Ik hoor hier een nieuw project aankomen...???suravida schreef:Ik vond hem zelfs heel lekker rijden.....
Snowdon Ranger Path
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5496
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
Prachtig om te zien dat Nederland zijn eigen custom frame bouwers aan het krijgen is, die buiten de gebaande paden hun creativiteit loslaten Respect!
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
- suravida
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 9023
- Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
- Mijn mountainbike: Staal!
- Contacteer:
Er werd achter de schermen al wel aan iets gewerkt (Maar daar neem ik mijn tijd even voor...)mud mate schreef:Ik hoor hier een nieuw project aankomen...???suravida schreef:Ik vond hem zelfs heel lekker rijden.....
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1869
- Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
- Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb
Weer zo'n toffe zelfbouw op 't forum!!
Waar koop je de buizenset. Heb wat gekeken op het net maar niet echt wat gevonden.
Waar koop je de buizenset. Heb wat gekeken op het net maar niet echt wat gevonden.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
- Herman de Biker
- Extreme Biker
- Berichten: 526
- Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
- Mijn mountainbike: staal
Zo dan, vandaag met paulus1981 en suravida een erg geslaagde dag op Filthy Trails gehad! De bedoeling was eerst om met de hardtail te gaan maar toen suravida donderdagavond aandrong om met de fully te gaan, werden de plannen gewijzigd..
Maar daarvoor moest hij last minute nog opgebouwd worden, dus de vrije vrijdag besteed om hem rijdend te krijgen.
De wielset en vork werden uit de MK1 geleend en verder moest er nog alles aan gebeuren; leidingen inkorten, kabelloop checken/verbeteren, de nokjes lassen, enz. en uiteindelijk was hij savond’s klaar..
Blijkbaar ben ik geen goede schatter want ik had hem ergens op de 14kg gegokt, maar toen hij voor wat schakelfijntuning bij Willem(mud z'n mate) aan het haakje hing gaf hij 13,5 kilo aan.. mij hoor je dus niet klagen
Maargoed, ik heb hem vandaag goed kunnen testen (lees- flink op z’n bast gegeven) en zoals suravida hier al aangaf, hij rijdt echt lekker!
Het is niet de kortste fiets maar daar is weinig van te merken.. hij is speels, wendbaarblablabla het hele bekende riedeltje zeg maar..
Ook heb geen rare flex of speling gevoeld, en hij is muisstil.. het enige wat me soms stoorde was het geklapper van de ketting op de chainstay.. het stuk klittenband voldoet niet helemaal aan de verwachting.. maar dat is zo verholpen natuurlijk.
En hij is idd nog heel suntoro
Hier de fotos:
Het frame zoals hij er vrijdagochtend bijstond:
En zo vanochtend:
De ''ass-badge'' even er op gehecht, deze wordt nog afgesoldeerd, frame zit hier al aardig onder de mud
Aktiefoto, er moeten er meerdere zijn maar die krijg ik zo gauw niet gevonden.. misschien later.
Het was trouwens mijn eerste keer op Filthy Trails maar dat wordt al gauw een 2e keer..
@One Only, nee was niet eng, wel even voorzichtigaan wennen maar daarna lekker gereden
@corex buizen komen bij Ceeway uit Engeland vandaan verder zit er niet veel idd
Maar daarvoor moest hij last minute nog opgebouwd worden, dus de vrije vrijdag besteed om hem rijdend te krijgen.
De wielset en vork werden uit de MK1 geleend en verder moest er nog alles aan gebeuren; leidingen inkorten, kabelloop checken/verbeteren, de nokjes lassen, enz. en uiteindelijk was hij savond’s klaar..
Blijkbaar ben ik geen goede schatter want ik had hem ergens op de 14kg gegokt, maar toen hij voor wat schakelfijntuning bij Willem(mud z'n mate) aan het haakje hing gaf hij 13,5 kilo aan.. mij hoor je dus niet klagen
Maargoed, ik heb hem vandaag goed kunnen testen (lees- flink op z’n bast gegeven) en zoals suravida hier al aangaf, hij rijdt echt lekker!
Het is niet de kortste fiets maar daar is weinig van te merken.. hij is speels, wendbaarblablabla het hele bekende riedeltje zeg maar..
Ook heb geen rare flex of speling gevoeld, en hij is muisstil.. het enige wat me soms stoorde was het geklapper van de ketting op de chainstay.. het stuk klittenband voldoet niet helemaal aan de verwachting.. maar dat is zo verholpen natuurlijk.
