weer terug heb.

Net nog even een rondje gedaan. Zonder druk om PR's te rijden maar met heel veel plezier.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Cyclist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 21 april 2014, 17:02

Ik had al een tijdje een vorkrevisieset liggen, maar aangezien ik nog nooit aan een vork gesleuteld had vond ik dat best een spannend klusje. Met het service manual van Rockshox erbij bleek dat echter heel goed te doen.
Afbeelding

Aangemoedigd door dit succes, wilde ik weten of ik van die irritante PopLoc remote af kon. Normaal werkt dat ding nooit, en ontkoppelen kan niet omdat de Motion Control demper default dicht is. Na een revisie zoals nu werkt de PopLoc wel. Niet wenselijk, omdat ik hem heb gekoppeld aan mijn Fox hendel, die ook de Fox achterdemper bedient. Die werkt precies andersom als PopLoc, zodat hendel omlaag resulteert in achterdemper dicht, voorvork open - en hendel omhoog in achterdemper open, voorvork dicht :roll:
Ik had al eens gelezen hoe je een Motion Control demper met PopLoc kon ombouwen naar bediening op de vorkkroon, zonder een nieuwe demper te hoeven kopen. Dat heb ik gedaan door de veer in de demper los te koppelen en een o-ringetje onder de blauwe draaiknop te doen. Werkt fantastisch.
Afbeelding

Nadat ik sag en rebound opnieuw had ingesteld ben ik vol verwachting gaan testen; zou het merkbaar zijn?
Ik was verrast door het resultaat. Niet alleen leek de SID soepeler te veren, maar zorgde er bovendien voor dat mijn voorwiel beter contact hield met de grond. Resultaat: meer grip en daardoor een veel beter sturende Element. Weg onderstuur!

Klaar dus, of toch niet?
Mijn witte SID RL komt uit mijn Vertex, die momenteel gedemonteerd op zolder ligt. Ooit wil ik die weer in elkaar zetten. De zwarte Fox uit mijn Element had ik eerder al verkocht, omdat ik er niet aan kon wennen. Zwart staat mooier dan wit in de Element, ik was benieuwd naar de Charger2 demper en vul de excuses voor een nieuwe vork maar in.
Vanmiddag ontvangen: RS SID RL 2018
Afbeelding
Afbeelding

Binnenkort zal ik hem monteren. Ik ben benieuwd :bier:
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

netjes zon zwarte vork! gaat een stuk netter staan als die witte.. en daarbij zullen de prestaties ook wel omhoog gaan :D
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Mooi werk!
Gebruikersavatar
Cyclist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 21 april 2014, 17:02

En leuk om te doen ook!

Zwart zal zeker beter staan dan wit. Oorspronkelijk was hij ook zo, alleen beviel die Fox niet zo en toen heb ik tijdelijk mijn witte SID gemonteerd. Toen de vork gereviseerd was, reed ik opeens heel wat PR's en dat kwam niet omdat mijn conditie plotseling beter was geworden. Ben benieuwd of mijn prestaties opnieuw worden verbeterd met die nieuwe SID :D
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Zeker, is het niet op Strava dan wel in de psyche ;-)
MarktN
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 369
Lid geworden op: vr 18 juni 2010, 20:32
Mijn mountainbike: getalenteerd

benieuwd naar het resultaat :)
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2207
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Zou jouw poploc truukje ook op een Rockshox demper met zo'n hydraulische lockout kunnen werken?

Vork gaat super staat, kweet het seker!
Gebruikersavatar
Cyclist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 21 april 2014, 17:02

Jurriaan schreef:Zeker, is het niet op Strava dan wel in de psyche ;-)
Dat is absoluut waar :winkie:
[HEAD]MarxNL schreef:benieuwd naar het resultaat :)
Ik ook, ben vooral benieuwd hoe het rijdt!
Zonoskar schreef:Zou jouw poploc truukje ook op een Rockshox demper met zo'n hydraulische lockout kunnen werken?
Als Xloc net als PopLoc de draaiknop bedient waarmee de floodgate open of dicht wordt gezet, zou het misschien kunnen. Door de veer t.b.v. de as in de demper te ontkoppelen, bestaat er geen default positie meer en kun je de positie handmatig instellen. Het is een klusje van een paar minuten.
Hier een goede omschrijving: https://drive.google.com/file/d/0B1AoGI ... view?hl=en" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Cyclist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 21 april 2014, 17:02

Beter toch? Nu nog instellen en dan testen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2207
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

10x beter! Nou nog een mooie foto van de zijkant. Poploc is overigens niet te vergelijken met de hydrolic lockout van mijn achterdemper. Helaas.
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Ja, ziet er goed uit! De witte stickers matchen ook met het 'Rocky Mountain' op het frame. Niets meer aan doen. :-q
MarktN
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 369
Lid geworden op: vr 18 juni 2010, 20:32
Mijn mountainbike: getalenteerd

Goede match @ cyclist :-q
Sjiek :)
Plaats reactie