Snowdon MK1 LTHT

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Whohah! Zit ik effe een paar dagen niet op te letten, komt er zo iets bruuts langs! Gaafgaafgaaf!!!


Mooi gedaan en nu lekker gaan genieten van je werk!


Oh ja. Een groene fiets is altijd goed. Maar bij zelfbouw horen gewoon vlammen...
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
HotSnail
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3209
Lid geworden op: zo 17 april 2005, 17:25
Mijn mountainbike: Iron Horse MKIII; OnOne 456; Commencal Supreme MiniDH (in opbouw)
Contacteer:

Erg mooi geworden! laswerk ziet er ook erg netjes uit, zeker als je mee neemt dat je het "on the job" geleerd hebt :-q
Don't believe the hype!
jankoets
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 451
Lid geworden op: zo 22 juli 2007, 22:59
Mijn mountainbike: Surly Straggler SS, Giant XTC 29er, Giant TCR Advanced

Genieten!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mooi werk is dit zeg !
Respect :-q

Ooit wil ik dit ook nog eens gaan doen, zit dan aan fillet brazing te denken en houten wegwerp jig.
En 2400 g is best netjes voor staal.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5575
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Alle veren van mijn voorgangers steek ik dan ook nog maar eens in je kont. Meesterlijk project.

De winnaar van de B.O.T.Y 2016 is nu al bekend. :-q
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

Wat een belachelijk schandalig topic is dit. Het zou verboden moeten worden!!!!
Ons hier een beetje lekker zitten maken met een klein meesterwerkje en dan nog durven vragen om reacties. :lol:

Ik kan niets anders dan me aansluiten bij de anderen en hiervoor een hele diepe buiging maken!!!
Respect krijg je niet, dat moet je verdienen en jij hebt mijn respect dubbel en dwars verdiend!!!

Veel plezier met je bike!
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Gebruikersavatar
Hans73
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 9 december 2015, 19:02
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR Expert '17

Man, je blijft je verbazen wat sommigen hier kunnen.....
doezel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1594
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 15:59
Mijn mountainbike: Evil the Following & Zealous Division & ProPAIN Rage

Trouwens, Snowdon? Iets te maken met Wikileaks?

en daarnaast: MK1; nog meer wilde plannen al in het verschiet?
Crusher Propain Rage
Don't Shoot Evil The Following
Antibike Zealous Division
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Nogmaals dank voor al die veren in mn reet, nogal overweldigend zeg maar.. : Suprised :

Lars TB schreef: Oh ja. Een groene fiets is altijd goed. Maar bij zelfbouw horen gewoon vlammen...
Je bedoelt denk hittekleuren? ,
Maareh inmiddels in contact met een straler/coater, en het wordt toch blank met waarschijnlijk een extraatje :winkie:

ThaSingleTrackMastah schreef: Ooit wil ik dit ook nog eens gaan doen, zit dan aan fillet brazing te denken en houten wegwerp jig.
En 2400 g is best netjes voor staal.
Ja dat wordt idd vaker gedaan, is een ideale en veel goedkopere manier, vooral als het maar eenmalig is. en de afwerking van filletbrazing is erg mooi :-q
hier een mooi voorbeeld: http://forums.mtbr.com/frame-building/p ... 17031.html" onclick="window.open(this.href);return false; helaas geen eindresultaat.
Het gewicht viel mij ook erg mee voor rechte buizen, ik denk dat poedercoat en framesaver het niet heel veel zwaarder gaan maken..


doezel schreef:Trouwens, Snowdon? Iets te maken met Wikileaks?

en daarnaast: MK1; nog meer wilde plannen al in het verschiet?
haha nee niet Wikileaks maar https://nl.wikipedia.org/wiki/Snowdon" onclick="window.open(this.href);return false;
Het blijft niet bij dit frame denk ik :wink:
'BUILT not Bought '
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Wat een baas! Super gaaf. Ik heb zelf ook plannen, maar geen skills :) En geen ruimte om t eknutselen op dit moment.
Dice Oldskool schreef: De winnaar van de B.O.T.Y 2016 is nu al bekend. :-q
De B.Y.O.B. :) (Build your own bike)
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5575
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Dit is zo'n sys waarbij je de openingspost meerdere keren leest alsof het de 1e keer is. Ik blijf mij verbazen, niet alleen over de bike zelf maar ook over het vertrouwen hebben in eigen kunnen, de durf om het aan te pakken en de nederigheid waarmee het geschreven is.
Echt dikke klasse.
Pieter348
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: za 9 januari 2016, 13:55

Dice Oldskool schreef:Dit is zo'n sys waarbij je de openingspost meerdere keren leest alsof het de 1e keer is. Ik blijf mij verbazen, niet alleen over de bike zelf maar ook over het vertrouwen hebben in eigen kunnen, de durf om het aan te pakken en de nederigheid waarmee het geschreven is.
Echt dikke klasse.
En die je elke keer herleest wanneer er een nieuwe reactie komt in de hoop dat Herman nog ergens iets toegevoegd heeft :lol:

Volgende keer je zo'n frame bouwt zou ik alles filmen en dan monteren, beetje op z'n Jimmy Diresta's. Machtig gewoon om te zien hoe die ook prachtige dingen bouwt en alles op film zet :D
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

Netjes.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

:-q :-q :-q :-q :winkie: :winkie: :winkie: :kiss: :kiss: :kiss:
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Pieter348 schreef: En die je elke keer herleest wanneer er een nieuwe reactie komt in de hoop dat Herman nog ergens iets toegevoegd heeft :lol:

Volgende keer je zo'n frame bouwt zou ik alles filmen en dan monteren, beetje op z'n Jimmy Diresta's. Machtig gewoon om te zien hoe die ook prachtige dingen bouwt en alles op film zet :D
Haha ja helaas duurt dat nog even, het wachten is nu op mijn broer die de schetsen om gaat zetten in vectors, en ik moet nog even een lettertype zoeken, daarna kan ik de boel laten plotteren.
Pas dan gaat het frame naar de coater en kan ik zelf aan de gang met het etsen.. wachten duurt lang :-{

Even op youtube gekeken wie Jimmy Diresta is.. en gelijk op abboneren geklikt 8)

Zelf zie ik het niet zitten om alles te filmen en monteren maar ik heb iemand voor jullie die dat wel doet, en hoe... https://www.youtube.com/watch?v=Ry8-icx ... fIVvvoLC_5" onclick="window.open(this.href);return false; neem een biertje en leun achterover :bier:
'BUILT not Bought '
Plaats reactie