De Stanton Sherpa ...

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Wat ben je toch een beest hè Oystein! :lol: :lol: :lol: Gelukkig is het weer goed gekomen! :-q
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Beest ??? .... of ik durf juist niet zo hard naar beneden en rem (te) veel ... haha :roll:

De blokken waren van EBC, weet niet of dat mede oorzaak is maar heb nu maar meteen 3 setjes originele Formula Organic besteld.

Door de omstandigheden van vorige week met veel zand en drek en dan een remzuiger die naar buiten blijft staan en zorgt dat de blokken een tijdje tegen de schijf gedrukt blijven helpt ook niet mee.
Valt niet mee in je reflexen om af te leren niet in de rechter hendel te knijpen ... om meestal pas een stukje verderop weer te stoppen om de blokken heen en weer te wrikken om ze een beetje te lossen .... heb dit wel een aantal keren gehad :o
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ik ben ook een fervent remmenknijper bij afdalingen! :lol:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Dat zal je leren om onze mooie tracks in de regen aan te doen :kiss: :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

En het was nog niets eens mijn idee om naar Amerongen/Leersum te gaan maar van mijn fietsmaat :wink:
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dan mag hij je nieuwe remblokjes betalen! :-q :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Ik hou het er maar op dat daarvoor de blokken ook al voor >90% op waren en ze dus niet veel meer nodig hadden.

Zal toch uit mijn eigen budget moeten komen :o
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Oystein schreef: di 11 december 2018, 09:08 En het was nog niets eens mijn idee om naar Amerongen/Leersum te gaan maar van mijn fietsmaat :wink:
Schaamteloos een ander de schuld geven ook nog... wat is er met eigen wil gebeurd :o :winkie:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Oystein schreef: di 11 december 2018, 09:55 Ik hou het er maar op dat daarvoor de blokken ook al voor >90% op waren en ze dus niet veel meer nodig hadden.

Zal toch uit mijn eigen budget moeten komen :o
In de "juiste" omstandigheden kunnen remblokken binnen een rit volledig versleten zijn. Ik heb het zelf in al die jaren één keer gehad, in amper 50km een setje nagenoeg nieuwe blokken helemaal kaal.
Dat waren dezelfde blokken als waar ik normaalgesproken minstens een jaar mee reed...

Maar ja, hoort bij de sport ;-)
En zolang het niet iedere rit raak is...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

kermit schreef: di 11 december 2018, 10:11
Oystein schreef: di 11 december 2018, 09:55 Ik hou het er maar op dat daarvoor de blokken ook al voor >90% op waren en ze dus niet veel meer nodig hadden.

Zal toch uit mijn eigen budget moeten komen :o
In de "juiste" omstandigheden kunnen remblokken binnen een rit volledig versleten zijn. Ik heb het zelf in al die jaren één keer gehad, in amper 50km een setje nagenoeg nieuwe blokken helemaal kaal.
Dat waren dezelfde blokken als waar ik normaalgesproken minstens een jaar mee reed...

Maar ja, hoort bij de sport ;-)
En zolang het niet iedere rit raak is...
Klopt hoor - mij staan de Loonse en Drunense Duinen nog helder voor de geest wat dat betreft.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

kermit schreef: di 11 december 2018, 10:11
Oystein schreef: di 11 december 2018, 09:55 Ik hou het er maar op dat daarvoor de blokken ook al voor >90% op waren en ze dus niet veel meer nodig hadden.

Zal toch uit mijn eigen budget moeten komen :o
In de "juiste" omstandigheden kunnen remblokken binnen een rit volledig versleten zijn. Ik heb het zelf in al die jaren één keer gehad, in amper 50km een setje nagenoeg nieuwe blokken helemaal kaal.
Dat waren dezelfde blokken als waar ik normaalgesproken minstens een jaar mee reed...

Maar ja, hoort bij de sport ;-)
En zolang het niet iedere rit raak is...
15km in een zeer natte, modderige toertocht splinternieuwe blokken helemaal op. Aan het eind vd rit een verrotte naaf (plassen enkel diep is niet handig) en ook nog een gescheurd frame. Was een hele dure rit.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Deze blokken had ik in september nieuw geplaatst net voor mijn Ardennen rit van 67 km / 1.700 hm.

De blokken daarvoor waren nog de 1e waarmee ik dus ca. 2500 km had gefietst.
Nu was ik nog geen 400 km verder ... maar na zo'n Ardennen rit had ik wel alerter moeten zijn :winkie:
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Het is al weer een tijdje geleden dat ik op het forum ben geweest of überhaupt op de fiets heb gezeten.

Onderstaand is een beetje off-topic maar in mijn eigen topic mag dat wel :lol: :lol:

Ik heb de Stanton half maart weg gezet maar ik had een goede reden ... we zijn thuis flink aan het verbouwen geslagen.
Dan heb je te maken met deadlines wegens afspraken met o.a. de vloeren legger en de stukadoor.
Vanaf 30 maart in 2 blokken 5 weken vakantie van het werk en ook alle andere dagen nog aan het slopen en opbouwen geweest.
Ben 6 kilo afgevallen, bovenarmen en schouders zijn zichtbaar beter getraind maar wat is er over gebleven van mijn fietskracht en conditie ?? :o

Maar er is heel wat gebeurd en ben er erg blij mee .... nu de druk er een beetje af is binnenkort weer eens de fiets tevoorschijn halen en kijken hoe het gaat :winkie:

Een korte sfeer impressie: (alles vanuit dezelfde hoek gefotografeerd)

Zoals het huis 2,5 jaar geleden te koop stond met het interieur van de vorige bewoners (duidelijk oude 80+ mesen)
We wisten meteen al dat we het gingen verbouwen maar voor de rest bood het huis alles wat we zochten.

Afbeelding

Na een kleine make-over van onze kant:

Afbeelding

En de verbouwing:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dit moet het straks worden ... nog een week of 3 :-D

Afbeelding
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Allemaal leuk en aardig... maar wat zijn dat voor toffe speakertjes? :bier:
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Boenicke W5 ... in eiken ...
Plaats reactie