Silverback Sphere 650B Plus update pag 1

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
tripod
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3644
Lid geworden op: vr 6 juli 2007, 20:00
Contacteer:

Hai Iedereen,
Lang geleden dat ik weer een Sys gepost heb, naast mijn Nukeproof Mega Enduro werd het weer eens tijd om een bike te kiezen die wat meer in Nederland gebruikt kan worden. Ik ben helemaal 650B fan en sinds de plus versie uit is, leek mij dit een erg leuk speeltje. Vaste vork is voor Nederland meer dan perfect, zeker met die dikke banden.

Omdat foto's meer zegt dan duizend woorden, hier alvast de eerste foto's. Bike is nog geheel standaard, met Nukeproof flat pedals, zullen tzt SPD gemonteerd worden.

Afbeelding

Update 18-08-2016:
Vandaag voor het eerst met de Sphere 650B+ naar de Drunese Duinen gegaan. Het was dat ik aan het einde van de ronde nog besefte dat ik voor jullie nog foto's in het wild zou maken, maar ik was zo vlug door de ronde heen dat ik dat bijna vergeten was haha.
Wat een ongelofelijke gave machine is deze bike, heerlijk stabiel, makkelijk door de bochten te smijten, plat door de bocht racen en iedereen inhalen en alle klimmetjes en duin stukken doorheen racen. Heerlijk!
In het begin nog een beetje zitten spelen met de banden druk, maar had al redelijk snel een juiste druk gevonden.

De gehele ronde van de Drunese Duinen heb ik een verende voorvork totaal niet gemist, dit was juist lekker direct, voldoende demping door de banden waardoor je volle gas kon. Normaal ben ik iemand die het moet doen met een lichte onderrug pijn, maar die heb ik op deze bike totaal NIET gehad, dat zegt voor mij zeer veel.

Ik ben niet bepaald een review schrijver, maar heb geen woorden voor hoe deze machine zich houdt in de duinen. Meer trails zullen volgen om nog beter te kunnen omschrijven hoe de bike rijd, overigens wil je em zelf een keer testen, mag dat van mij! :-q

Hier betere foto's dan eerst :bier:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groeten,
Martijn
Laatst gewijzigd door tripod op zo 18 september 2016, 14:25, 3 keer totaal gewijzigd.
NextBikeParts
Ride your own way!
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5551
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Mooi Martijn, ben ook wel benieuwd hoe zoiets rijdt.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Ziet er lekker uit. Helemaal als je weet wat zoiets kost.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5551
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

En dan te bedenken dat het lijntje van Tripod naar Silverback nog korter is dan de gewone klant. Misschien krijgt hij wel geld toe voor promotie van het merk. :roll:
tripod
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3644
Lid geworden op: vr 6 juli 2007, 20:00
Contacteer:

Dice Oldskool schreef:En dan te bedenken dat het lijntje van Tripod naar Silverback nog korter is dan de gewone klant. Misschien krijgt hij wel geld toe voor promotie van het merk. :roll:
Hehe geld toe, dat gaat helaas niet zo snel in deze wereld :bier:
Kan niet wachten om em uit te laten in de bossen, zal dan ook weer even wat foto's posten om te laten zien dat het niet alleen voor de show is :O :bier: :-q :lol:
NextBikeParts
Ride your own way!
Gebruikersavatar
DaanCramer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2484
Lid geworden op: zo 14 augustus 2011, 20:24
Mijn mountainbike: Norco, Mondraker, Rocky Mountain
Contacteer:

Das niet hè eerlijk Martijn, als winkel je fietsen als Sys inzetten, dan kan ik er ook wel een paar openen.

Maar zie ik nu goed 27,5+ wielen zonder steekassen? Jammer dat ze dat niet opgepakt hebben bij Silverback. Evengoed een leuke fiets voor die prijs overigens :-q

Ga zelf ook deze winter 27,5+ uitproberen. Zal de mijne binnenkort showen :tong
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Nee, dat is zijn nieuwe bike en SYS't gelijk zijn shop... Dat is gewoon tactisch, maar wel legaal. Je moet toch weten wat je verkoopt... ;-)
tripod
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3644
Lid geworden op: vr 6 juli 2007, 20:00
Contacteer:

Ik zal de volgende keer de bike even goed afraggen voordat ik em op het forum plaats!

@Daan, iets met prijs niveau, zegt voldoende.

Binnenkort meer info over hoe ie rijd en natuurlijk pica's in de natuur, tips voor de eerste upgrade's zijn natuurlijk welkom :)
NextBikeParts
Ride your own way!
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

Mooie bike! Lekker clean, hou ik wel van. Merk zie je niet zo vaak. Ben dan ook erg benieuwd naar de rijeigenschappen. En wel op letten waar je je fiets neerzet in het bos, je zo M zo maar niet meer terug kunnen vinden :tong
tripod
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3644
Lid geworden op: vr 6 juli 2007, 20:00
Contacteer:

One Only schreef:Mooie bike! Lekker clean, hou ik wel van. Merk zie je niet zo vaak. Ben dan ook erg benieuwd naar de rijeigenschappen. En wel op letten waar je je fiets neerzet in het bos, je zo M zo maar niet meer terug kunnen vinden :tong
hahaha inderdaad, dan te bedenken dat mijn kleding ook zwart/groen is, niemand ziet mij aankomen :-q :bier:
NextBikeParts
Ride your own way!
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

Nu helemaal benieuwd naar de actie foto's :lol:
Haibike Dave
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: za 16 maart 2013, 19:21
Mijn mountainbike: Cannondale Beast of the east 2

N.I.C.E!! Ook benieuwd naar de eigenschappen van de band in nat en droog...

Ga ik volgen :-D
Waar een wil is is een weg, en waar geen weg is kun je mountainbiken
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5551
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Haibike Dave schreef: Ga ik volgen :-D
Dan moet je flink aan de bak want Tripod rijd behoorlijk door. :winkie:
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Strak fietsje hoor! Maar dat zijn we van jou wel gewend dus ik had niet echt anders verwacht. :wink:

Binnenkort kom ik em ff in t echt bewonderen. 8)
Woutervt
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: za 13 augustus 2011, 21:40
Mijn mountainbike: trek 8500 & verdoes

mooie bike!
Plaats reactie