Fred's Scott Scale RC Worldcup

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

@sama: Inderdaad, nieuw frame is duurder.
@yo-eddy: Knie was dit keer sterker dan het frame en dat toch een mazzeltje, alleen extreem dik binnen 1 minuut. (plaatje vd knie)
Overigens nu 7 weken later nog niet helemaal hersteld, maar zal ook iets met leeftijd en te weinig rust hebben te maken....................
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

yo-eddy schreef: di 4 juni 2019, 22:34 ..... lekker dat je het stuk kan maken met je knie :o :-{
Ach, zo heb ik het ooit voor elkaar gekregen om de bovenbuis (van mijn racefiets) te slopen door er met mijn kont op te vallen. Leverde, naast blauwe bips, ongeveer vergelijkbare schade op. Is heel mooi gerepareerd, frame is er slechts 20 gram van aangekomen, en ik merk er met fietsen helemaal niets van. Lichtgewicht alu kun je dan weggooien.

@Fred: reparatie door Unlimited Colors?
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
madskatingcow
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 641
Lid geworden op: vr 18 maart 2005, 09:58
Mijn mountainbike: Specialized S-Works Epic WC 2014 - Santa Cruz Highball 29

Waar heb je je frame laten herstellen? Is enkel de bovenbuis herspoten?
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4823
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

38x10 schreef: wo 5 juni 2019, 11:00 Ach, zo heb ik het ooit voor elkaar gekregen om de bovenbuis (van mijn racefiets) te slopen door er met mijn kont op te vallen. Leverde, naast blauwe bips, ongeveer vergelijkbare schade op. Is heel mooi gerepareerd, frame is er slechts 20 gram van aangekomen, en ik merk er met fietsen helemaal niets van. Lichtgewicht alu kun je dan weggooien.
Lichtgewicht alu kan veel meer hebben, dat zal niet snel breken onder jouw kont. (Neem ik aan. Heb effe geen referentie, godzijdank)
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

......maat van mij schoot ooit uit zijn pedaal en schopte met zijn schoen zijn staande achtervork door midden ....... mede daarom mijn voorkeur voor staal en Ti :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Zo zie je maar, dat alle frame soorten en materialen stuk kunnen, zeker als je het "vakkundig" weet uit te voeren. :winkie:
In mijn geval geval carbon versus knie en gelukkig de knie als overwinnaar al kwam die er niet ongeschonden uit. :((
Maar wel blij dat het geen nieuw frame hoefde te worden en kwaliteit van "Umlimited Colors" is heel erg goed (nee, ik heb geen aandelen).
Het is dat ik de foto's nog heb, anders zou ik echt niet echt of er ooit wat met het frame was gebeurt.

A.s. vrijdag maar weer de bossen in voor wat UHR trails en dat tot de "MTB pauze" die er vanaf 2e week augustus een feit zal zijn.
Hopelijk voor die tijd een UHR9 en/of weer eens ouderwets naar de kl*te gaan op de MTB.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Toch maar naar Unlimited Colors geweest :-q
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29952
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ti was ook flink ingedeukt ;)
En lastiger te herstellen...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
corratec1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 29 mei 2019, 17:25
Mijn mountainbike: Corratec I-link pro

mooie bike. :-q :)
corratec I-link pro 29 er en Giant TCR recert
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Eerste (bescheiden) ritje op de UHR zit er weer op en alles vanouds. Was ook lekker dat de rest vd bike ook onder handen is genomen. Dus voorvork is ook weer als nieuw. Dus op naar de wat betere/langere ritten. :-q
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4823
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Goed bezig Fred. :-q

Kan me dat gevoel goed voorstellen. Ik mag pas in september weet de tracks op! En dan hier lezen dat ze er super bij liggen. :-{
Plaats reactie