Lag er zomaar een dun pakketje in mijn brievenbus vandaag. Yeah, vandaag eindelijk mijn schijven binnen... Zien er goed uit! Netjes gesneden en nabewerkt...
180mm en 160mm schijf
Gewicht valt me nog mee. 190gr/160gr... (In Solidworks was dit 207gr/167gr, maar dat komt waarschijnlijk vanwege het verkeerde materiaal, of onnauwkeurige weehschaal... )
Hope schijven wegen 180g/105gr... (160mm Hope schijf heeft een dunnere alu spider)
Daarnaast had mijn buurvrouw vandaag ook nog een pakketje aangenomen van Bike24...
Kom er wel achter dat er gewoon een kabelset bij de shifter zit, dus achteraf had ik die kabelset helemaal niet aan hoeven te schaffen... (aangezien ik er ook maar 1 nodig heb/had. Dacht dat er alleen een binnenkabel bij zou zitten, maar er zit dus ook een buitenkabel bij. De versnellingskabels die er bij zit zijn eigenlijk nog de betere PTFE gecoate kabels ook... .
Hopelijk heb ik ook snel mijn voorwiel, zodat we de boel volledig en rijklaar in elkaar in elkaar kunnen zetten... Volgende week vrij, dus hoop hem dan ook gelijk goed te kunnen testen (mits het weer wel wat beter wordt dan nu... )
BMC TE02 - custom build -
- Clawhammer
- Mtb fanaat
- Berichten: 49
- Lid geworden op: di 5 juli 2011, 14:30
- Mijn mountainbike: Trek 4900 (26) SS
Mooie schijven! (En andere onderdelen natuurlijk)
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1847
- Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
- Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)
Zo bijna alles in elkaar...
Gisteravond mijn remmen nog even opgepikt... En zo dadelijk nog even mijn voorwiel ophalen en hopelijk morgen maar eens een testritje maken... . Kijken hoe het in deze set-up rijdt en hoe de remmen remmen met deze schijven...
Remmen gelijk ingekort, maar helemaal tevreden ben ik daar niet over. Kabels braided kabels zijn erg stug, waardoor ik ze niet helemaal kan leggen waar ik ze wil. Ik dacht dat ze soepeler zouden zijn en wel mee zouden flexen. Achteraf had ik toch gewoon kunststof kabel moeten nemen, want die waren goed genoeg geweest voor mij... . Lukt ook niet direct om het olijfje op de kabel te krijgen, totdat ik er achter kwam dankzij Google dat het handiger was om eerst het kunststof weg te snijden. Olijfje ook maar wat verder opgebogen.
Vooralsnog heb ik de remmen niet ontlucht, maar wellicht dat ik dat na morgen alsnog van de week even ga doen. Ze voelen op zich goed, ondanks dat er wat olie is gemorst bij het losdraaien en gepruts met het olijfje. Ook zit er wat olie onder het kunststof omhulsel zit in het gewoven staal omhulsel, maar goed dat zie ik waarschijnlijk alleen...
Gisteravond mijn remmen nog even opgepikt... En zo dadelijk nog even mijn voorwiel ophalen en hopelijk morgen maar eens een testritje maken... . Kijken hoe het in deze set-up rijdt en hoe de remmen remmen met deze schijven...
Remmen gelijk ingekort, maar helemaal tevreden ben ik daar niet over. Kabels braided kabels zijn erg stug, waardoor ik ze niet helemaal kan leggen waar ik ze wil. Ik dacht dat ze soepeler zouden zijn en wel mee zouden flexen. Achteraf had ik toch gewoon kunststof kabel moeten nemen, want die waren goed genoeg geweest voor mij... . Lukt ook niet direct om het olijfje op de kabel te krijgen, totdat ik er achter kwam dankzij Google dat het handiger was om eerst het kunststof weg te snijden. Olijfje ook maar wat verder opgebogen.
Vooralsnog heb ik de remmen niet ontlucht, maar wellicht dat ik dat na morgen alsnog van de week even ga doen. Ze voelen op zich goed, ondanks dat er wat olie is gemorst bij het losdraaien en gepruts met het olijfje. Ook zit er wat olie onder het kunststof omhulsel zit in het gewoven staal omhulsel, maar goed dat zie ik waarschijnlijk alleen...
