Banshee Prime > 3-6 video's Winterberg

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Jaja ik weet het, raad spelletjes zijn niet leuk, maar ik ben er zo blij mee. :bier:
Heb hem net opgehaald en is te donker om totaal foto's te maken.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jamis Diablo op ma 3 juni 2019, 22:44, 8 keer totaal gewijzigd.
Kalfonske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 230
Lid geworden op: vr 10 juli 2009, 22:29

Banshee prime , heb je zelf al aangegeven :tong :-q :-q
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Oja kak :-)
Kalfonske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 230
Lid geworden op: vr 10 juli 2009, 22:29

Supermooi speelgoed
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1444
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Plaats dan nu ook maar de rest van de foto's :winkie:
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Ja doe dan maar de hele fiets op de foto.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Mooie keuze! Heb de Prime ook overwogen maar 105mm veerweg leek me voor mijn gebruik genoeg. Bovendien paste de vork die ik had liggen ook beter bij de Phantom.

Let wel op dat je er geen voorderailleur op zet, voor je het weet wordt je hele sys een discussie over voorderailleurs ;-)

En nu maar snel pics van de hele bike, hier in het zuiden is het al lang licht :-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Haha, ja hier is het ook licht, maar moet helaas werken, het wordt dus vanavond voor ik foto's heb.
Voor derailleur hoeft voorlopig nog niet, er zit nu 28 voor en 10-42 achter op, dus bereik zat.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

28 voor, dat is dus precies wat ik niet wilde en waarom ik dat onderdeel waarvan ik de naam niet meer ga noemen heb gemonteerd ;-)
Met een 28 zit ik namelijk op de lokale rondjes continu op de kleinste kransjes te rijden EN haal ik ook niet het lichte verzet dat ik gewend ben in de bergen.

We zien de plaatjes wel verschijnen :)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Oh, de kettingverplaatser :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Tussen de regen door snel een paar foto's kunnen maken, geen topkwaliteit maar wel meer detail dan de eerste. :)

Ik was al een tijdje op zoek naar een AM fiets, eigenlijk één met 140-150mm veerweg.
In twee maanden zoeken zwierf ik van 26" naar 27,5", van 130 naar 160mm en het budget ging alleen maar omhoog.
Van een Turner 5 spot naar een FLux, naar een Orange, Bandit, Altitude, Jeckel enz. enz., op een gegeven moment zag ik door de bomen het bos niet meer.
29" AM zijn nog weinig te vinden, of zwaar over het budget, dus daar zocht ik niet naar, maar drie weken terug kwam ik toevallig een advertentie tegen met de titel 29" full suspension.
In de hele advertentie werd het merk en type niet genoemd en ook niet de onderdelen, dus werd ook niet vaak bekeken.
Maar toen ik de foto zag maakte mijn hart een sprongetje, een Banshee Prime in mijn maat en net boven het voor de derde keer naar boven gestelde budget! :-q
Ik moest dus even wachten tot ik genoeg cash had en ondertussen wat heen en weer gekletst met de eigenaar. Maar toen ik vorige week het budget bij elkaar had, zag ik de advertentie niet meer staan!
Gelukkig kan je bij Marktplaats toch nog op de oude berichten reageren en de verkoper antwoordde na twee dagen dat hij er nog was.
Direct een afspraak gemaakt en gisteren avond na het werk opgehaald.
Bij de eerste blik was ik al verkocht want de fiets verkeert in top staat!
De eigenaar is echt een liefhebber en heeft het frame drie jaar geleden met top onderdelen opgebouwd, twee seizoenen af en toe een bikepark bezocht en daarna als XC fiets gebruikt.
Want hij heeft nog een Banshee Rune, Niner WFO en een Propain staan....
Na een kleine testrit en goede check op scheurtjes heb ik zonder onderhandelen de vraagprijs betaald.
Normaal onderhandel ik altijd, maar aangezien de nieuwwaarde van de onderdelen rond de 6500,- uit komt, heb ik echt een mooie koop gescoord.

Er zijn wel een paar dingen die ik wil veranderen.
Zo zit er een complete XX1 groep op, erg leuk en licht maar vraag me af of de crank wel sterk genoeg is voor AM gebruik?
De wielset moet sowieso vervangen worden, want is een erg licht XC set met Tune King Kong naven en WTB KOM velgen.
De remset is erg vet met composiet remhandles en twee zuigers, maar schijnt enorm veel power te hebben en wat lastig te doseren.
Een beetje teveel van het goede voor mijn gebruik, zeker met de 200mm schijven, eerst maar eens goed testen.
En er moet uiteraard een dropper in.

Het frame is echt super veelzijdig, door de dropouts te veranderen kan je van 135 QR, 142 x 12 en 150 x 12 wielsets gebruiken.
Je kan er 2,6" banden in kwijt en door korter dropouts 27,5"+ mee rijden.
Door andere plaatjes in de dropouts te gebruiken kan je de angle 0,5 graag slacker maken en de BB hoogte 6mm lager.
Ik kan er dus alle kanten mee op.
Ik ben heel erg benieuwd naar de rij eigenschappen, ze schijnen erg fijn te rijden en vooral met deze dikke demper op veel manieren af te stellen.
Ook benieuwd naar de Formula vork, hij had deze bewust boven een Pike gekozen, omdat deze aan het begin van de travel beter aanspreekt.

Genoeg geluld dus, tijd voor foto's, aan het lange verhaal kan je wel merken dat ik er erg blij mee ben! :bier:

Korte speclist:
Frame:Banshee Prime 130mm maat L
Demper: Cane Creek DBAir
Vork: Formula 35
Groep: XX1
Stuur(pen): Renthal
Wielen: Tune en WTB

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

kermit schreef:28 voor, dat is dus precies wat ik niet wilde en waarom ik dat onderdeel waarvan ik de naam niet meer ga noemen heb gemonteerd ;-)
Met een 28 zit ik namelijk op de lokale rondjes continu op de kleinste kransjes te rijden EN haal ik ook niet het lichte verzet dat ik gewend ben in de bergen.

We zien de plaatjes wel verschijnen :)
Ik ben ook bang dat 28 te weinig is, zal er denk ik een 30 op zetten.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Oei, dat is weer een hele mooie!!

Die crank kan probleemloos AM gebruik aan. De 28 zou ik opzij leggen voor het buitenland, daar heb je hem echt nodig!

Hier een setje 2.25 bandjes op en je hebt een prima setje om juist in NL mee te knallen. En voor dikkere banden inderdaad een setje met bredere velgen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Aan de fiets kan het nu niet meer liggen! ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Da`s zeker een mooie. Ben benieuwd hoe je die Formula35 vind (hoeveel mm is die btw)?
Plaats reactie