Cube Stereo, 27.5 plus

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

160*mm airshaft gemonteerd, wielbasis opgerekt 8)
Volgens Vorsprung is de Pike met een 160mm airshaft en een Luftkappe behoorlijk progressief. Lijkt mij top, ik zat op 2 tokens en overwoog een 3. Nu alle tokens er uit. Benieuwd hoe progressief de Pike nu is. Maximale veerweg hoef ik niet te gebruiken, immers de stuurhoek blijft daarmee grote.

Nog gaan ervaren hoe het is om een 2cm hoger stuur te hebben. Waardoor er ook minder druk op het voorwiel is en meer druk op het achterwiel.

* kaal gemeten is de Pike 170mm. Op druk gebracht is ie 157mm.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

160mm en angleset bevallen uitstekend, in de 5 ritten dat ik de mtb gebruikten 🙈

Jaar geleden kocht ik nieuwe lagers (@Lagerboer) voor de Hope naven. Het de en monteren was er nooit van gekomen.
Afgelopen weekend de draad euh lagers weer op gepakt. Blijk ik deels de verkeerde maat lagers besteld te hebben. Ik heb immers een Pro2 evo hubshell met een Pro2 body 🤪

Zo verstandig geweest om de, zeer duidelijke, installatievideo van Hope af te spelen terwijl ik de lagers verving. Ik kwam punten tegen die ik over geslagen zou hebben. Dus read, a watch, the focking manual heeft voordelen.

Eind goed al goed. Het draait nu weer als een zonnetje. Zal kommetjes gaan regenen 😂
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Voorop was er al parttime een Maxxis DH, de F, nu achterop ook een DH, een R. Genoeg remgrip levert dat op :-q

De achterrem verdient wel aandacht. Die deed veel 'gillen'. Toch eens kijken naar een setje 4 pistons.
Afbeelding
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Al eerder de Deore 2 pistons vervangen door Deore 4 pistons. Nu na de coronadip weer beschikbaar.

Afbeelding
Nog geen meter mee gereden op de trials dus nog even wachten op ervaring.

Al wat langer had de droppen mijn inziens net te veel speling. Servicekitje lag al eventjes te wachten. Nu een verloren uurtje, dus heerlijk aan de klus.
Een Engelse YTer legt het duidelijk uit, laat zien waar ie tegen aanloopt en het is goed te volgen.

Afbeelding

De geleiders/ bushes waren er, in tegenstelling tot bij de YTer, er zo uit.
Afbeelding

Montage en demontage verliep voorspoedig. Speling is er praktisch uit en gelijk weer fris en fruitig.
Afbeelding

Overweeg nog wel een langere dropper, ik heb nog wel speling richting de achterband. Ik vond dat dus onzinnig een langere dropper, dat lag dus aan het terrein waar ik voornamelijk reed :oops: . Als het steil genoeg is wil ik ook meer drop :winkie: .

Maar goed nu eerst klussen en verhuizen. Ik kom dichter bij het bos te wonen, altijd goed :-q
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Splitpen was niet voldoende gesplit, de rit was na 800 meter afgelopen.

Afbeelding

Ik ben genezen van de splitpen. Op internet zag ik dat je middels het tappen van draad, een bout in de rem kan. dus boutjes gekocht, draadtapper aanschaffen en problem solved :-q

Afbeelding
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15566
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Da's een goed idee :-q

Waar heb je de boutjes ed. vandaan?
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Die zijn gewoon te bestellen als reserve parts voor XT, SLX e.d.:
https://www.bike-components.de/en/Shima ... S1EALw_wcB

google op "pad retaining bolt"
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Topics daarover (splitpen vervangen) dateren al 10 jaar terug, je kunt ze gewoon online vinden bij de Duitse internet discounters (bijv. Bike-Discount maar Bike-Components heeft ze ook.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Jurriaan schreef: di 31 oktober 2023, 12:13 Splitpen was niet voldoende gesplit, de rit was na 800 meter afgelopen.

Afbeelding

Ik ben genezen van de splitpen. Op internet zag ik dat je middels het tappen van draad, een bout in de rem kan. dus boutjes gekocht, draadtapper aanschaffen en problem solved :-q

Afbeelding
Top!
Is het tappen recht gegaan?

Zomaar een 10 jaar oud onderwerp gekickt, zonder dat je het wist. Geniaal.

Schroefje wel aan draaien.

Splitpen is voor mij eenvoudiger. De split naar de buienkant laten steken, voor een stukje werk gemak. beschermingstape rondom het gat waar de split zit en gaan met de ....tang.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Kan zo maar zijn dat ik het onderwerp 10 jaar geleden ook gezien heb. Maar niks mee gedaan.

Desondanks nooit fan geweest van de splitpen en nu de blokjes verloren te zijn was ‘nu toch echt noodzaak om over te stappen’.

Ik ga eerst even oefenen met tappen op de 2 cilinder remmen. Als dat recht gaat doe ik het bij de 4 cilinder.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15566
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Ik ben verder niet lui hoor (pun intended) maar waar had je een passende draadtap gevonden? Verder lees ik graag hoe het gegaan is, ik wil ook graag van mijn splitpennetjes af ;)
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Afhankelijk van het boutje Magura ( torx) m4 Hope (inbus) m5 Shimano weet ik niet.

Ik zou eerst de boutjes regelen. Liggen er legio te verstoffen in laatjes van leden denk ik zo. Die van Hope zijn echt mooi gemaakt :bier:

Een goede fysieke ijzerwarenhandel heeft ze op voorraad en per maat te koop.
Laatst gewijzigd door corex op wo 1 november 2023, 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

De pinnen, Shimano, zijn onderweg. Dat zo m4 zijn, dan bij HORNBACH tapsnijder kopen
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Domme vraag, maar zit er niet gewoon draad in de remklauw?
Was bij mijn Zee namelijk wel het geval.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

ThaSingleTrackMastah schreef: do 2 november 2023, 21:54Domme vraag, maar zit er niet gewoon draad in de remklauw?
Was bij mijn Zee namelijk wel het geval.
Bij de Zee inderdaad, naar verluid SLX ook. Edoch 'Deore' (MT520, M615, M6000 uit eigen ervaring) niet.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Plaats reactie