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1847
- Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
- Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)
Voorwiel vanavond nog even opgepikt en nog even snel tubeless gemaakt zonder sealant... Ging weer super easy met de Panaracer Driver Pro's, wat afwasmiddel en mijn compressor. Morgen nog wel even latex toevoegen, ondanks dat ze hard blijven.
Daarna nog wel even aan de weegschaal gehangen. En eigenlijk is ie opeens niet meer zo licht met zijn 10.4kg, incl. XT trail pedalen en Edge 800..
Lijkt erop dat die steelflex leidingen toch best extra gewicht aanbrengen. Naja, boeien. Als ik had willen WW-en had ik voor meer XTR moeten gaan en zeker geen Hope remmen moeten nemen en al helemaal niet met braided leidingen... Aluminium Ritchey componenten zijn natuurlijk ook niet superlicht, net als het zadel en de ODI Vans lock-on grips.
Een klein beetje gewicht zal er nog vanaf gaan wanneer de Ritchey pedalen binnen zijn en ik toch de Lizard Skins DSP grips heb gemonteerd. Maar onder de 10kg zal het net niet gaan worden, aangezien er ook nog sealant in mijn voorband moet... In eerste instantie was 10kg mijn richtlijn, maar na de keuze voor de Velocity Blunt SS had ik die eigenlijk al beetje laten varen omdat ik toch wel een iets bredere velg wilde hebben. I.c.m de Hope Pro 4 naven zou dit wel een relatief lichte set worden, maar geen superlichte wielset welke ook voor mij zou voldoen... Verder is het frame natuurlijk ook een TE02 en geen TE01... .
Vooralsnog weegt ie momenteel dan wel weer minder dan mijn Yeti van 11.5kg met kleine wieltjes... .
Hoop toch echt dat het nog beter weer gaat worden deze week met zo'n week vrij van werk... Had wel zin in toertochtje op de Sallandse Heuvelrug zondag, maar de blub en nattigheid in heb ik dan toch niet zo'n zin in... Hopelijk nog wel even testen in Dorst deze week.
Daarna nog wel even aan de weegschaal gehangen. En eigenlijk is ie opeens niet meer zo licht met zijn 10.4kg, incl. XT trail pedalen en Edge 800..
Lijkt erop dat die steelflex leidingen toch best extra gewicht aanbrengen. Naja, boeien. Als ik had willen WW-en had ik voor meer XTR moeten gaan en zeker geen Hope remmen moeten nemen en al helemaal niet met braided leidingen... Aluminium Ritchey componenten zijn natuurlijk ook niet superlicht, net als het zadel en de ODI Vans lock-on grips.
Een klein beetje gewicht zal er nog vanaf gaan wanneer de Ritchey pedalen binnen zijn en ik toch de Lizard Skins DSP grips heb gemonteerd. Maar onder de 10kg zal het net niet gaan worden, aangezien er ook nog sealant in mijn voorband moet... In eerste instantie was 10kg mijn richtlijn, maar na de keuze voor de Velocity Blunt SS had ik die eigenlijk al beetje laten varen omdat ik toch wel een iets bredere velg wilde hebben. I.c.m de Hope Pro 4 naven zou dit wel een relatief lichte set worden, maar geen superlichte wielset welke ook voor mij zou voldoen... Verder is het frame natuurlijk ook een TE02 en geen TE01... .
Vooralsnog weegt ie momenteel dan wel weer minder dan mijn Yeti van 11.5kg met kleine wieltjes... .
Hoop toch echt dat het nog beter weer gaat worden deze week met zo'n week vrij van werk... Had wel zin in toertochtje op de Sallandse Heuvelrug zondag, maar de blub en nattigheid in heb ik dan toch niet zo'n zin in... Hopelijk nog wel even testen in Dorst deze week.
