Cube Stereo 29 140, 27.5 plus

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

De set die ik nodig heb heeft Hope de type aanduiding HUB493 gegeven.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Jurriaan schreef: wo 19 augustus 2020, 22:39 De set die ik nodig heb heeft Hope de type aanduiding HUB493 gegeven.
Oke Pro 4 dus. Deze heb ik niet voor je liggen.

Kom je met een NOW8 setje niet weg?
“Old, not obsolete”
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Ben ik wel benieuwd welk type setje jij dan hebt liggen. Bij BC wordt de HUB493 ook vermeld voor 2 EVO.

Ik ga de set bij CRC bestellen, daar is ie nog op voorraad.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Doppen van Pro2 en Pro4 aan de achterkant zijn niet uitwisselbaar. Voor wel.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik zou even bij Rinus van Cycleworks langsgaan. Die heeft hoogstwaarschijnlijk wel de correcte Hope doppen liggen en ook het gereedschap om je pressfit BB te monteren. :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Lars TB schreef: do 20 augustus 2020, 10:20 Doppen van Pro2 en Pro4 aan de achterkant zijn niet uitwisselbaar. Voor wel.
Chain Reaction Cycles doet voorkomen dat ze uitwisselbaar zijn.
Maar wacht, jij schrijft Pro2 en niet Pro2 EVO. Die zijn dus wel uitwisselbaar, neem ik aan.
suravida schreef: do 20 augustus 2020, 10:39 Ik zou even bij Rinus van Cycleworks langsgaan. Die heeft hoogstwaarschijnlijk wel de correcte Hope doppen liggen en ook het gereedschap om je pressfit BB te monteren. :-q
Wat of ik vroeg. Naar een conversie kit voor een Hope EVO 2. Die bestaat niet aldus Rinus. Toch wel even nazoeken in het bestelsysteem. Maar de set voor Pro4 boost past op 2 EVO.

(Ik twijfel ernstig over daadwerkelijk verschil is tussen Pro2 en Pro2 EVO. Omdat ik voor een paar jaar terug probleemloos alle onderdelen van een Pro2 over heb gezet in een Pro2 EVO hubshell).
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Pro2 = Pro2 EVO ≠ Pro4
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Oké, ik ben eigenwijzer dan Lars en ga de set voor Pro4 aanschaffen. Morgenavond weten wie er gelijk heeft :bier:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Kijk, dat is nog eens ballen hebben :-q


Ik ben benieuwd...
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Je kunt altijd deze nog bestellen bij Ali, maar de losse spacers zijn een nadeel.
https://es.aliexpress.com/item/4000850127568.html

Of gewoon deze
https://www.aliexpress.com/i/32882219076.html
1/3 van wat meneer Hope vraagt (als hij kan leveren)
Nu hoor ik iemand roepen "ook 1/3 van de levensduur", maar uit welingelichte kringen heb ik begrepen dat dat best wel eens mee kan vallen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Heb set besteld, CRC en pakketbezorger mogen aan het werk. In theorie is het er morgen.

Ik spek met alle plezier de inkomstenkas van Hope. Dan weet ik dat het past, en ik hoef de velg niet opnieuw uit te lijnen.
(Nieuwe naaf en dus nieuwe wielset opbouwen vind ik onzin als ik nog iets goeds heb staan. alhoewel een nieuw setje met zilveren spaken 8) ).
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

ThaSingleTrackMastah schreef: do 20 augustus 2020, 13:16 Je kunt altijd deze nog bestellen bij Ali, maar de losse spacers zijn een nadeel.
https://es.aliexpress.com/item/4000850127568.html

Of gewoon deze
https://www.aliexpress.com/i/32882219076.html
1/3 van wat meneer Hope vraagt (als hij kan leveren)
Nu hoor ik iemand roepen "ook 1/3 van de levensduur", maar uit welingelichte kringen heb ik begrepen dat dat best wel eens mee kan vallen.
Wel inclusief virussen en mensenrechtenproblemen...
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Lars TB schreef: do 20 augustus 2020, 11:33 Pro2 = Pro2 EVO ≠ Pro4
Nou..... dat zou je denken... uit ervaring weet ik dat een Pro 2 Evo (stalen) Freehub wel past op de Pro 2 naaf, echter je cassette vastzetten wordt een uitdaging.
En zomaar de 12x142 doppen op je Pro 2 en dan een boostadaptersetje om in je nwe frame met boost te kunnen laten passen, werkt ook niet. Je hebt dan weer een andere as etc. nodig. Al met al heb ik een eigen Hope voorraadshop thuis... zeker als je met je vlugge oogjes niet goed kijkt.

@Jurriaan: ik heb mijn Pro 2 EVO naafjes voorzien van 12x142 incl. NOW8 boostsetje, dat werkt prima. Wel losse ringetjes, maar als je je achterwiel er niet telkens uithaalt, dan gaat dit prima.
“Old, not obsolete”
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Disclaimer: ik had het wel over de doppen. Body is inderdaad anders.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Marco79 schreef: do 20 augustus 2020, 15:00
Lars TB schreef: do 20 augustus 2020, 11:33 Pro2 = Pro2 EVO ≠ Pro4
@Jurriaan: ik heb mijn Pro 2 EVO naafjes voorzien van 12x142 incl. NOW8 boostsetje, dat werkt prima. Wel losse ringetjes, maar als je je achterwiel er niet telkens uithaalt, dan gaat dit prima.
Losse ringen, en dan trek ik in het bos een keer het wiel er uit en rollen de ringetjes het veld in. Dat gaat hem bij mijn niet worden.

Als de boost set past op de Pro2 EVO vraag ik mij af waarom het niet zou passen op op de Pro2. Ik bedoel, 142mm past zowel op Pro2 als op Pro2 EVO. Althans mijn EVO. Wat feitelijke een mixed Pro2 is.
Plaats reactie