Merida Big Nine 300 TFS 19''

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Tonner
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: za 20 augustus 2016, 19:25
Mijn mountainbike: Lemmer, Fryslân

Hallo mensen,

Na veel te hebben meegelezen op dit forum, en maanden marktplaats in de gaten houden, eindelijk een fiets tegenkomen met mijn eisen. Zodoende voel ik mijn verschuldigd om deze te laten zien. Vooral omdat ik graag een 29er wou met een krap budget, was het even geduld hebben, natuurlijk mede ook omdat het de juiste framemaat moest zijn.

Uiteindelijk vorige week deze fiets opgehaald in de buurt, auto laten staan en lekker naar huis gefietst. Ook mijn eerste rit op verharde weg en schelpenpaadjes was afgelopen zondag een feit, anderhalf uur door de regen gefietst. :lol: Momenteel staat de fiets in Lemmer, dus binnenkort maar is het parcour van Kuinre gaan ontdekken.

Fiets is van een dame geweest, vandaar de stuurpen en zadel. Echter ben ik blij met deze stuurpen, gezien ik helaas al best wat rugklachten heb op 25 jarige leeftijd.

Paar specs:
Model 2013
19''
Fork: SR 29 XCM HLO 100
Front cassette: Shimano M430
Front derri: Shimano M390
Achter derri: Shimano Deore XT-9
Shifters: Shimano SL-M430
Brakes: Tektro Draco 180/160 mm

Toen ik haar had opgehaald:
Afbeelding

Na de eerste rit, terwijl ik bezig was schoon te maken:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En mochten er nog mensen in de buurt wonen, altijd leuk om is samen te gaan fietsen.
Laatst gewijzigd door Tonner op wo 12 oktober 2016, 19:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Browser
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 5 april 2015, 17:28

Ik probeer mijzelf een voorstelling van de stuurpen te maken, lukt niet echt .......

Foto's doen het bij mij niet :~
Tonner
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: za 20 augustus 2016, 19:25
Mijn mountainbike: Lemmer, Fryslân

Browser schreef:Ik probeer mijzelf een voorstelling van de stuurpen te maken, lukt niet echt .......

Foto's doen het bij mij niet :~
Shit, heb ze van mijn google uploads afgevist. Hmm, dan maar ergens een upload service gaan gebruiken.. Moment

Edit: ik zag ze overigens wel gewoon :~ :~ Nou hierbij via photobucket, zo werkt het voor jullie ook hé?
M.A.S
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: za 25 februari 2012, 20:31
Mijn mountainbike: focus whistler bulls sharptale

bij mij wel
groetjes Marcel
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Ik zie ze ook. Mooi fietske :)
Kzou wel iets aan die trappers doen, als je van plan bent om serieus het terrein in te gaan.
Tonner
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: za 20 augustus 2016, 19:25
Mijn mountainbike: Lemmer, Fryslân

TenZNL schreef:Ik zie ze ook. Mooi fietske :)
Kzou wel iets aan die trappers doen, als je van plan bent om serieus het terrein in te gaan.
Thanks man. :-D

Ja dat gevoel kreeg ik ook al. Deze doen mij denken aan vroeger, te stunten op de fiets als klein jochie, om vervolgens die trappers in je kuit te hebben staan. Of bedoel jij het ook nog om een andere reden?
M.A.S
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: za 25 februari 2012, 20:31
Mijn mountainbike: focus whistler bulls sharptale

deze trappers zijn de standaard trappers die je krijgt bij de meeste fietsen .niet echt geschikt voor het betere werk , je kunt er gerust wel alvast op beginnen , maar dan wel een beetje voorzichtig .

je kunt kiezen tussen goede flats of spd (of andere inklik systemen ) er is een topic over , heet spd's vs flats .

daar kun je je goed inlezen en een eerste keuze maken.
later kun je altijd op je keuze terug komen , hebben we allemaal wel eens last van . :winkie:

edit : http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... =1&t=41549" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door M.A.S op do 13 oktober 2016, 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes Marcel
Stephen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: di 3 december 2013, 22:39

Leuke fiets voor een budget! Als je flats gaat, heb zelf vaak DMR pedalen gebruikt: https://www.bike-components.de/de/DMR/V ... le-p43545/" onclick="window.open(this.href);return false; mooie deal. Nooit wat te klagen gehad over deze flats.
Tonner
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: za 20 augustus 2016, 19:25
Mijn mountainbike: Lemmer, Fryslân

M.A.S schreef:deze trappers zijn de standaard trappers die je krijgt bij de meeste fietsen .niet echt geschikt voor het betere werk , je kunt er gerust wel alvast op beginnen , maar dan wel een beetje voorzichtig .

je kunt kiezen tussen goede flats of spd (of andere inklik systemen ) er is een topic over , heet spd's vs flats .

daar kun je je goed inlezen en een eerste keuze maken.
later kun je altijd op je keuze terug komen , hebben we allemaal wel eens last van . :winkie:

edit : http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... =1&t=41549" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik snap het. Had al is in dat topic gekeken ja. Sowieso ga ik eerst lekker op flats, spd's lijken mij helemaal niks. Alleen al het idee dat ik vast zit aan de fiets. Schrok alleen van de prijzen, maar dat kwam omdat ik keek naar bijv. Crankbrothers. Thanks voor de info.
Stephen schreef:Leuke fiets voor een budget! Als je flats gaat, heb zelf vaak DMR pedalen gebruikt: https://www.bike-components.de/de/DMR/V" onclick="window.open(this.href);return false; ... le-p43545/ mooie deal. Nooit wat te klagen gehad over deze flats.
Bedankt voor de tip. Is zoiets gewoon dikke prima? Ik zie dat ze van plastic zijn, maakt dat nog enig verschil tov aluminium? Zie wel dat ze lichter zijn dan bijv. http://www.bikester.nl/fietsonderdelen/ ... 30181.html . En vind dat ook al wel prijzig voor een paar pedalen. Jij besteld het spul dan ook gewoon via die Duitse website?
M.A.S
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: za 25 februari 2012, 20:31
Mijn mountainbike: focus whistler bulls sharptale

