Ik hou je wel uit de windsuravida schreef:Dank allen! Vandaag eerst even klussen bij Zeist en daarna de maiden voyage, ben benieuwd of deze fiets mijn ernstig verminderde conditie kan compenseren.
project12 - Hg revisited
- bouwpakket
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 6132
- Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
- Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
-
- Extreme Biker
- Berichten: 589
- Lid geworden op: do 25 juli 2002, 15:01
- Mijn mountainbike: 29er only
Het vakmanschap knalt er vanaf, erg fraai!
Zelf bouw ik niets (beroepsmatig gezien dan), ik kijk toch regelmatig met enige jaloezie naar mensen die iets van de grond af opbouwen, of dat nou een huis, kast of fiets is. En zeker als hier passie bij komt kijken.
Zelf bouw ik niets (beroepsmatig gezien dan), ik kijk toch regelmatig met enige jaloezie naar mensen die iets van de grond af opbouwen, of dat nou een huis, kast of fiets is. En zeker als hier passie bij komt kijken.
- MacReal
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5635
- Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
- Mijn mountainbike: is een hardtail
- Contacteer:
Ssst, ik heb nog de illusie dat als ik echt mijn best doe, ik een heel eind komsuravida schreef:Dus dan veranderd er toch niet zoveel? Maar ik wel best een snel licht fietsje voor je bouwen hoor
Als je nu enduro/fully frames gaat bouwen
- suravida
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 9023
- Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
- Mijn mountainbike: Staal!
- Contacteer:
Vandaag dan eindelijk de maiden voyage, en de eerste paar kilometers waren met een ferm tempo achter Bouwpakket aan over nieuwe trails bij Austerlitz met halfbevroren ondergrond. Niet even rustig op bekend terrein wennen, nee, meteen (voor mijn doen dan) vlammen. En blijkbaar heb ik dan dus een hele goede fiets gebouwd, want dat ging als vanzelf.
Maar alles wat ik er van hoopte lijkt de fiets waar te maken. Het is een soort combinatie van de speelsheid en wendbaarheid van een 26" knalbak met het comfort en de degelijkheid van een 29er. Door zijn lage gewicht "zweeft" hij makkelijker over wortels en hobbels waardoor de 2.6 banden qua comfort niet onderdoen voor de Knards uit de Krampus. Al zal een deel van het comfort ook zeker uit vork en frame komen. Die gekke Niner vork doet mij qua trillingsdemping denk aan de Cromoto grande, maar dan zonder die angstaanjagende flex (de Krampus vork was veel harder nog). De langere seatstays (tov de p0) geven nu ook voelbaar meer comfort en het frame heeft een prettige "springiness", bij aanzetten lijkt hij zich schrap te zetten en een duwtje mee te geven. (zou dat de 853 magie zijn?)
Al met al denk ik dat deze fiets heel veel kilometers gaat maken op de UHR, en voor een groot deel met een breed grijnzende bestuurder.
Oh, en niet onbelangrijk, alles is nog heel. Ik denk dat routes als Zeist en Rhenen de zwaarste soort belastingen geven op een (xc) frame, omdat je voortdurend hard gaat zitten, flink aanzet en doortrapt, af en toe onhandig een dropje af dondert en vooral constant de fiets op veranderende manieren aan het belasten bent. Ben altijd blij als de boel redelijk flexvrij de eerste rit overleefd, ongeacht hoeveel vertrouwen ik ook heb in mijn eigen werk.
Maar alles wat ik er van hoopte lijkt de fiets waar te maken. Het is een soort combinatie van de speelsheid en wendbaarheid van een 26" knalbak met het comfort en de degelijkheid van een 29er. Door zijn lage gewicht "zweeft" hij makkelijker over wortels en hobbels waardoor de 2.6 banden qua comfort niet onderdoen voor de Knards uit de Krampus. Al zal een deel van het comfort ook zeker uit vork en frame komen. Die gekke Niner vork doet mij qua trillingsdemping denk aan de Cromoto grande, maar dan zonder die angstaanjagende flex (de Krampus vork was veel harder nog). De langere seatstays (tov de p0) geven nu ook voelbaar meer comfort en het frame heeft een prettige "springiness", bij aanzetten lijkt hij zich schrap te zetten en een duwtje mee te geven. (zou dat de 853 magie zijn?)
Al met al denk ik dat deze fiets heel veel kilometers gaat maken op de UHR, en voor een groot deel met een breed grijnzende bestuurder.
Oh, en niet onbelangrijk, alles is nog heel. Ik denk dat routes als Zeist en Rhenen de zwaarste soort belastingen geven op een (xc) frame, omdat je voortdurend hard gaat zitten, flink aanzet en doortrapt, af en toe onhandig een dropje af dondert en vooral constant de fiets op veranderende manieren aan het belasten bent. Ben altijd blij als de boel redelijk flexvrij de eerste rit overleefd, ongeacht hoeveel vertrouwen ik ook heb in mijn eigen werk.
- vibemaker
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2038
- Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
- Contacteer:
Ja, ook in het wild ziet hij er prima uit
| Some stuff : Orange Stage EVO 29 | Orange Crush 29 | Project Bamboo |
Fraaaaaaaaai
Maar wat is dat gekke ding aan de rechter zijde van de liggende achtervork?
Maar wat is dat gekke ding aan de rechter zijde van de liggende achtervork?
-
- Extreme Biker
- Berichten: 549
- Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35
Wow, wat een mooie fiets. Heel knap dat je zoiets kan maken.
-
- All rounder
- Berichten: 106
- Lid geworden op: za 21 maart 2015, 16:11
- Mijn mountainbike: Merida Big Seven XT-Edition
Vet!!!!!
Stukje vakwerk
Stukje vakwerk
Hop hop, gas d'r op!! Gang is alles!! Vaak bende te bang!!