Project: Freeride ReignX1 klaar!!! AUW!!!page 6.

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4102
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Vork bouwt toch wel erg hoog in. En het blijft een am/enduro frame. Daarnaast komt die bb wel extreem hoog te staan als ik de foto's op internet zie... lijkt me ook niet heel erg lekker rijden.
⛧⛧⛧
Gimli
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: di 27 december 2016, 23:00
Mijn mountainbike: RedBull fully 26, Giant Reign X1 Freeride 26 Built

Tja....we zullen zien he!
RedBull 26" fully
Giant Reign X1 freeride/built not bought
Gimli
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: di 27 december 2016, 23:00
Mijn mountainbike: RedBull fully 26, Giant Reign X1 Freeride 26 Built

Even update plaatsen.

De onderdelen komen gestaag binnen (LBS, eBay) en langzaam wordt de bike opgebouwd. Hopelijk wel op tijd voor Hürtgenwald. Moet nog direct mount en stuur hebben evenals zadelpen en zadel. Remschijf adapters zijn onderweg. Shifter en derrie liggen bij lbs net als cassette/ketting. Remmen worden nog ontlucht.
Op de foto is mijn oude stuur zodat ik de remleidinglengte kon zien.
Alle commentaar is welkom!

Afbeelding
Afbeelding
RedBull 26" fully
Giant Reign X1 freeride/built not bought
HotSnail
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3209
Lid geworden op: zo 17 april 2005, 17:25
Mijn mountainbike: Iron Horse MKIII; OnOne 456; Commencal Supreme MiniDH (in opbouw)
Contacteer:

staat 'm goed de dual crown :) Zou er een direct mount stuur pennetje (50mm lang oid) op zetten en een flink breder stuur als er nu op zit. Let wel dat dan je remleidingen ook langer moeten als met dit stuur!
Don't believe the hype!
Gimli
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: di 27 december 2016, 23:00
Mijn mountainbike: RedBull fully 26, Giant Reign X1 Freeride 26 Built

Er komt ook een direct mount op en dit stuur is mijn oude 540, komt een 760/780 op. De remleidingen zijn nu al ruim lang genoeg.
RedBull 26" fully
Giant Reign X1 freeride/built not bought
Gimli
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: di 27 december 2016, 23:00
Mijn mountainbike: RedBull fully 26, Giant Reign X1 Freeride 26 Built

Vandaag een mooie direct mount en stuur van Race Face tegengekomen. Beiden splinternieuw en nog nooit gemonteerd. Voor ongeveer een derde van de nieuwprijs!

Afbeelding
RedBull 26" fully
Giant Reign X1 freeride/built not bought
Gimli
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: di 27 december 2016, 23:00
Mijn mountainbike: RedBull fully 26, Giant Reign X1 Freeride 26 Built

*Update*

Weer een middagje geklust en de fiets is zo goed als klaar. komende week gaat hij naar de lbs voor de remmen, shifter/derrie en ketting.
Al is het een samenraapsel van onderdelen (nieuw/2e hands), ik ben er blij mee :winkie: . Ben benieuwd hoe het rijdt....
Let niet op de tie-wraps en losse kabels, wordt nog gefatsoeneerd door de lbs.
Pedalen zitten tijdelijk op mijn xc fiets. De huidige 550 Manitou veer wordt vervangen voor of een Fox 650 of een 700. Rijklaar weeg ik dik 100kg en de 550 kan dat helaas niet hebben.

Pics:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zoals gewoonlijk is alle commentaar welkom!

Grtz
RedBull 26" fully
Giant Reign X1 freeride/built not bought
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

1) Gooi die indicator van die shifter af zodat je je rem fatzoenlijk kan monteren...
2) Waarom niet wederom een Manitou veer, in vergelijking met Fox zijn die realistisch geprijsd.
3) Banden zou ik houden voor wanneer de omstandigheden erom vragen en normaal een paar andere op gooien.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gimli
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: di 27 december 2016, 23:00
Mijn mountainbike: RedBull fully 26, Giant Reign X1 Freeride 26 Built

cheeta schreef:1) Gooi die indicator van die shifter af zodat je je rem fatzoenlijk kan monteren... Heb het losgehaald en aan de binnenkant zat een afdekkapje wat je erop kunt doen. weer wat geleerd
2) Waarom niet wederom een Manitou veer, in vergelijking met Fox zijn die realistisch geprijsd. Heb vandaag een 700lbs aangeschaft
3) Banden zou ik houden voor wanneer de omstandigheden erom vragen en normaal een paar andere op gooien. Heb een ander setje op het oog, deze zaten al bij de velgen.
Bedankt voor je feedback!
Laatst gewijzigd door Gimli op zo 26 maart 2017, 19:21, 2 keer totaal gewijzigd.
RedBull 26" fully
Giant Reign X1 freeride/built not bought
HotSnail
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3209
Lid geworden op: zo 17 april 2005, 17:25
Mijn mountainbike: Iron Horse MKIII; OnOne 456; Commencal Supreme MiniDH (in opbouw)
Contacteer:

ziet er goed uit! Waarom breng je de fiets naar de LBS voor remmen en schakelmateriaal? Zie je het afstellen niet zelf zitten?
Don't believe the hype!
LievensBikes
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 13 maart 2017, 16:01

wat een bak van een fiets zeg. Prachtig
Gimli
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: di 27 december 2016, 23:00
Mijn mountainbike: RedBull fully 26, Giant Reign X1 Freeride 26 Built

HotSnail schreef:ziet er goed uit! Waarom breng je de fiets naar de LBS voor remmen en schakelmateriaal? Zie je het afstellen niet zelf zitten?
Ik zou niet weten hoe dat moet en de remmen moeten opnieuw gevuld/ontlucht worden en daar heb ik de materialen niet voor. De lbs is trouwens bevriend dus dat scheelt wel in de kosten.
RedBull 26" fully
Giant Reign X1 freeride/built not bought
Gimli
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: di 27 december 2016, 23:00
Mijn mountainbike: RedBull fully 26, Giant Reign X1 Freeride 26 Built

LievensBikes schreef:wat een bak van een fiets zeg. Prachtig
Thanks! :-q
RedBull 26" fully
Giant Reign X1 freeride/built not bought
Gimli
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: di 27 december 2016, 23:00
Mijn mountainbike: RedBull fully 26, Giant Reign X1 Freeride 26 Built

Vandaag via eBay een splinternieuwe Fox veer op de kop getikt! Zakt de fiets tenminste niet meer door z'n hoeven...(#fatass)
RedBull 26" fully
Giant Reign X1 freeride/built not bought
HotSnail
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3209
Lid geworden op: zo 17 april 2005, 17:25
Mijn mountainbike: Iron Horse MKIII; OnOne 456; Commencal Supreme MiniDH (in opbouw)
Contacteer:

:) vork zit wel de goede veer in?
Don't believe the hype!
Plaats reactie