Sensa Fiori SL SFB Pro [andere wielen]

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Niels
Prutser
Prutser
Berichten: 1554
Lid geworden op: do 4 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Sensa, sensa, sensa, intersens.

Da's een hele bek vol, en voor het eerst sinds 12,5 jaar weer eens een nieuwe mountainbike. Tijd lang andere dingen gedaan dan veel mountainbiken, maar nu is het weer tijd om de bossen in te gaan.

Dus deze gekocht:

Afbeelding

Voorzien van een SID RLT, 2x11 shimano XT en nog wat ongein.
Nog een beetje aan het spelen met de houding, vorige MTB was "natuurlijk" een 26" en dit is toch weer net wat anders. Bevalt tot nu toe prima.
Laatst gewijzigd door Niels op vr 9 juni 2017, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Van wielrennen, via bos-wielrennen, mountainbiken, downhill mountainbiken (geen talent wel fun) en triatlon nu weer op de mountainbike. I.P.T. for life ;-)
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Congrats, nice ride. De stuurpen heb je al omgedraaid, zie ik?
Niels
Prutser
Prutser
Berichten: 1554
Lid geworden op: do 4 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Sensa, sensa, sensa, intersens.

Dank je, nee dit is nog zoals die was, alleen nog met de hoogte wat aan het prutsen geweest.
Van wielrennen, via bos-wielrennen, mountainbiken, downhill mountainbiken (geen talent wel fun) en triatlon nu weer op de mountainbike. I.P.T. for life ;-)
tib888
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 24 november 2014, 12:13

Ah, nog een Sensa-rijder ... enjoy!
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Ben benieuwd hoe die nieuwe MA Elite wielen bevallen. Mijn fiets had nog de oude MA20 en die voelden wat log aan.
Niels
Prutser
Prutser
Berichten: 1554
Lid geworden op: do 4 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Sensa, sensa, sensa, intersens.

Prima setje, maar mijn vergelijkingsmateriaal is een 26" XT set van een paar jaar oud dus of mijn mening nu zo relevant is ;-)
Van wielrennen, via bos-wielrennen, mountainbiken, downhill mountainbiken (geen talent wel fun) en triatlon nu weer op de mountainbike. I.P.T. for life ;-)
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Welkom terug!
Ziet er uit als een snelle bak :-q
Veel plezier met de nieuwe aanwinst!
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Niels
Prutser
Prutser
Berichten: 1554
Lid geworden op: do 4 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Sensa, sensa, sensa, intersens.

Afbeelding

Even een update, tijd voor andere wielen. Zocht iets met meer aangrijpingspunten bij de freewheel, leuk kleurtje, tubeless en gewoon heel stijf. Dus door Bikewheels.nl dit setje in elkaar laten zetten. Gisteren even een rondje Haaksbergen en het voelt erg goed!

Banden zijn Vittoria Mezcal's geworden.
Van wielrennen, via bos-wielrennen, mountainbiken, downhill mountainbiken (geen talent wel fun) en triatlon nu weer op de mountainbike. I.P.T. for life ;-)
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Hey, die wielen heb ik zien hangen bij Brian. Mooi spul! Veel plezier ermee.
v_schultinge

Niels schreef:Afbeelding

Even een update, tijd voor andere wielen. Zocht iets met meer aangrijpingspunten bij de freewheel, leuk kleurtje, tubeless en gewoon heel stijf. Dus door Bikewheels.nl dit setje in elkaar laten zetten. Gisteren even een rondje Haaksbergen en het voelt erg goed!

Banden zijn Vittoria Mezcal's geworden.
Mooi setje wielen! Welke breedte en welke versie van de Mezcals heb je?
Niels
Prutser
Prutser
Berichten: 1554
Lid geworden op: do 4 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Sensa, sensa, sensa, intersens.

v_schultinge schreef:Mooi setje wielen! Welke breedte en welke versie van de Mezcals heb je?
Graphene TNT 2.25 heb ik. Bevalt tot nu toe heel goed.
Van wielrennen, via bos-wielrennen, mountainbiken, downhill mountainbiken (geen talent wel fun) en triatlon nu weer op de mountainbike. I.P.T. for life ;-)
v_schultinge

Niels schreef:
v_schultinge schreef:Mooi setje wielen! Welke breedte en welke versie van de Mezcals heb je?
Graphene TNT 2.25 heb ik. Bevalt tot nu toe heel goed.
Aah die versie heb ik ook i.c.m. een 25mm interne velgbreedte. Ik vond zelf de 2.25 erg breed, zit er toch over na te denken om in het vervolg voor de 2.1 te gaan bij de Mezcal.
Niels
Prutser
Prutser
Berichten: 1554
Lid geworden op: do 4 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Sensa, sensa, sensa, intersens.

Ja, breed zijn ze zo zeker, past ook allemaal net. 2.1 is denk ik idd ook breed zat. Maar voorlopig doe ik het met deze.
Van wielrennen, via bos-wielrennen, mountainbiken, downhill mountainbiken (geen talent wel fun) en triatlon nu weer op de mountainbike. I.P.T. for life ;-)
Plaats reactie