Cube Stereo 29 140, off-set bushings
Ligt er natuurlijk aan of de lasser normaal profielen van 20 mm dik zit te lassen of wel ervaring heeft met spul van 1,5 mm...
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 7998
- Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Met stuur
Voort in de vaart der mtb’s.
Testen van een potentieel nieuwe mtb frame. Wat brengt 7 jaar mtb evolutie? (Helaas door restrictie van winkel alleen ‘on-road’ kunnen testen).
-De lengte van de achterbrug, daar zijn de fabrikanten het nog steeds niet over uit. Moet het nu 450mm zijn of toch 429, of iets daar tussen. Deze zat er tussen in. 14,5mm korter dan mijn mtb, ofwel 435mm. En ik zal eerlijk bekennen. Het werkt, die kortere achterbrug. Voorwiel is zo omhoog, daar stond ik echt van te kijken. En krappe bochten, steil pukkeltje af lukte ook. Met druk naar het voorwiel brengen en dan kreeg ik de mtb de hoek om. Scherpe bochten op de stoep, terug richting de trap op, merkte ik dat door de kortere achterbrug dit verdomt makkelijk ging.
-wielbasis, 30mm langer dan mijn huidige mtb. Vond ik geen nadeel. Het zal meer rust brengen in afdalingen, steile klim had ik niet voorhanden dus geen idee of het daar op een nadeel is. Potentieel kan de kortere achterbrug en de langere wielbasis een nadeel zijn bergop. Gecompenseerd door steilere zadelbuis heft dit elkaar op?
-langere reach, 30mm meer dan nu. Tja geen idee of ik daar iets van gemerkt heb.
-slacker balhoofdhoek en steilere zitbuishoek het is mij niet opgevallen dat ik nu ‘centraler’ op de mtb zat.
-Boost voor en achter, marketing blabla. Ik merkte al geen verschil tussen 135 en 142mm brede achterbrug.
Alles bij elkaar, het beviel prima. Benieuwd of de evolutie op de trails een voordeel blijken te zijn.
Tijd om een frame te bestellen. Zaterdags contactformulier ingevuld. Het is bij een mij onbekende Duitse internetwinkel. Dus ben benieuwd hoe dat verloopt.
Testen van een potentieel nieuwe mtb frame. Wat brengt 7 jaar mtb evolutie? (Helaas door restrictie van winkel alleen ‘on-road’ kunnen testen).
-De lengte van de achterbrug, daar zijn de fabrikanten het nog steeds niet over uit. Moet het nu 450mm zijn of toch 429, of iets daar tussen. Deze zat er tussen in. 14,5mm korter dan mijn mtb, ofwel 435mm. En ik zal eerlijk bekennen. Het werkt, die kortere achterbrug. Voorwiel is zo omhoog, daar stond ik echt van te kijken. En krappe bochten, steil pukkeltje af lukte ook. Met druk naar het voorwiel brengen en dan kreeg ik de mtb de hoek om. Scherpe bochten op de stoep, terug richting de trap op, merkte ik dat door de kortere achterbrug dit verdomt makkelijk ging.
-wielbasis, 30mm langer dan mijn huidige mtb. Vond ik geen nadeel. Het zal meer rust brengen in afdalingen, steile klim had ik niet voorhanden dus geen idee of het daar op een nadeel is. Potentieel kan de kortere achterbrug en de langere wielbasis een nadeel zijn bergop. Gecompenseerd door steilere zadelbuis heft dit elkaar op?
-langere reach, 30mm meer dan nu. Tja geen idee of ik daar iets van gemerkt heb.
-slacker balhoofdhoek en steilere zitbuishoek het is mij niet opgevallen dat ik nu ‘centraler’ op de mtb zat.
-Boost voor en achter, marketing blabla. Ik merkte al geen verschil tussen 135 en 142mm brede achterbrug.
Alles bij elkaar, het beviel prima. Benieuwd of de evolutie op de trails een voordeel blijken te zijn.
Tijd om een frame te bestellen. Zaterdags contactformulier ingevuld. Het is bij een mij onbekende Duitse internetwinkel. Dus ben benieuwd hoe dat verloopt.
Laatst gewijzigd door Jurriaan op zo 9 augustus 2020, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 7998
- Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Met stuur
Update
Mtb is, automatisch, bij NTFU lidmaatschap verzekerd dus schade bij de verzekeraar gemeld (ik was de verzekering even vergeten ). Die sturen een schade-expert begin volgende week.
Deze firma heeft kennelijk geen belang bij het feit dat ik met hen twee keer contact heb opgenomen. Ze reageren niet terug.
Mtb is, automatisch, bij NTFU lidmaatschap verzekerd dus schade bij de verzekeraar gemeld (ik was de verzekering even vergeten ). Die sturen een schade-expert begin volgende week.
- bartsince1975
- Extreme Biker
- Berichten: 615
- Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
- Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007
Wat gaat het worden?
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 7998
- Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Met stuur
Klopt. Zo was ie
Alles van de Canyon gaat over op de Cube muv de remmen . Dat alles over kan was de enige reden voor de Cube. Ben erg tevreden met de Pike en de DB Inline, die wilde ik graag behouden.
Nadeel van de Cube ook gelijk ontdekt, de demper is vast gezet met een bout in het frame. Ipv in een moer zoals met alle bouten op de Canyon. Bout gelijk al stuk gedraaid, gelukkig niet het frame Bout zat vast met een halve tube loctite. Kwam niet los uit frame, en daarna niet uit de demper. Met veel beleid en de helder ingeving om vanaf de andere kant een bout in te draaien kwam ie los. Een van de redenen waarom Cube’s goedkoop zijn.
En welke minder bedeeld industrieel vormgever bedacht heeft om leidingen binnen door te doen..Serieus, een trapas demonteren om een dropper te installeren. Dan vind je de looks echt belangrijker dan gebruik en onderhoudsgemak. Het is een MTB hé.
Tot zover de frustratie, sta te popelen om een been over het zadel te gooien
Alles van de Canyon gaat over op de Cube muv de remmen . Dat alles over kan was de enige reden voor de Cube. Ben erg tevreden met de Pike en de DB Inline, die wilde ik graag behouden.
Nadeel van de Cube ook gelijk ontdekt, de demper is vast gezet met een bout in het frame. Ipv in een moer zoals met alle bouten op de Canyon. Bout gelijk al stuk gedraaid, gelukkig niet het frame Bout zat vast met een halve tube loctite. Kwam niet los uit frame, en daarna niet uit de demper. Met veel beleid en de helder ingeving om vanaf de andere kant een bout in te draaien kwam ie los. Een van de redenen waarom Cube’s goedkoop zijn.
En welke minder bedeeld industrieel vormgever bedacht heeft om leidingen binnen door te doen..Serieus, een trapas demonteren om een dropper te installeren. Dan vind je de looks echt belangrijker dan gebruik en onderhoudsgemak. Het is een MTB hé.
Tot zover de frustratie, sta te popelen om een been over het zadel te gooien
-
- Pro Biker
- Berichten: 1468
- Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
- Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er
Lekker bijdehand, maar je had het over “downcountry” zodoende kwam ik bij de Nordest.
Betreft Hope: wat heb je nodig? Ik heb voor mijn project wat verkeerde onderdelen besteld (ik heb Pro 2 naven ipv Pro 2 evo naven), waaronder een setje doppen om je Pro 2 evo non boost in een boost frame te kunnen proppen.
“Old, not obsolete”