Cube Stereo 29 140, off-set bushings

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Jurriaan schreef: za 23 januari 2021, 22:49 Styling finished
Afbeelding

Suspension tuning finished.
Cane Creek DB Inline upgrade to IL + 120 -> 140mm
Debonair B1 + Luftkappe

De Luftkappe brengt duidelijk meer dan Debonair. Ik krijg echt het gevoel van weleer terug, dat van een staalveer. Veerconstante is veel gelijkmatiger. Meer support over het gehele bereik.
De upgrade van de demper geeft een zelfde effect. Die zit er nu een rit in. Bij thuiskomst bevindingen toegepast door meer lucht en meer LSC en LSR (wilde de demperpomp niet mee nemen :~ )
Hier staat 'ie tenminste mooi op de foto :-q
Fraaie fiets van een zwaar ondergewaardeerd merk, voordeel is dan wel dat ze een beetje betaalbaar blijven.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

De Cube rage ligt duidelijk alweer een aantal jaren achter ons. Ik kan er niet wakker van liggen :wink:
Kan niet wachten om er eens een serieuze trail mee af te rijden, verwacht er nog meer van dan van de Nerve die mij altijd positief verraste in het buitenland.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Op Woudenberg de vering gerichter getest.
De vork staat nu goed afgesteld, nog stukje veerweg over, reserve. Krijg echt goede feedback en is heerlijke soepel. Geen wensen meer, o wacht een endurance rit :winkie:
Nu de demper nog, die verbruikt mijn inziens nog te veel. De demper is echt anders na de upgrade van Inline naar IL. Soepeler, net als de vork en dus kan er meer lucht in zodat niet alle veerweg verbruikt wordt, er is immers meer dan Woudenberg :tong
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Met de installatie van een nieuwe dropper wilde het niet vlotten. Dus trapas verwijderd en op onderzoek...
Afbeelding

Haar groei in het frame :~

Wat is dit :-{
Afbeelding

Er blijkt iemand tijdens de productie een borstel te zijn vergeten, what the fock.

Afbeelding
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Voorkomt rammelende interne kabels. Zit wel vaker in carbon frames.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

suravida schreef: za 29 mei 2021, 20:46 Voorkomt rammelende interne kabels. Zit wel vaker in carbon frames.
Serieus het heeft een functie? :winkie: Dus nu ga ik rond met rammelende kabels :-{
Zucht ik vond de leidingen binnen door niks en dat is onveranderd. Tijd om te gaan fietsen :lol:
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Jurriaan schreef: za 29 mei 2021, 20:43 Met de installatie van een nieuwe dropper wilde het niet vlotten. Dus trapas verwijderd en op onderzoek...
Afbeelding

Haar groei in het frame :~

Wat is dit :-{
Afbeelding

Er blijkt iemand tijdens de productie een borstel te zijn vergeten, what the fock.

Afbeelding
:lol:

Ik zou ook raar staan te kijken als ik dat tegen zou komen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

2 dagen met de Stereo rond gereden in LHR. Heel ander gevoel dan de Nerve die ik hiervoor reed. De Cube vergt echt mijn inzet en rolt dan als een sneltrein de heuvels af. De Stereo heeft veel reserve, doet goed wat ik wil dat ie doet. De kortere achterbrug in combinatie met een langere wielbasis bevalt in de afdaling goed. De korte achterbrug zocht er voor dat de Stereo makkelijker met het voorwiel van de grond komt.
Qua techniek wil ik het nodige leren de komende tijd :-q Deze 2 dagen smaken naar meer.

Gereden met Der Baron voor en Minion DHF achter. Beviel erg goed.

