Liteville H3 met 29+

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4125
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Inmiddels stevig lopen verbouwen:

- SRAM 11spd GX
- E-thirteen TRS crank en BB
- Hope Race X2 en 180mm SRAM floating discs
- Pike RCT3 140mm
- Ryde Trace 29 met SRAM 900 naven
- Teravail Coronado 29x2.8 supple and fast, tubeless
- Syntace P6 alu, de Reverb heeft een servicebeurt nodig
- Shimano SPD

En alles, behalve de BB en de banden, lag nog op de plank.... :oops:

Afbeelding

Past best goed:
Afbeelding
Afbeelding

Is er ook als tanwall, maar zwart past beter mijns inziens. Hoewel het nu wel erg zwart is....
Afbeelding

Op naar de gekleurde borecaps en andere spulletjes... daarnaast kunnen iets bredere (35-40mm inw.) velgen wellicht de banden wat beter ondersteunen, maar dat wordt dan wel weer een dure grap!
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15564
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Meer zwart, altijd goed. Vette fiets :-q
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Lekker bezig,

En ja er had wel wat kleur bij gekund en gemogen 8)
Over de brede velgen, daar lijkt achter niet heel veel ruimte voor. In de vork past nog wel.
Hoe verhouden die Teravails zich tot de `chronicles die je verkoopt?

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4125
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Ruimte houdt niet over, eens, ik denk dat er nog zo'n 8mm tussen vork en nop zit. Een wat bredere velg zal hiervan ca 2mm nemen. Dat is dus de afweging: minder mud-clearance, meer support.

Afbeelding

De Chronicle die ik aanbied heeft veel meer benopt oppervlak, en lijkt daarmee handiger voor harde oppervlakken, de Coronado met de wat matigere nopbezetting zal het mijns inziens wat beter doen op zand en klai. De zij-noppen van beide banden lijken beide voldoende sterk te zijn overigens.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3247
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Jou kennende zal t fantastisch fietsen, wil je misschien eens een ebike proberen ? :winkie:

Kan me die zelfgebouwde fiets met 29+ nog goed herinneren, die vond ik echt fantastisch.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4125
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

tiewrap schreef: zo 6 november 2022, 19:50 Jou kennende zal t fantastisch fietsen, wil je misschien eens een ebike proberen ? :winkie:

Kan me die zelfgebouwde fiets met 29+ nog goed herinneren, die vond ik echt fantastisch.
Ik wil zeker je e-bike eens proberen, de laatste keer was een jaar of 7 geleden...

Die zelfbouw plusfiets reed ook best lekker, ondanks de 71º graden balhoofshoek. Wel ook weer smalle velgen en 3" banden, deed het best aardig.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Het is krap aan, maar als het niet te modderig is, moet het nog net gaan.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

mud mate schreef: ma 7 november 2022, 20:31 Het is krap aan, maar als het niet te modderig is, moet het nog net gaan.
En ach anders schuurt het zand vanzelf genoeg clearence.
“Old, not obsolete”
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4125
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Ach, er is nu een goedje onderweg waarmee ik alu kan zwarten. 1e keer dat ik iets koop bij een wapenleverancier....

Voor de liefhebbers: https://www.wados.nl/a-41312044/birchwo ... ium-black/

Het zal vast niet op gaan, dus als er bikers zijn die schade willen herstellen...
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

baron062 schreef: di 8 november 2022, 17:50 Ach, er is nu een goedje onderweg waarmee ik alu kan zwarten. 1e keer dat ik iets koop bij een wapenleverancier....

Voor de liefhebbers: https://www.wados.nl/a-41312044/birchwo ... ium-black/

Het zal vast niet op gaan, dus als er bikers zijn die schade willen herstellen...
Oh dat is mooi. Mijn Walther P99 heeft ook nog wat krasjes :D :D :D :lol:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29957
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4125
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Gisteren even Lage Vuursche en Hoge Vuursche geprobeerd op dit hok, en dat viel toch wat tegen:

-Ik zit blijkbaar toch als een zoutzak op de fiets, en dat werkt niet op een hardtail...
-Nog geen vrienden met de extreme backsweep van het SQlab stuur. Had op een geven moment wat kramp in de armen.

Verder rijden die grote wielen met dikke sloffen wel weer erg fijn, echt verbazend hoeveel wortels die combo slikt.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

baron062 schreef: zo 13 november 2022, 09:30 Gisteren even Lage Vuursche en Hoge Vuursche geprobeerd op dit hok, en dat viel toch wat tegen:

-Ik zit blijkbaar toch als een zoutzak op de fiets, en dat werkt niet op een hardtail...
-Nog geen vrienden met de extreme backsweep van het SQlab stuur. Had op een geven moment wat kramp in de armen.

Verder rijden die grote wielen met dikke sloffen wel weer erg fijn, echt verbazend hoeveel wortels die combo slikt.
Kom maar door met dat stuurtje :winkie: :winkie: :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4125
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

:-q :lol:
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

baron062 schreef: zo 13 november 2022, 09:30 Gisteren even Lage Vuursche en Hoge Vuursche geprobeerd op dit hok, en dat viel toch wat tegen:

-Ik zit blijkbaar toch als een zoutzak op de fiets, en dat werkt niet op een hardtail...
-Nog geen vrienden met de extreme backsweep van het SQlab stuur. Had op een geven moment wat kramp in de armen.

Verder rijden die grote wielen met dikke sloffen wel weer erg fijn, echt verbazend hoeveel wortels die combo slikt.
Ik heb dezelfde banden er op liggen. Vorige week (of was het de week ervoor?) er mee bij Leersum gereden met droog weer. Ik stond er versteld van hoe snel en gecontroleerd ik kon fietsen. Als het wat gladder wordt, lijken ze wel wat sneller grip kwijt te raken.

Mijn ervaring is dat het even duurt voordat je went aan die backsweep. Geef het dus zeker een paar rijtes de tijd.
Plaats reactie