Cube Stereo 29 140, 27.5 plus

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Jurriaan schreef: do 20 augustus 2020, 15:21
Marco79 schreef: do 20 augustus 2020, 15:00
@Jurriaan: ik heb mijn Pro 2 EVO naafjes voorzien van 12x142 incl. NOW8 boostsetje, dat werkt prima. Wel losse ringetjes, maar als je je achterwiel er niet telkens uithaalt, dan gaat dit prima.
Losse ringen, en dan trek ik in het bos een keer het wiel er uit en rollen de ringetjes het veld in. Dat gaat hem bij mijn niet worden.

Als de boost set past op de Pro2 EVO vraag ik mij af waarom het niet zou passen op op de Pro2. Ik bedoel, 142mm past zowel op Pro2 als op Pro2 EVO. Althans mijn EVO. Wat feitelijke een mixed Pro2 is.
Die ringetjes kun je vastlijmen in je frame.
En waarom het niet paste? Geen idee... heb nu maar weer een asje en dopje 12x142 in bestelling staan. Dit icm een NOW8 setje moet dit theoretisch passen...

Nu komt de remschijf klemt te zitten tegen de brakemountadapter.
Laatst gewijzigd door Marco79 op zo 30 augustus 2020, 00:18, 1 keer totaal gewijzigd.
“Old, not obsolete”
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Echt soms, dit had ik kunnen weten. Onlangs bestelde ik nog een nieuwe as. Natuurlijk een non evo as. Denk ik dan echt dat een paar weken later de Boost conversie kit past. Ik wilde te graag weer mountainbiken..Now8 kitje bestellen bij r2.

Het verschil tussen de assen en de reden dat de Boost conversie kit wel op de EVO past. De non evo as heeft een verjonging. De reden waarom Hope dat heeft aangepast, de as breekt op die verjonging. Zoals bij mijn as onlangs dus gebeurde.

non evo as
Afbeelding

EVO as
Afbeelding

De trapas was enzo uit, handig profi gereedschap. Reverb leiding doorvoeren was een koud kunstje. Dit verliep dus lekker vlot.
Oja de Reverb en ontluchten van de leiding :evil: Morgen weer eens kijken.
Los van het feit dat ik niet opgemeten had dat de Reverb 30.9 is en het Cube frame 31.6 De eeuwen oude Gravity shim lag nog steeds in de schuur, problem solved.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Ja, de ontbrekende ringetjes zijn gearriveerd. Monteren en gaan met dat slagschip.
Springen, top. In de lucht, uiterst stabiel. Steile trap af, dat is stabieler. De kortere achterbrug met de langere wielbasis en de meer centrale positie geeft meer stabiliteit.
Bochten, dat wordt op nieuw leren sturen. Ik ben directe reactie gewend op onverwachte momenten. Er is geen directe reactie. Door de stabiliteit gebeurd er niks maar ben wel heel benieuwd hoe dit zal zijn op het klamme genot naar beneden. Kom Ik de bocht door :lol:
Leuk om te gaan testen.
Steile klim vind ik ook interessant om te gaan testen, 30% ligt om de hoek, ben benieuwd.

Stuurpen van 70mm, haha. Die gaat er af. Bovenbuis is een cm langer, dus 60 kan zo ie zo. Ben ook nieuwsgierig naar 35.
Twijfel nog over een breder stuur. Dat zit gewoon met de schouders niet lekker. Wie weet met een kortere stuurpen.

Afbeelding
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Gezeik ook met al die “standards”....

Naja goed te lezen dat je weer kunt knallen.
“Old, not obsolete”
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Afbeelding

De Stereo leer ik kennen. Terugdenkend aan een 26er (Cube AMS 110) is onvergelijkbaar. De fabrikant was dezelfde en daarmee houdt de vergelijking op.

