The talented mr Ripley

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 26 augustus 2019, 11:29 Mooie bike.
Zit er nog een dropper in de planning, of ligt die op de plank te wachten op ruigere tijden?
Hij gaat deze als XC bak gebruiken. Voor het ruigere werk heeft hij een Intense
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

/\ daar lezen :wink:
Blijft echt een mooie strakke bike!
En mooi dat je hem zo allround in zet met wat aanpassingen.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Toch nog een onverwachte upgrade voor de Ripley, sinds een paar ritten rijd ik met de SRAM AXS draadloze schakelset.
Eigenlijk was het voor deze bike niet nodig, de X01 Eagle is up to date en werkt echt prima. Maar de Intense had ik voor de eerste build met een ouder (verder trouwens ook prima) 11 speed setje opgebouwd. Het idee was wel dat ik die tzt zou upgraden naar Eagle om de wielen onderling uitwisselbaar te maken. Ik snuffelde dus wat en toen kwam dit voorbij:

Afbeelding

Kwa karakter vind ik AXS wel het best bij mijn Ripley passen, en de set die daar op zat schuift dan door. De eerste ervaringen met de montage zijn voorspelbaar, maar dit is helemaal top. Echt minuten werk, heel clever. Ik ooit wel gekeken naar Di2 om dat te proberen, maar het gedoe met junction boxes en kabels die niet op lengte te maken zijn, het trok niet, kwam er nooit van. Maar dit is echt super, het weghalen van de oude kabels was nog het meeste werk.

En vanaf de eerste km werkt alles echt meteen zonder mankeren. Alleen moest ik zelf nog echt wennen aan de nieuwe shifter:
Afbeelding

AXS schakelt zowel op als af met een (1) wipschakelaar voor de duim. Het gebeurde regelmatig dat ik zwaarder schakelde waar ik lichter had bedoeld. Dus heb ik voor de tweede rit, (in het donker met lampjes overigens) de shifter wat gedraaid en geschoven en mijn duim valt nu makkelijker op de "lichter" kant van de wip. En dat werkt, het ging meteen al veel beter, nog een rit, misschien 2 en dan zit de nieuwe beweging er wel in.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

Mooi stuur op je Ripley :wink: :-D
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

We schrijven Mei 2020, de Ripley is verkocht aan forum lid Arjan76, veel plezier ermee Arjan :-q
En de uitnodiging om samen jouw lokale trails te rijden neem ik graag aan als mijn Project12 af is.

Einde van een 3 jaar durende rollercoaster ride op de beste all-round bike die ik tot nu toe gereden heb.
De Ripley was puur plezier, een superbike van vlakke Drentse rondjes tot en met Bikeparks in de Alpen.
Wat kan ik zeggen, deze 120mm alleskunner is vervangen door een 100mm XCfully en een 140mm trailbike.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Heckler40 schreef: za 2 mei 2020, 12:25 We schrijven Mei 2020, de Ripley is verkocht aan forum lid Arjan76, veel plezier ermee Arjan :-q
En de uitnodiging om samen jouw lokale trails te rijden neem ik graag aan als mijn Project12 af is.

Einde van een 3 jaar durende rollercoaster ride op de beste all-round bike die ik tot nu toe gereden heb.
De Ripley was puur plezier, een superbike van vlakke Drentse rondjes tot en met Bikeparks in de Alpen.
Wat kan ik zeggen, deze 120mm alleskunner is vervangen door een 100mm XCfully en een 140mm trailbike.

Enjoy!!
Mooi dat ie een plekje heeft gekregen bij een forummember
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Yup, en hij gaat ook mooie trails doen

Ik heb nog ooit 2 jaar zitten hopen dat jouw blauwe te koop zou komen .........

Tevergeefs 8)
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Heckler40 schreef: za 2 mei 2020, 15:53 Yup, en hij gaat ook mooie trails doen

Ik heb nog ooit 2 jaar zitten hopen dat jouw blauwe te koop zou komen .........

Tevergeefs 8)
:lol:

Mijn vrouw heeft er heel veel plezier van (dus hij staat nog gewoon in de garage)
Plaats reactie