1st build: Pivot mach 4 | P31: Fresh parts

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fries74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1077
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 16:52
Mijn mountainbike: Orbea Oiz 29 m10
Contacteer:

Super omgeving daar idd. Vorig jaar ook veel gefietst met iemand die daar bekend is dus veel mooie tracks gereden. Mijn crest wielen hebben het daar echter niet overleeft.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Halleluja!!! The prodigal son has returned Afbeelding
Kreeg zojuist een belletje dat m`n Reverb klaar was...
TenZNL schreef:Nou, ik ben klaar met m`n Reverb...Dat grafding heeft na 2 weken (dus net terug na 5 weken service) weer de geest gegeven.
Dus dat wordt weer een forum-uitje zonder dropper (de vorige was Malmedy) :evil:
Dat ding heb ik dus 27 juni al onder garantie terug gebracht, hij is slechts 14 weken weg geweest. :roll:
1 pluspunt, de oude is blijkbaar in de prullenbak verdwenen want ik kreeg een nieuwe mee. Bij thuiskomst bleek het ook nog eens een connectamajig-versie.

Afbeelding

Tja, wat zal ik nu doen? Hij is splinternieuw dus ik kan `m verkopen en kiet spelen of als spare op de plank houden ihg de CB Highline het begeeft of onderhoud nodig heeft. De bleedkit heb ik al maar het vertrouwen zit behoorlijk onder het vriespunt...
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Had je die CB mee met de trailtour...? Want die deed het dus niet vlekkeloos...
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Kapitein Iglo schreef:Had je die CB mee met de trailtour...? Want die deed het dus niet vlekkeloos...
Klopt, maar de oorzaak was dat er modder en vuil in de buitenkabel/remote zat. Na schoonmaken en opnieuw afstellen van de remote en kabel doettie het nu weer vlekkeloos
Bovendien was ik niet de enige met dropperproblemen die dag, iirc deden een KS Lev, een andere Reverb en een Fox het op een gegeven moment ook niet meer lekker door al die bagger.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

TenZNL schreef:Tja, wat zal ik nu doen? Hij is splinternieuw dus ik kan `m verkopen en kiet spelen of als spare op de plank houden ihg de CB Highline het begeeft of onderhoud nodig heeft. De bleedkit heb ik al maar het vertrouwen zit behoorlijk onder het vriespunt...
Die nieuwe is behoorlijk goed. Je leest nog maar weinig over problemen en zelf heb ik er ook 2 in gebruik die het nog steeds prima doen nu een klein jaar later.

Maar 14 weken is wel een tikje extreem, dus als je op die service af gaat (duurde bij mij nooit langer dan 2 weken), dan zou ik de RS dumpen. En ook 2 dure pennen te hebben liggen lijkt mij iets overdreven (waar het ook niet zo is dat je 'even' van pen wisselt...).
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Tsja. Toch is dat voor mij een overweging om zo’n ding niet te nemen. Het moet werken, in alle omstandigheden, vind ik.

Een Command Post van Speci gaf ook problemen dacht ik.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Kapitein Iglo schreef:Tsja. Toch is dat voor mij een overweging om zo’n ding niet te nemen. Het moet werken, in alle omstandigheden, vind ik.

Een Command Post van Speci gaf ook problemen dacht ik.
De problemen begonnen na m`n eerste schuiver in die blubberige kombochten slingerafdaling, in de 2e linkse bocht gleed m`n voorwiel weg en dook de linkerkant van m`n stuur (waar dus de remote zit) de blubber in dus het is niet zo heel raar dat er rotzooi in zat. Bovendien geeft CB 3 jaar garantie op de cartridge die ook nog eens heel makkelijk zelf te wisselen is ipv op te sturen. Ook ontluchten is niet aan de orde.

Net wat Lars zegt, 14 weken (en nog eens 5 weken de 1e keer) is gewoon ruk. En "even" wisselen is er idd ook niet bij. Dus als ik uit 2 kwaden moet kiezen, ga ik voor de CB :wink:
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ah ik dacht dat het gewoon door opspattend water was gekomen. Maar als je ‘m moedwillig als grondboor gebruikt... :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Kapitein Iglo schreef:Tsja. Toch is dat voor mij een overweging om zo’n ding niet te nemen. Het moet werken, in alle omstandigheden, vind ik.

Een Command Post van Speci gaf ook problemen dacht ik.
Jazeker! Al hoor ik van de LBS dat dat niet zo mag zijn, heb ik er 2 gezien (waaronder de mijne) die 'hem niet meer omhoog kregen' :roll:

Heb de mijne nu voorzien van wat dunne olie en daarboven wat dik vet. Werkt natuurlijk nu weer als een zonnetje, maar wordt gewoon weer afwachten tot de volgende slecht-weer-rit ...
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Kapitein Iglo schreef:Tsja. Toch is dat voor mij een overweging om zo’n ding niet te nemen. Het moet werken, in alle omstandigheden, vind ik.
Dus jij rijdt zonder dropper???
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Laten we wel wezen, tot op heden zijn ze geen van allen perfect.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Lars TB schreef:
Kapitein Iglo schreef:Tsja. Toch is dat voor mij een overweging om zo’n ding niet te nemen. Het moet werken, in alle omstandigheden, vind ik.
Dus jij rijdt zonder dropper???
Zelf zonder dropper heb je risico op een zakkende zadelpen, ik adviseer Iglo dus ook om vanaf nu zonder zadel en pen te gaan rijden. Maar modder in de remote na een valpartij levert waarschijnlijk bij alle mechanische remotes wel issues op. (Ja, zelfs een brand-X of Bikeyoke) Het is dat mijn LEV het na 3 jaar en 1 reparatie het nog steeds prima doet, anders was er hier ook een CB 160mm gekomen.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

PaneVino schreef:
Kapitein Iglo schreef:Tsja. Toch is dat voor mij een overweging om zo’n ding niet te nemen. Het moet werken, in alle omstandigheden, vind ik.

Een Command Post van Speci gaf ook problemen dacht ik.
Jazeker! Al hoor ik van de LBS dat dat niet zo mag zijn, heb ik er 2 gezien (waaronder de mijne) die 'hem niet meer omhoog kregen' :roll:

Heb de mijne nu voorzien van wat dunne olie en daarboven wat dik vet. Werkt natuurlijk nu weer als een zonnetje, maar wordt gewoon weer afwachten tot de volgende slecht-weer-rit ...
Ik krijg 'm inmiddels ook weer probleemloos omhoog :winkie:
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Dé oplossing voor onwillige droppers?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op vr 11 augustus 2023, 00:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Plaats reactie