Aan de ‘enorme’ lengte raak ik gewend (Nog langere wielbasis zoals een Pole, ik zie het nut niet). De langere wielbasis van de Stereo, er zijn zeker moment dat het voordeel heeft. Ook zeker momenten dat dit niet het geval is.
-Even vlot de Stereo corrigeren is er niet bij. Meer anticiperen en kan dat niet gezien de situatie in het terrein dan vertrouwen op eigen techniek en de vork.
+In de afdaling is ie een stuk stabieler dan genoemde 26er (en ook dan de Nerve)
+de kortere chainstay ervaar ik enkel als voordeel. Waar de Nerve stabiliteit haalde uit de lange chainstay, 450 versus 435, haalt de Stereo dit uit de toegenomen lengte van de wielbasis. De stereo is meer in balans. De Nerve sloot veel meer aan op het gevoel van een 26er.

De vork, de tuning is een aanwinst. Wens, de luchtkamer tunen met een Luftkappe zodat die meer in balans is met mijn lage gewicht.
Laatst gewijzigd door Jurriaan op wo 28 oktober 2020, 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Heb je nou de belettering eraf gehaald?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Kapitein Iglo schreef: wo 28 oktober 2020, 13:25 Heb je nou de belettering eraf gehaald?
Met aceton lukt dat enkel op het stuur. Dat was lak, op het frame lukte die truc niet. Dus er overheen geplakt.

De grijze letters op bovenhuis en een staande achterbrug zijn nog zichtbaar.

Geheel bevalt visueel een stuk beter.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Niet onaardig nee! :-q
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Jurriaan schreef: wo 28 oktober 2020, 13:19 Afbeelding

De Stereo leer ik kennen. Terugdenkend aan een 26er (Cube AMS 110) is onvergelijkbaar. De fabrikant was dezelfde en daarmee houdt de vergelijking op.

Aan de ‘enorme’ lengte raak ik gewend (Nog langere wielbasis zoals een Pole, ik zie het nut niet). De langere wielbasis van de Stereo, er zijn zeker moment dat het voordeel heeft. Ook zeker momenten dat dit niet het geval is.
-Even vlot de Stereo corrigeren is er niet bij. Meer anticiperen en kan dat niet gezien de situatie in het terrein dan vertrouwen op eigen techniek en de vork.
+In de afdaling is ie een stuk stabieler dan genoemde 26er (en ook dan de Nerve)
+de kortere chainstay ervaar ik enkel als voordeel. Waar de Nerve stabiliteit haalde uit de lange chainstay, 450 versus 435, haalt de Stereo dit uit de toegenomen lengte van de wielbasis. De stereo is meer in balans. De Nerve sloot veel meer aan op het gevoel van een 26er.

De vork, de tuning is een aanwinst. Wens, de luchtkamer tunen met een Luftkappe zodat die meer in balans is met mijn lage gewicht.
Mooi hoor, met de belettering afgeplakt, komen de lijnen veel beter tot hun recht! Typisch zo iets waar ik nooit op zou komen :tong :-q
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Thanks :-q

(Mijn tweede mtb was destijds al een toonbeeld van customstyling. Ik zal eens opzoek naar een plaatje).
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Lucht upgrades op komst. Zowel voor als achter suspension krijgen een grotere negatieve luchtkamer. De voorkant ga ik zelf doen, de achterkant laat ik over aan mtbworks.
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Nais! De 13e, 14e en 15e maand vliegen er doorheen :D

Binnenkort wel even nieuwe pics maken dan hè! :-q
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Mtb lessen geven betaald de hobby :bier:

Extra lucht in de vork wordt aan de buitenkant niet zichtbaar. Demper upgrade wel, het oog wil ook wat :winkie:
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5551
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Jurriaan schreef: za 5 december 2020, 23:17 Mtb lessen geven betaald de hobby :bier:
En zo is de cirkel weer rond, dat doe je goed. :bier:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Gebakken lucht is het niet :winkie:

Ik ga de Luftkappe combineren met de debonair B1. Met als gevolg een extra grote negatieve luchtkamer. De nu 3 tokens in de positieve luchtkamer kunnen er dus uit :-q

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jurriaan op wo 9 december 2020, 00:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie