Get your Cany on! – Grand Canyon AL SL 6.9

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Na 3 jaar op mijn 26” Xtrail werd het eens tijd voor een upgrade. In ieder geval van 26” naar een grotere wielmaat en van coil naar air vork. Misschien ook nog wel van 2x10 naar 2x11 en shadow+ erbij.

Via de Bulls Copperhead 3 (na testritjes toch voor 29” gekozen) en de Radon ZR Team 29 8.0 (na teleurstellende service andere afweging gemaakt) ben ik uitgekomen bij de Grand Canyon AL SL 6.9.

De 2x11 en de + van shadow+ zitten daar niet op, maar wel een Rockshox Reba wat weer beter is dan de Bulls en Radon. Ik kwam er ook achter dat ik het aantal kransjes achter eigenlijk niet heel belangrijk vind, ik wil gewoon double rijden. En aangezien je 2x10 bijna niet meer ziet op nieuwe fietsen, ging ik aanvankelijk voor 2x11. De Canyon heeft echter 3x10, dus met een andere crank heb ik hier gelijk 2x10 van gemaakt. De specs zijn verder niet verpletterend. Daarnaast staan er al een aantal op dit forum. Maar ik heb mijn best gedaan op de foto’s en dergelijke :roll: :).


Unbox
https://youtu.be/X3LzMNIUSfY" onclick="window.open(this.href);return false;



Foto’s
Afbeelding

Afbeelding
In maat S is het frame opvallend sloping, daar houd ik van. :)

Afbeelding
Vind ikzelf mooier dan de SLX triple, maar smaken verschillen.

Afbeelding
Voor als je het type nog niet wist. :wink:

Afbeelding
Wielsensor past net...niet eigenlijk

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Specs
(afbeelding niet maat S)
Afbeelding
En Shimano PD-MX80 Saints pedalen.


Eerste rit
De eerste rit heb ik op MTB Tracks Oosterhout gemaakt, mijn thuisrondje. Er zijn t.o.v. mijn vorige fiets teveel variabelen veranderd om precies te weten wat zorgt voor wat, maar dit zijn mijn bevindingen.
  • Comfort leek aanvankelijk niet echt beter, maar ik denk dat ik meer dan voorheen in het zadel bleef. Conditioneel was het ook geen goede rit, dan ga je nog meer blijven zitten. Op notoire hobbelstukken was het overduidelijk beter. En dit kan met het finetunen van bandenspanning, druk in de vork en het inwerken van de vork alleen maar beter worden.
  • In bochten geeft de fiets meer vertrouwen.
  • Ondank de overstap van 26” naar 29” mis ik niks aan speelsheid. Wielbasis, lengte van de chainstay en reach zijn dan ook ongeveer hetzelfde. Het extra vertrouwen in de bochten maakt het eerder makkelijker in krappe bochten.
  • Op korte klimmetjes heb ik het idee meer momentum mee te nemen of vast te houden. Bij bijna stilvallen slipt het achterwiel minder snel door.
  • Rul zand is makkelijker.
  • Dropjes voelen veel zekerder. Dit kan ook (deels) komen doordat het zadel 1-2cm lager staat (max hoogte met standaard pen), maar ik denk vooral door de hogere stack.
  • Of het zit allemaal tussen mijn oren, wat ook goed is, het gaat om de ervaring. 8)
Kortom, helemaal tevreden.
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Mooie kleur :-q

En die cranck... all Black pas goed bij de fiets.
Vwb je vork het lijkt alsof je er ietwat te veel druk in hebt. Hij gaat niet volledig door de travel. Kan ook nieuwigheid zijn.

