Orange is the new Black: Rocky Mountain Altitude

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
DaanCramer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2484
Lid geworden op: zo 14 augustus 2011, 20:24
Mijn mountainbike: Norco, Mondraker, Rocky Mountain
Contacteer:

Nico777 schreef:Ja , ik ben benieuwd naar je ervaring. Ik heb een nieuwe mtb besteld zwart /oranje maar dan glanzend. Ik was bang dat het "matte" vuil vast gaan houden .

Gekleurde matte lak is prima schoon te houden.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2208
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Mooi! Maar waarom niet de Instinct kopen van Daan? Zelfde kleur, alleen grotere wielen (en een dikke korting).
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

Ja dat was een leuke geweest :D Mijn eerdere Element was ook van Daan afkomstig. Had de trend mooi doorgezet.

Maar nee, ik denk dat er naast dezelfde kleur toch bijna meer verschillen zijn dan overeenkomsten tussen een Instinct en een Altitude. Beide capabele fietsen maar dan anders. Daarnaast vind ik het leuk om de spulletjes zelf bij elkaar te zoeken en op te bouwen :-q (met wat hulp van Daan en Hanneke als er speciale tools of acties nodig zijn)
Gebruikersavatar
DaanCramer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2484
Lid geworden op: zo 14 augustus 2011, 20:24
Mijn mountainbike: Norco, Mondraker, Rocky Mountain
Contacteer:

zonoskar schreef:Mooi! Maar waarom niet de Instinct kopen van Daan? Zelfde kleur, alleen grotere wielen (en een dikke korting).
Ja dat was ook wel lekker geweest :D

Maar deze DHer wil graag meer veerweg en kleine wielen.
Bovendien denk ik dat de Instinct net een maatje te groot is.

Neemt niet weg dat die Instinct echt een topper is :wink:
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

Volgens mij is de postbode nu weer even klaar met doosjes brengen ;)

Afbeelding
Race Face Atlas stuur en stuurpen.

Bijkomend voordeel, exact hetzelfde stuur als op de Demo 8. Dus mocht één van de twee een keer omhoog zitten qua stuur (crash o.i.d.) kan ik ze makkelijk naar nodig uitwisselen 8)

En vandaag even de hulp van Hanneke (Peerke Huissen) ingeroepen om mijn BB te upgraden van 24mm naar 30mm. Bedankt weer voor de snelle service!

Afbeelding
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

En daar is tie weer, de bouwfase afgerond. Hier een timelapse filmpje van de bouw (en een mooi verloop van het weer. Start de bouw met muts op en eindig in korte broek ;) )

https://vimeo.com/166694326
knaplullig
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 240
Lid geworden op: wo 29 januari 2014, 19:21
Mijn mountainbike: Trek Remedy

Mooie Bike! Ga je hoop lol aan beleven. Ook heel fijn zo'n schuur ;) is een stuk beter dan mijn 1x2m waar 4 fietsen, gereedschapwagen en onderdelen in zijn.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

kusanagi schreef:Het woord lappenmand is ook wel uitgevonden voor jou hè? Maareh... met jouw maat handen heet het niet een middenhandsbeentje. Maar een middenhandsbeen ;) Hoe lang zit je er nog mee?
Gisteren in het ziekenhuis geweest en ik mag nog 3 weken genieten van gips....

Je gaat wel weer helemaal los zie ik. Zelfs de expertise van Hanneke inhuren. Toe maar. Blijft toch een mooie shop met leuke gooien!!!!
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2208
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

gooien?
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

Ja die garage is echt top! Bijna 40 vierkante meter 'man cave' ;) plek om alles te stallen te bouwen en ruimte over te hebben!

Zal binnenkort als het nog een keer mooi weer wordt even een paar plaatjes schieten van de bike. Zit nog op een klein frutseltje te wachten zodat ik de a-demper Remote kan bedienen en dan is tie 'af' volgens mij!
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

Om hem (en mezelf) maar gelijk te testen.. Zonder enig test rondje ingeschreven voor de Mini DH Cup in Groningen. En dus eigenwijs niet de DH bak mee maar de Enduro :P

Hier wat actieplaatjes van de fiets (en mijzelf)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
DaanCramer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2484
Lid geworden op: zo 14 augustus 2011, 20:24
Mijn mountainbike: Norco, Mondraker, Rocky Mountain
Contacteer:

En?

Rocky of GT ? :wink:
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

Veel plezier gehad op de GT Force. Heb sinds zomer 2015 niet meer op de GT gereden. Dus een back to back vergelijking is moeilijk.

Maaaaar de Altitude voelt onmiddellijk vertrouwd en geeft veel vertrouwen. Dus dat wij een heel plezierige samenwerking tegemoet gaan staat buiten kijf. Ik kijk al uit naar een weekje raggen in Finale Ligure deze zomer! Dan gaat de Demo even op stal en mag de RM in de spotlight staan!
Plaats reactie