Laatst gewijzigd door Suntoro op wo 29 juni 2016, 08:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- streetracer
- Pro Biker
- Berichten: 1444
- Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
- Mijn mountainbike: Uitgeest
Plaats dan eerst wel even foto's van de totale bike voordat je je testritje maakt.....Suntoro schreef:Zo bijna alles in elkaar...
Gisteravond mijn remmen nog even opgepikt... En zo dadelijk nog even mijn voorwiel ophalen en hopelijk morgen maar eens een testritje maken... . Kijken hoe het in deze set-up rijdt en hoe de remmen remmen met deze schijven...
Zolang er maar een weg is......
Mijn bikes door de jaren heen;
Van Nicholas Tuareg 26er - 9,1 kg
Van Nicholas Tuareg 27.5er - 9,8 kg
Klein Attitude 8,2 kg
TWIN SIX TI FSU 9,2 kg
Gilbertson Inferno 8,5 kg
BEONE Black 7,3 kg
Mijn bikes door de jaren heen;
Van Nicholas Tuareg 26er - 9,1 kg
Van Nicholas Tuareg 27.5er - 9,8 kg
Klein Attitude 8,2 kg
TWIN SIX TI FSU 9,2 kg
Gilbertson Inferno 8,5 kg
BEONE Black 7,3 kg
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1847
- Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
- Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)
Dat doe ik altijd tijdens mijn eerste testritje buiten... Nu regent het hier , misschien vanmiddag even naar buiten.streetracer schreef:Plaats dan eerst wel even foto's van de totale bike voordat je je testritje maakt.....Suntoro schreef:Zo bijna alles in elkaar...
Gisteravond mijn remmen nog even opgepikt... En zo dadelijk nog even mijn voorwiel ophalen en hopelijk morgen maar eens een testritje maken... . Kijken hoe het in deze set-up rijdt en hoe de remmen remmen met deze schijven...
Maar eigenlijk wou ik ook wachten tot mijn pedalen binnen waren... Zie nu dat ze pas morgen binnenkomen waarschijnlijk. Nu is ie nog niet helemaal klaar, want met die flink gebruikte beschadigde trail pedalen ziet er niet uit. Denk dat ik de gewone XT pedalen van even van mijn andere fiets haal.
Overigens voor niets een 160mm - 180mm adapter aangeschaft voor de Magura vork. De TS8 vork kan alleen gebruikt worden met minimaal een 180mm schijf... Staat wel netter zonder adapter ook... . Achter hoefde sowieso ook al geen adapter...
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1847
- Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
- Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)
Werd vanmiddag toch goed weer, dus even naar buiten geweest om de remmen in te remmen...
Daarnaast ook even wat foto's kunnen schieten...
Hoewel de Lizard Skins grips niet helemaal matchen qua oranje kleur. ODI Vans grips in gum kleur matchden beter, was ik toch benieuwd naar de grips. Op de racefiets bevalt de DSP tape ook al een tijdje erg goed, zelfs zonder handschoenen. Op de mtb vind ik het ook steeds fijner zonder handschoenen te fietsen overigens... DSP grips voelen in ieder geval bij het eerste contact erg goed aan...
Daarnaast past de gouden KMC ketting ook niet helemaal top, wat uiteindelijk ook geldt voor de Ritchey pedalen... Op zich stoort het me niet, maar misschien toch jammer dat ik niet makkelijk aan de Xpedo CXR pedalen kon komen in het oranje geanodiseerd...
Verder blijft het orange van Hope toch lastig te fotograferen van hoe de kleur daadwerkelijk is. Geldt overigens ook wel een beetje voor het blauw van het frame...
Toch maar even de XT pedalen van mijn Yeti gehaald om vanavond even wat rondjes te kunnen trappen in Dorst... .
Verder dus de Panaracer Driver Pro 2.20's erop gegooid, i.p.v. de Vee Rubber Rail 2.3's... Op zich lijken de Vee Rubbers me ook goede bandjes, maar ze zijn een stuk zwaarder dan de Panaracers en ook iets minder soepel. Denk wel een degelijker bandje, dus voor de Alpen stap ik misschien wel over op de Vee Rubber Rails, al zou die als voorband misschien net iets te kort kunnen schieten... Ach voor die 13,50 euro p/s voor de Vee Rubbers en 25,50 euro voor de Panaracers p/s heb je normaliter maar 1 band...