Dus nu hoor je ook bij de grote mensen met grote wielen :winkie:
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Mooi man, kek kleurtje, en dat sloping hou ik ook erg van. Ziet er kittig uit in deze maat. gefeliciteerd met je aankoop. En nu kilometers maken met je donder!
Zondag ergens op de UH?
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Gefeliciteerd BB met je nieuwe bike. Weloverwogen keuze van je zoals we wel gewend zijn. De kleur vind ik echt mooi net zoals de originele SLX crank maar all black staat hem zeer zeker ook heel goed. Veel plezier gewenst.
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Mooie kleur idd! Enjoy!
I Cannondale myself.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1990
Lid geworden op: za 3 september 2011, 23:10
Mijn mountainbike: *Cannondale* F-Si carbon 1. onBIKE limited edition F800.
Contacteer:

Nice bike BB in een frisse lak. :-q
Filmpie laat zien dat je zo bij een LBS aan de slag kunt :-D
Van de pedalen, krijg ik een beetje jeuk van.
Ben benieuwt naar de live aanschouwing, maar die komt nog wel.
Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een MTB kom je verrekkes dichtbij.
Click here to activate SYS Cannondale F-Si 1
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Erg nette fiets, complimenten voor de foto's ook!
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Mooie bike hoor BB, congrats! :-q

Hier ga je veel plezier aan beleven. Goed dat je hem ook meteen hebt aangepast naar je eigen wens met die double voor. En lekker kleurtje idd :wink:
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Dank allemaal! :-D
niels.o schreef:Vwb je vork het lijkt alsof je er ietwat te veel druk in hebt. Hij gaat niet volledig door de travel. Kan ook nieuwigheid zijn.

Dus nu hoor je ook bij de grote mensen met grote wielen :winkie:
Van huis naar de plek van de foto's zit niks waarbij je door je travel wilt gaan. Na de foto's heb ik een rondje gefietst. Ik heb het niet nagemeten maar ik denk dat het rode elastiekje zo'n 1.5-2cm van de top zat. Kan misschien nog iets lucht uit dus.

Grote wielen ja, jippie! Vanaf nu alle 26ers belachelijk maken. :tong
I Cannondale myself. schreef:Van de pedalen, krijg ik een beetje jeuk van.
Ben benieuwt naar de live aanschouwing, maar die komt nog wel.
Ja ik snap ook niet waarom ze de pedalen van kriebeltapijt maken. :-{ Maar fietst wel lekker.
Aanschouwen you shall, yes ^^.
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

1.5 á 2 is prima. Niets meer aan doen hooguit de rebound naar beleving afstellen
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Mooie fiets, BB. Frisse kleur ook met al dat zwart. Verder een prima basis voor eventuele toekomstige upgrades. Enige wat ik zou veranderen zijn de remmen. Een setje SLX is beduidend fijner.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
Gerard Butter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: do 4 oktober 2007, 22:12
Mijn mountainbike: Merida Misson Elite / Scott Spark Expert
Contacteer:

Mooi man, gefeliciteerd met de aankoop. K hoop m ook nog eens live te zien!

Groetels GB
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts
mtbmorron
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 5 januari 2011, 00:33
Mijn mountainbike: specialized s-works

zeer frisse fiets om te zien mooie kleur :-q

weet niet of het vertekend op de foto maar het lijkt dat je voorderailleur aan de hoge kant zit ten opzichte van je grote tandwiel

verder veel veilige kilometers
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Marco79 schreef:Mooie fiets, BB. Frisse kleur ook met al dat zwart. Verder een prima basis voor eventuele toekomstige upgrades. Enige wat ik zou veranderen zijn de remmen. Een setje SLX is beduidend fijner.
Mwha die shimano (bijna deore) voldoen voor bb prima :-q
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Heb inderdaad geen problemen met de remmen ondervonden. Ik ga dan ook geen alpenafdalingen af.
mtbmorron schreef:weet niet of het vertekend op de foto maar het lijkt dat je voorderailleur aan de hoge kant zit ten opzichte van je grote tandwiel
Klopt. Derailleur kan niet lager, dan komt hij tegen de chainstay. Het is een triple derailleur op een double crank, vandaar. Maar schakelt solide.
Plaats reactie