Pike met Luftkappe en MST Charger deden erg goed hun ding. Ik had er nog niet meegereden in ruiger terrein dan Nijmegen. Luftkappe zorgt voor een soepele vork, betere support halverwege de veerweg en past bij mijn gewicht.
MST Charger is echt een hele verbetering. Snellere HSR en stuggere HSC. Passend bij LHR.
Ik reed de Pike, in tegenstelling tot in NL, met 1 token. Gaf net dat beetje reserve waar ik naar opzoek was. De laatste 10-15 mam veerweg werd alleen in uiterste gebruikt.

Cane Creek IL is ook top. Daar wilde ik voor vertrek ook een ‘token’ in doen maar dat vergt net iets meer om dat goed te doen. Dit komt door de dubbele rij seals in de luchtkamer. Dus nu zonder ‘token’ gereden, werkt prima. Wel gebruikte ik vaker de volledig veerweg.

Oja, ook een nieuwe Dropper gemonteerd. De Reverb beviel opzich goed maar doet zijn werk niet als het koud is. De olie in de remoteleiding is daar te dik voor. Nu gereden met een Acsend Dropper. Van de speling merkt ik wel iets, in tegenstelling tot de Reverb. Maar in de kou werkt ie wel. Ook heeft de Ascend 25mm meer drop, maar of ik dat gemerkt heb. Ik kwam al nooit in de buurt van mijn zadel in een afdaling met 125mm drop en dat gebeurde nu ook niet :-q

Actie plaatjes zijn er helaas niet. Wel een Stereo die van de zon geniet

Afbeelding
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Na de succesvolle LHR trails onlangs diverse trails in de Ardennen gereden.
Stukkie steiler en uitdagender dan LHR.

En na dit alles de Stereo maar eens gewassen en op zoek naar haarscheurtjes. Die zijn er nog niet, wel fijn op zich.
Daarna de lagers aan een inspectie onderworpen. De grote lagers draaien nog mooi rond, die van de horstlink inmiddels niet meer. Tijd om die te vervangen, lagers uit het Cube AMS tijdperk lagen al jaren stof te vangen maar komen nu goed van pas, want zelfde maat
Bout komt niet los, net als bij de mainpivot ook hier teveel loctite toegepast affabriek
Afbeelding

En de lagers, van binnen nagenoeg droog, rechts draaide het korrelig. Links draaide überhaupt niet meer. Allebei dubbel uitgevoerd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Jurriaan schreef: di 3 mei 2022, 22:30Na de succesvolle LHR trails onlangs diverse trails in de Ardennen gereden.
Stukkie steiler en uitdagender dan LHR.
Dan vraag ik me toch welke trails je exact met elkaar aan het vergelijken bent...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Jurriaan schreef: za 23 januari 2021, 22:49 Styling finished
Afbeelding

Suspension tuning finished.
Cane Creek DB Inline upgrade to IL + 120 -> 140mm
Debonair B1 + Luftkappe

De Luftkappe brengt duidelijk meer dan Debonair. Ik krijg echt het gevoel van weleer terug, dat van een staalveer. Veerconstante is veel gelijkmatiger. Meer support over het gehele bereik.
De upgrade van de demper geeft een zelfde effect. Die zit er nu een rit in. Bij thuiskomst bevindingen toegepast door meer lucht en meer LSC en LSR (wilde de demperpomp niet mee nemen :~ )
Benieuwd of in eens aanpassen van deze drie variabelen de juiste insteek is.
De IL is een geweldige demper, echter is de LSC en LSR ook weer afhankelijk van de gereden luchtdruk.
Maar dat is voor volgende rit.
cheeta schreef: wo 4 mei 2022, 00:35 Dan vraag ik me toch welke trails je exact met elkaar aan het vergelijken bent...
Hier ook interesse, dichterbij en meer uitdaging is winst 8)
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Aangehaalde afstellen van de demper was 1,5 jaar geleden. Daarna nog wel aan de knoppen gedraaid. LSC is soft, HSC is stevig. Rebound daar op aangepast.
Kan het sinds kort weer bij houden in een app na het verwijderd zien worden van de Cane Creek app. Ik gebruik nu SAGLY.

