Snowdon Ranger Path

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Wauw...
Ik snap het wel, Herman wil, kost wat het kost, een 2017 frame met een BSA bracketpotje.
Daarnaast zijn wat persoonlijke wensen voor de geo, maakt dat een 100% zelfbouwframe dan nog de enige optie is die overblijft :-q Je gaat wel heel ver hoor :D

Diep respect voor het resultaat.
Als ik de foto's van je eerste project vergelijk met de foto's in dit topic, dan zijn er qua improviseren wel een paar forse stappen voorwaarts gemaakt.
Logisch, goed bezig. Maar dat gebruik van minimalistische hulpmiddelen maakte dat eerste project, wat mij betreft nog precies dat ene puntje verbazingwekkender.
Hoe dan ook, topprestatie!
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Lars TB schreef:Goed meegedacht. Maar het gaat nu om het gedeelte wat IN het frame steekt!
Dat bedoel ik juist. Ik heb voor mijn Enduro ook lang lopen zoeken naar een dropper met 150mm drop en waarvan minder dan 23cm in het frame steekt (en 25.5cm van frame tot zadel rails). Van de kandidaten was de Bikeyoke degene met de minste lengte in het frame. Tenzij je maar 10cm ofzo hebt.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

De BikeYoke Revive maten bij een 160 dropper.

Afbeelding

De BikeYoke Revive maten bij een 125 dropper.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door mud mate op wo 15 februari 2017, 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1800
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Awesome! Jammer dat voorframe opnieuw moet.
Volgens mij heb je ook aardig inspiratie opgehaald bij de Starling Swoop niet? :)
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Hij rijdt nog niet :P ben gisteren met de andere op pad geweest.
Ik zal de Sektor en wielset van de MK1 er in zetten dan kan hij rijden.. (zonder shifters ivm Ispec verschillen)
En zal er dan gelijk wat betere foto's van maken..

De bultjes waren er zo uit gevijld maar het is idd iets te ver vervormd om er een 31.6 pen in te krijgen..
Dit komt omdat ik de toptube op de butted-overgang heb aan laten sluiten.. van fouten leer je zullen we maar zeggen
Het frame met demper weegt 3400 gram, en ik hoop met de complete opbouw iets op de 14kg te komen

De Bikeyoke heeft inderdaad de kortste inbouwmaat, maar ik zou het liefst voorlopig m'n eigen 31.6 reverb gebruiken en later op zoek naar een stealth pen, zie het gewoon niet zitten om speciaal een peperdure 30.9 dropper aan te schaffen voor een frame dat me eigenlijk niet zint..
Momenteel zit er een KS 125mm dropper van Kermit in en die past precies op de millimeter af. 160mm gaat hij in het frame..
Er is idd enige inspiratie bij Starling opgedaan, en hier en daar een vleugje Swarf :wink:

P.s. die Bespoked show is geen slecht idee.. vooral als deze gecombineerd wordt met wat trailcenters of routes in die contreien :-q
'BUILT not Bought '
Gebruikersavatar
Retep87
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1168
Lid geworden op: wo 25 oktober 2006, 11:13
Mijn mountainbike: BMC FS02/ragley piglet II/On One Inbred

Supergaaf Marius!
Met een seat tube reamer erdoor werkt niet?
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Gaaf project (Y).

Ik zit er met al die nieuwe zelfbouwers aan te denken om een maandelijks bikeproject op de
voorpagina te plempen met een kort verhaaltje van de topic starter.
Maar het is maar de vraag of deze al die aandacht wel willen hebben ;)

Enniewee, om op het bouwen terug te komen.
(Ik heb er weinig verstand van maar ik gooi een balletje op)
Wat zou er gebeuren als je een oude zadelpen in het ijzer steekt voordat je alles
gaat lassen? Zou het dan minder kromtrekken of klemt alles zich dan muurvast
en ben je nog verder van huis?
Hoe ga je trouwens om met de koeling van de buis tijdens het lassen? beetje lucht
er doorheen laten waaien scheelt misschien ook een hoop temperatuur.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Gebruikersavatar
Retep87
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1168
Lid geworden op: wo 25 oktober 2006, 11:13
Mijn mountainbike: BMC FS02/ragley piglet II/On One Inbred

En heb je aan het frame achteraf nog veel moeten richten? Maak je gebruik van een vlaktafel o.i.d.?
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik zou de volgende keer je gusset (laten) solderen, al dan niet met zilver. Denk dat je dan aardig wat vervorming tegengaat.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

En uiteraard een 34.9 buis pakken, zodat je een mooie Eightpins dropperpost kan monteren. Zijn nu alleen voorbehouden aan Liteville, dus dan zal je de eerste zijn ;-)
We hebben het er al over gehad, maar dit is natuurlijk een mooie kans, als je toch in de rebuild moet, om het gelijk helemaal af te maken. En uiteindelijk, het prijsverschil is ook weer niet een mega verschil.

Toch blijf ik het wel vreemd vinden dat wij dit nog niet in het eggie gezien hadden.

Voor degenen die het frame nog niet in het echt gezien hebben... :winkie: :kiss: :winkie: :kiss:
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

+1 voor de Eightpins dropper!
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

@Jan Willem, qua minimalistische gereedschappen en hulpmiddelen is het er eigenlijk weinig veranderd, maar toegegeven ik heb nu bijv. de dropouts gekocht in plaats van zelf te maken..
Stomme vraag misschien maar wat is precies een BSA bracketpotje? :P

@Retep87 de ruimer is er al doorgeweest, maar dat hielp onvoldoende..
Ik heb verder weinig hoeven richten, heb hem op het werk op de vlakke lastafel geschroefd en er zat amper vervorming in, tja in zadelbuis wel dan :-{

@Pat. dat is een leuk idee! Maar weet niet of je maandelijks een bouwer vind?
Wat betreft die oude zadelbuis is wel een idee, met rechtop een sleuf erin geslepen, anders zit hij wss muurvast ja.
Maar voor de volgende keer ga ik aluminium heat-sinks maken die ik in de buis plaats voor het lassen, dit trekt de warmte goed uit het staal.
Die stromende lucht door de buis ga ik niet proberen, dit zal voor te snelle afkoeling zorgen vrees ik.

@suravida dat zou ook nog kunnen, kan ik tzt een beroep op je doen? :wink:

@mud daar hebben we 't idd al vaker over gehad, is natuurlijk geweldig, keuzes, keuzes...
eerst maar eens informeren bij de buizenboer of er geschiktere seattubes zijn voor mijn ontwerp..
'BUILT not Bought '
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Ah, dit is wat Suravida bedoelde. Petje af, wat een machtig project!
Jammer van de zitbuis maar versie 2.0 zal vast nog gaver zijn! :-q
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

@Herman: je weet me te vinden :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
HotSnail
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3209
Lid geworden op: zo 17 april 2005, 17:25
Mijn mountainbike: Iron Horse MKIII; OnOne 456; Commencal Supreme MiniDH (in opbouw)
Contacteer:

Is er niet ergens bij je in de buurt een metaalverwerkend waar je een lange verstelbare ruimer kan lenen / huren? Het ligt er natuurlijk aan hoe groot de bocht is maar ik vermoed dat die niet zo groot is dat je door het materiaal heen gaat als je het gat tot een mm of 200 diep recht ruimt?

Afbeelding

Wederom een verschrikkelijk gaaf project! Ben erg benieuwd naar het eind plaatje.
Don't believe the hype!
Plaats reactie