Daarnaast ook even wat foto's kunnen schieten...
Hoewel de Lizard Skins grips niet helemaal matchen qua oranje kleur. ODI Vans grips in gum kleur matchden beter, was ik toch benieuwd naar de grips. Op de racefiets bevalt de DSP tape ook al een tijdje erg goed, zelfs zonder handschoenen. Op de mtb vind ik het ook steeds fijner zonder handschoenen te fietsen overigens... DSP grips voelen in ieder geval bij het eerste contact erg goed aan...
Daarnaast past de gouden KMC ketting ook niet helemaal top, wat uiteindelijk ook geldt voor de Ritchey pedalen... Op zich stoort het me niet, maar misschien toch jammer dat ik niet makkelijk aan de Xpedo CXR pedalen kon komen in het oranje geanodiseerd...
Verder blijft het orange van Hope toch lastig te fotograferen van hoe de kleur daadwerkelijk is. Geldt overigens ook wel een beetje voor het blauw van het frame...
Toch maar even de XT pedalen van mijn Yeti gehaald om vanavond even wat rondjes te kunnen trappen in Dorst... .
Verder dus de Panaracer Driver Pro 2.20's erop gegooid, i.p.v. de Vee Rubber Rail 2.3's... Op zich lijken de Vee Rubbers me ook goede bandjes, maar ze zijn een stuk zwaarder dan de Panaracers en ook iets minder soepel. Denk wel een degelijker bandje, dus voor de Alpen stap ik misschien wel over op de Vee Rubber Rails, al zou die als voorband misschien net iets te kort kunnen schieten... Ach voor die 13,50 euro p/s voor de Vee Rubbers en 25,50 euro voor de Panaracers p/s heb je normaliter maar 1 band...
Ziet er heel mooi uit deze opbouw. Ik zie dat het zadel een beetje laag staat, is dit frame niet ietwat groot voor je?
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10371
- Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
- Mijn mountainbike: Lux Trail CF7
Vind 'm ook mooi.
Zadel relatief wat laag inderdaad? Kan eventueel met negatievere rise stuurpen, nog vlakkere flatbar nog wel worden gefinetuned.
Benieuwd naar hoe hij rijdt!
Zadel relatief wat laag inderdaad? Kan eventueel met negatievere rise stuurpen, nog vlakkere flatbar nog wel worden gefinetuned.
Benieuwd naar hoe hij rijdt!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
-
- All rounder
- Berichten: 95
- Lid geworden op: zo 16 augustus 2015, 14:49
Lekker kleurtje, dat blauw. Ook gaaf dat je je eigen remschijven hebt laten maken maar heb je ze niet verkeerd om gemonteerd?
Starling MurMur - Kona Honzo ST - Planet-X Tempest - Rose the Bruce
Rider and Photographer for mtboffcamber | www.mtboffcamber.nl
Rider and Photographer for mtboffcamber | www.mtboffcamber.nl
- suravida
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 9023
- Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
- Mijn mountainbike: Staal!
- Contacteer:
Mooi fietsje! En mooi om te zien dat je blijkbaar weer wat vaker op een mtb gaat zitten Misschien weer eens een keer afspreken?
Toch even mierenneuken (krijg je met fraai opgebouwde fietsen) maar die oranje zadelpenklem had ik zwart gehouden, komt het frame wat mooier uit. Verder vindt ik de oranje details bij het blauw wel erg vet. En ondanks dat ik je huisontworpen schijven erg gaaf vindt zijn ze wel wat massief. Maar al met al een waardig opvolger van de Yeti Dropper erin en naar de Alpen!
Toch even mierenneuken (krijg je met fraai opgebouwde fietsen) maar die oranje zadelpenklem had ik zwart gehouden, komt het frame wat mooier uit. Verder vindt ik de oranje details bij het blauw wel erg vet. En ondanks dat ik je huisontworpen schijven erg gaaf vindt zijn ze wel wat massief. Maar al met al een waardig opvolger van de Yeti Dropper erin en naar de Alpen!