Tijdens de Ardennen ritten niet meer aan de knoppen gezeten. Ik heb de indruk dat het goed is zo.
Gebruik alle veerweg van de demper en de vork, vond ik gezien de omstandigheden logisch.
Grote voordeel van de upgrades aan de Pike is dat het door de veerweg heen zakken weg is. Er was geen support in het middengebied. Vond ik echt het grote nadeel van de originele Pike. En remknippen wegfilteren, dat doe de Pike nu ook.

LHR en de Ardennen
Was voor mij in beide gebieden de eerste keer. Roze wolk effect van de Ardennen nog vers in het geheugen :winkie:

LHR blauw en zwart gereden, 2 blauwe en 2 zwarte.
Ardennen blauw en rood gereden. Spa lekker om in te komen. Met name rood in Aywaille vond ik steil. In Esneux vond ik rood geniaal. Chaudfontaine rommelige afsluiter, die sla ik een volgende keer over.
Genoeg trails op beide locaties nog niet gereden, dus wie weet stel ik mijn mening nog wel bij :wink:

(Nog diverse onderdelen vervangen: Cranks, eindelijke de RF Turbine kunnen monteren want passend gekregen met 34T; Reverb vervangen door TransX, was zo klaar met de olieleiding die bij kou niet werkt; Banden nu Maxxis DHF, stuurpen 50mm, wat prettiger klimt, iets mindere handeling)
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Gisteren de Cube en mij zelf uitgelaten op Groesbeek. Rijdt lekker.
Als de PostNL haar werk doet komt er komende week een angleset binnen. Graadje luier, de geo is daarmee gelijk aan de Stereo 150. Er ligt ook een airshaft 160mm klaar :winkie:
Eerst de angleset er in, lijkt mij voor buiten NL wel een meerwaarde ter compensatie van te weinig rijden in het buitenland :lol:

Op Groesbeek merkte ik dat ik het grote blad mis. 34-11 vind ik te beperkt.
Op mijn vakantiefiets is de voorderailleur weer terug en eerlijk, het bevalt. Lokaal rijdt ik op de grote plaat, met bepakking buiten Nederland is het tada, meer bereik.
Of het een beetje uitkomt met een droppershifter links is de vraag. In het buitenland mis ik de grote plaat niet, rijd aldaar liever meer technisch dan heel hard naar beneden.
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Jurriaan schreef: za 19 november 2022, 16:20 Gisteren de Cube en mij zelf uitgelaten op Groesbeek. Rijdt lekker.
Als de PostNL haar werk doet komt er komende week een angleset binnen. Graadje luier, de geo is daarmee gelijk aan de Stereo 150. Er ligt ook een airshaft 160mm klaar :winkie:
Eerst de angleset er in, lijkt mij voor buiten NL wel een meerwaarde ter compensatie van te weinig rijden in het buitenland :lol:

Op Groesbeek merkte ik dat ik het grote blad mis. 34-11 vind ik te beperkt.
Op mijn vakantiefiets is de voorderailleur weer terug en eerlijk, het bevalt. Lokaal rijdt ik op de grote plaat, met bepakking buiten Nederland is het tada, meer bereik.
Of het een beetje uitkomt met een droppershifter links is de vraag. In het buitenland mis ik de grote plaat niet, rijd aldaar liever meer technisch dan heel hard naar beneden.
Het probleem van de dropper shifter heb ik bij mijn oude mtb opgelost met een topshifter. Ergonomie voor de dropper heeft hogere prioriteit dan aan de voorzijde schakelen.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Nuttige upgrade, angleset. Centimetertje meer wielbasis en vork ligt een graadje luier. Bergaf is een feestje. Bergop iets meer druk op het voorwiel zetten. Lagere bandenspanning vooraan was van toegevoegde waarde in de afdaling.
Handeling van de mtb is er zeker niet slechter op geworden :bier:
Plaats reactie