Snowdon Ranger Path
- Herman de Biker
- Extreme Biker
- Berichten: 526
- Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
- Mijn mountainbike: staal
Hmm.. hij is zonder asje al akelig solide, en dit maakt hem zeker nog stijver ja
'BUILT not Bought '
- Wybo Zijlstra
- All rounder
- Berichten: 85
- Lid geworden op: di 4 oktober 2011, 21:42
- Mijn mountainbike: Cyclo totxo 29er XC race 2013, Kona Honzo 2015, Gazelle gold line 1997
Wat een geweldig gaaf project is dit!!!!
- Jan Willem
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4204
- Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
- Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988
Dit soort topics zijn wel zo geweldig inspirerend topic dat het bijna niet kan missen dat binnen afzienbare tijd ook andere bikers een poging gaan wagen.
Ben benieuwd wie het nu als eerste niet kan laten om iets inspirerends te proberen in titanium, aluminium of hout; dit is volgens mij een nog onontgonnen terrein op dit forum. Uitdagingen genoeg dus...
Leuk om te zien dat Herman een andere kijk heeft op het ontwerp en samenstellen van een frame dan Suravida.
Suravida kiest voor hardsolderen waarbij je volle verbindingen opbouwt die je vervolgens nabewerkt met vijl etc. met als resultaat een relatief groot, egaal verloop tussen de buizen onderling.
Herman kiest voor TIG lassen waarbij de kleine lasrupsen in principe niet nabewerkt worden, dit geeft juist weer een strak, scherp beeld van de ontmoetingen van de buizen.
Beide methoden vind ik heel goed aansluiten bij de stijl van de frames.
Ben benieuwd wie het nu als eerste niet kan laten om iets inspirerends te proberen in titanium, aluminium of hout; dit is volgens mij een nog onontgonnen terrein op dit forum. Uitdagingen genoeg dus...
Leuk om te zien dat Herman een andere kijk heeft op het ontwerp en samenstellen van een frame dan Suravida.
Suravida kiest voor hardsolderen waarbij je volle verbindingen opbouwt die je vervolgens nabewerkt met vijl etc. met als resultaat een relatief groot, egaal verloop tussen de buizen onderling.
Herman kiest voor TIG lassen waarbij de kleine lasrupsen in principe niet nabewerkt worden, dit geeft juist weer een strak, scherp beeld van de ontmoetingen van de buizen.
Beide methoden vind ik heel goed aansluiten bij de stijl van de frames.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
-
- Moderator
- Berichten: 16849
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
En allebei ook functioneel prima als je het goed uitvoert. Optisch heb ik een lichte voorkeur voor fillet brazing vanwege de mooie vloeiende overgangen. Maar je voegt ook iets gewicht toe.
Toevallig heb ik zelf zowel een gelaste als een brazed stalen 29er hardtail, beiden met Reynolds 853 voordriehoek en gewoon crmo achtervorken. Gewichten? De gelaste Cotic zit een fractie over de 2.000 gram, de gesoldeerde Pace op ruim 2.500 gram (die heeft ook nog sliding dropouts, dus de vergelijking is niet helemaal eerlijk).
Maar "Herman" zijn project is gewoon top, er zitten ook een hoop bloed, zweet en tranen in
Als straks alles naar wens is en er zit een mooi kleurtje op staat er een superstrakke fiets. Die je zelf gemaakt hebt! Hoe cool is dat...
Toevallig heb ik zelf zowel een gelaste als een brazed stalen 29er hardtail, beiden met Reynolds 853 voordriehoek en gewoon crmo achtervorken. Gewichten? De gelaste Cotic zit een fractie over de 2.000 gram, de gesoldeerde Pace op ruim 2.500 gram (die heeft ook nog sliding dropouts, dus de vergelijking is niet helemaal eerlijk).
Maar "Herman" zijn project is gewoon top, er zitten ook een hoop bloed, zweet en tranen in
Als straks alles naar wens is en er zit een mooi kleurtje op staat er een superstrakke fiets. Die je zelf gemaakt hebt! Hoe cool is dat...
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
-
- Pro Biker
- Berichten: 1126
- Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
- Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
- Contacteer:
Poeh hé, dit dreigt al net zo'n fraai ding te worden als het eerste project.
Ik schrok even toen ik las dat een Orange als voorbeeld werd genomen (ik vind die grove swingarm niet mooi), maar gelukkig oogt dit veel subtieler. Nu de afwerking nog net zo subtiel als nr 1, dan wordt dit ook weer een topper.
Ik schrok even toen ik las dat een Orange als voorbeeld werd genomen (ik vind die grove swingarm niet mooi), maar gelukkig oogt dit veel subtieler. Nu de afwerking nog net zo subtiel als nr 1, dan wordt dit ook weer een topper.
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;
Hey ho, let's go!
Hey ho, let's go!
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29978
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Mooi project !
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1847
- Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
- Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)
Echt gaaf geworden HdB... Ben benieuwd hoe die op Filthy Trails is bevallen (al lees ik bij suravida op FB wel goed... ). De boel is in ieder geval heel gebleven zo te lezen... En aangezien jij je fiets meestal niet spaart...