Red Devil Dartmoor Primal 650b+

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Fiets bevalt erg goed! Gisteren nog een ronde gereden met veel verhard en grindpaden. Merkte eigenlijk niet dat ik meer rolweerstand had dan de andere fietser waar ik mee reed. Bandendruk (op mijn fietspomp) van 0.9 voor en 1.1 achter lijkt tot nu toe voor mij wel een goede compromis tussen snelheid en grip/comfort.

ericb: Ik was ook van plan een Norco Torrent te kopen. Was erg aantrekkelijk geprijs bij Evans geloof ik. Echter bleek dat het niet mogelijk was om deze te kopen als Nederlandse klant, volgens mij was jij daar ook al tegenaan gelopen?

baron062: Ja jij hebt 'm ook he :) Ik ben er wel over te spreken eigenlijk, doet wat ie moet doen en de lockout is lekker hard.

Herman de Biker: Thanks voor de tip! Ik merk dat ik een wat breder zadel nodig heb wanneer ik wat rechter op zit. Gisteren na zo'n 50km best wel een zere kont haha..
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Zo intussen alweer een maandje verder en de Primal 650b+ bevalt nog steeds uitstekend. De fiets geeft me veel vertrouwen en ik merk dat ik steeds meer controle krijg op technische uitdagingen. Nu zal dat ook wel komen doordat ik er zelf gewoon beter in wordt maar de fijne zitpositie op de Primal helpt ook wel.

Bandenspanning blijft een beetje zoeken. Ik heb het idee dat mijn fietspomp niet heel goed weergeeft hoeveel druk er nu werkelijk in zit dus met de waardes van anderen kan ik weinig. Overweeg om zo'n Schwalbe digitaal spanningsmetertje te kopen, is dat wat? Naja iets te zachte banden en je trapt je verloren en bij te harde banden merk je dat je iets minder comfort en grip hebt maar dan rollen ze prima.

Een leuke update is onderweg; ik heb afgelopen week op de knop gedrukt voor een Rockshox Reverb :). RCZ had nog wat modellen voorradig voor scherpe prijzen. Foto leek een model te zijn met stealth kabel en dus niet goed gekeken verder. Nu ik het artikelnummer van Rockshox google kom ik op een model met externe kabel. Beetje jammer dat RCZ daar niet wat duidelijker in is, m'n frame is geschikt voor stealth en dat had ik dus ook liever gehad.
Maar goed, ik ben erg benieuwd naar het rijden ermee. Hier aan de Zeeuwse kust zitten er veel trappen verwerkt in de leuke stukken en hoewel ik er steeds handiger in wordt zit het zadel dan toch wel in de weg met een gewone pen.

Enn omdat het een SYS is:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4130
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Een beetje sloping....
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Mooie bike!
Tonner
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: za 20 augustus 2016, 19:25
Mijn mountainbike: Lemmer, Fryslân

Wat een gaaf frame. Vette bike!
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Bedankt heren! Ik ben er zelf ook wel erg blij mee moet ik zeggen :)

De dropper is inmiddels binnen en gemonteerd. Net terug van een kort rondje om het eens te proberen. Het waaide wel echt heel hard maar dat kon de pret niet drukken. Ik merk dat ik nog een beetje zoekende ben op welke punten het nu goed is om het zadel te laten zakken en op welke minder. De trappen gaan in ieder geval makkelijker en harder dus dat is fijn. Kabel buitenlangs kan ook prima, gewoon zorgen voor genoeg beschermingsfolie op het frame om lakschade te voorkomen.

En omdat ik altijd graag plaatjes kijk val ik jullie daar ook maar weer mee lastig ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Haibike Dave
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: za 16 maart 2013, 19:21
Mijn mountainbike: Cannondale Beast of the east 2

Nice!!

Mooie foto's ook :-q
Waar een wil is is een weg, en waar geen weg is kun je mountainbiken
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

Fraai...... erg fraai!
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Gebruikersavatar
Bundy
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1308
Lid geworden op: di 11 oktober 2005, 15:30
Mijn mountainbike: wil meer naar buiten

Toffe bike en foto's.
Omgeving Valkenisse, Dishoek en Vlissingen?
Naast het doen van diverse liefhebberijen ben ik ook dol op hobby's zoals oa vrijetijdsbestedingen en bepaalde dingen doen.
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Bundy schreef:Toffe bike en foto's.
Omgeving Valkenisse, Dishoek en Vlissingen?
Klopt :-q
Plaats reactie