Tonner schreef: http://www.bikester.nl/fietsonderdelen/ ... 30181.html . En vind dat ook al wel prijzig voor een paar pedalen. Jij besteld het spul dan ook gewoon via die Duitse website?
dat zijn prima pedalen
groetjes Marcel
Stephen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: di 3 december 2013, 22:39

Sorry bedoelde eigenlijk deze: https://www.bike-components.de/de/DMR/V ... le-p31176/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plastic pedalen nooit gebruikt, zijn vaak meer voor BMX en street trails ed omdat je ze daarmee sneller sloopt. Zelf nooit plastic pedalen gebruikt, zou ik ook niet doen voor MTBen eigenlijk.

Die saints worden zo een beetje als de beste flats qua prijs kwaliteit verhouding gezien. Wel weer wat duurder.

Je kan bij het webwinkels en koopjes gedeelte veel lezen over bestellen bij buitenlandse shops. Maar als mensen hier een link posten is het eigenlijk altijd goed ;)
M.A.S
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: za 25 februari 2012, 20:31
Mijn mountainbike: focus whistler bulls sharptale

niks mis met bikester :-q
groetjes Marcel
Tonner
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: za 20 augustus 2016, 19:25
Mijn mountainbike: Lemmer, Fryslân

Stephen schreef:Sorry bedoelde eigenlijk deze: https://www.bike-components.de/de/DMR/V ... le-p31176/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plastic pedalen nooit gebruikt, zijn vaak meer voor BMX en street trails ed omdat je ze daarmee sneller sloopt. Zelf nooit plastic pedalen gebruikt, zou ik ook niet doen voor MTBen eigenlijk.

Die saints worden zo een beetje als de beste flats qua prijs kwaliteit verhouding gezien. Wel weer wat duurder.

Je kan bij het webwinkels en koopjes gedeelte veel lezen over bestellen bij buitenlandse shops. Maar als mensen hier een link posten is het eigenlijk altijd goed ;)
Oh de V8 versie ja. Misschien dat ik die binnenkort maar is even moet bestellen ja. Bikester heeft ze ook gewoon. Gelijk maar een Marshguard mee bestellen!

-------------------------------------------------------------------------------

Vandaag mijn eerste offroad rit gemaakt met de bike. Helemaal kapot nu :lol:
Vanuit thuis naar het Kuinderbos gefietst en op het midden van de route van start gegaan. Dit komt mij beter uit omdat ik anders nog een stuk naar het echte beginpunt moet fietsen, maar dit kon prima. Ik had uit voorzorg de MTBroutes app gedownload om in ieder geval de route te kunnen zien en mijn locatie via GPS. Dit was een goede beslissing. Echt duidelijk is het allemaal niet aangegeven. De route is veelal een ATB/Ruiterpad. Zodoende kwam ik met het mooie weer vandaag al gauw ruiters tegen. En ook was het flink stront ontwijken van deze beesten. De route zou moeten worden aangegeven met paaltjes aan de bovenzijde wit, met een hoefijzer en mtb logo. En sommigen stukken waren alleen voor mtb'ers. Echter was het ook vaak zo dat er op het paaltje alleen een hoefijzer stond. Echter was dit volgens MTBroutes wel het juiste pad. Dus dat was allemaal wel wat vaag. Sowieso heb ik de blauwe route gereden, maar ook de rode. Echter twijfel ik of dit de gehele rode route was. Kon niet zeggen dat de rode route echt pittig was. Verder vond ik het een leuke route, echter niet heel uitdagend. Bijna geen singletracks. Ook kwam ik best wel vaak mensen tegen die gewoon over de mtb route liepen, honden niet aan de lijn. Dat mag toch niet lijkt mij? Maar wel een lekkere conditietraining en dit is toch het beste wat ik in de buurt ga krijgen.

Advies voor de route is om deze alleen in de zomer te doen vanwege te kleigrond. Echter vond ik het vandaag prima te doen gezien het de afgelopen dagen steeds geregend heeft. Heb een keer moeten afstappen omdat er een dikke blubberpoel op mijn pad kwam. Ik gok door de paarden. Verder was het allemaal prima te rijden.

Resultaat na het ritje:
Afbeelding

Afbeelding

Tabeee
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Leuk, he? :-q
Hoe ging het trouwens met de pedalen?
Tonner schreef: Ook kwam ik best wel vaak mensen tegen die gewoon over de mtb route liepen, honden niet aan de lijn. Dat mag toch niet lijkt mij?
Tja, wen er maar aan. Bovendien was het ook nog eens een combi van zondag, vakantie en mooi weer...
Ennuh, afstappen voor blubber? :tong
M.A.S
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: za 25 februari 2012, 20:31
Mijn mountainbike: focus whistler bulls sharptale

Je fiets is niet vies genoeg
En blubber . Anticiperen en vol er door heen
Ja je wordt vies ,ja je kan omvallen,ja je fiets wordt vies ,ja je zit tot je ballen onder de modder ,maar het is zo lekker ! :)
groetjes Marcel
Plaats reactie