En hij is idd nog heel suntoro
Hier de fotos:
Het frame zoals hij er vrijdagochtend bijstond:
En zo vanochtend:
De ''ass-badge'' even er op gehecht, deze wordt nog afgesoldeerd, frame zit hier al aardig onder de mud
Aktiefoto, er moeten er meerdere zijn maar die krijg ik zo gauw niet gevonden.. misschien later.
Het was trouwens mijn eerste keer op Filthy Trails maar dat wordt al gauw een 2e keer..
@One Only, nee was niet eng, wel even voorzichtigaan wennen maar daarna lekker gereden
@corex buizen komen bij Ceeway uit Engeland vandaan verder zit er niet veel idd
'BUILT not Bought '
- mud mate
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
- Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
- Contacteer:
Mooie foto's. Jammer dat ik op zo kort dag niet mee kon. Het weer was perfect. Mooie actiefoto's ook zo in de bocht. Tja dat klapperen was je al bang voor. Hij ligt er ook wel erg dicht op...
- RaMoNNeKe
- Pro Biker
- Berichten: 1188
- Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
- Mijn mountainbike: is geel
Das potverdikkie een geil fietske zeg
Vakmanschap hoor
Kan het zijn dat de BB wat laag hangt? Je hebt het nl over ketting tegen chainstay en het lijkt alsof je nu al (met redelijk blad voor en ketting achter op het midden) niet heel veel clearance hebt. Maar dat kan optisch bedrog zijn.
Nogmaals: bruut apparaat
Vakmanschap hoor
Kan het zijn dat de BB wat laag hangt? Je hebt het nl over ketting tegen chainstay en het lijkt alsof je nu al (met redelijk blad voor en ketting achter op het midden) niet heel veel clearance hebt. Maar dat kan optisch bedrog zijn.
Nogmaals: bruut apparaat
Ride a bike!
- vibemaker
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2038
- Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
- Contacteer:
Dat gaat een serieuze BOTY worden dit jaar
Fantastisch project man
Fantastisch project man
| Some stuff : Orange Stage EVO 29 | Orange Crush 29 | Project Bamboo |
- Herman de Biker
- Extreme Biker
- Berichten: 526
- Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
- Mijn mountainbike: staal
Thanks! ja dat punt ben ik hierboven vergeten te vermelden, de BB is met -15 niet heel laag te noemen, maar het dwarse gedeelte van de swingarm(buisje) achter de BB ligt wat hoog waardoor de chainstays ook wat hoog uitkomen.. met de ketting op het kleinste achter tandwiel loopt hij gewoon vrij met genoeg ruimte, maar bij wat stuiterwerk klappert hij al vrij snel op de stay.. ik heb nog geen 30T geprobeerd maar dat wordt krap denk ik..
Een verbeterpuntje voor het volgende frame zullen we maar zeggen
Een verbeterpuntje voor het volgende frame zullen we maar zeggen
Ik zeg het ook maar even, het jaar is nog lang.. Er kan nog genoeg (op)gebouwd worden in die tijdvibemaker schreef:Dat gaat een serieuze BOTY worden dit jaar
Fantastisch project man
'BUILT not Bought '
-
- Moderator
- Berichten: 16807
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Mooimooimooi!
Erg fijn dat de eerste rij-indrukken zo positief zijn, da's toch de ultieme beloning voor al het gezwoeg en de problemen die je overwonnen hebt bij de bouw.
En meteen ook al een sponsor gevonden zie ik
Erg fijn dat de eerste rij-indrukken zo positief zijn, da's toch de ultieme beloning voor al het gezwoeg en de problemen die je overwonnen hebt bij de bouw.
En meteen ook al een sponsor gevonden zie ik
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
- Herman de Biker
- Extreme Biker
- Berichten: 526
- Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
- Mijn mountainbike: staal
Ja ben er ook erg blij mee, dingen als het seattube-''probleem'' zijn na gisteren toch echt stukken minder zwaar gaan wegen dus voor nu is het plan; ff lekker mee rond gaan rijden en in tussentijd de nodige wijzigingen aanbrengen in het ontwerp en deze doorvoeren in de volgende build
'BUILT not Bought '
-
- Moderator
- Berichten: 13035
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Gaaf man. Alweer! Maar... welke rijdt nou lekkerder ?
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7