BMC TE02 - custom build -

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
blondie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 11 april 2011, 10:43

Nice :-q
Mooie bike en orginele schijven.

Ben benieuwd hoe de grips gaan bevallen. Ik heb ze in 32mm. Het enige minpuntje vind ik dat zacht zijn, is natuurlijk comfortabel, maar ze torderen een beetje als je je stuur stevig vast wilt houden in een afdaling.
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

Thanks voor de positieve reacties... :-q

Kon het toch niet laten vanavond... :-D .

Afbeelding

Hoewel ik beter vanmiddag even naar Dorst had kunnen gaan, had ik in principe toch al voor vanavond afgesproken om heen te gaan... :roll: Ondanks het druilerige weer met wat regen van vanavond heb ik mijn fiets toch maar even uitgeprobeerd... En 2 rondjes Dorst gedaan met een bike-maatje. Ik ken het rondje redelijk goed inmiddels, zeker na de Bikefreak testdag met diverse 29ers daar gereden te hebben...

Begin was even wennen, want mijn voorrem functioneert niet helemaal zoals ik zou willen. Ga ik toch nog maar even ontluchten, omdat ik toch wat olie was verloren met het monteren van de olijfjes bij het inkorten van die steelflex kabels. Achterrem remt precies zoals ik het wil. Misschien had ik toch wat beter in moeten remmen. Of had ik de remschijf toch op de "juiste" manier moeten monteren waardoor ie misschien wat bijteriger zal zijn, vanwege eventueel grotere stijfheid. De meeste remschijven draaien andersom (met uitzondering van een paar Clarks remschijven). Ook zijn er schijven die geen "waaier" ontwerp hebben en dus waarschijnlijk ook geen draairichting hebben. Ik heb er al eens een topic over geopend, maar daar werden geen reacties hier over gegeven.

@suravida: Schijven zijn inderdaad wat massief, vond ik achteraf ook... In voorlaatste ontwerp waren armpje nog wel wat dunner, maar durfde ok niet te dun te gaan. Heb Caspers uit elkaar spattende Alligator schijf van dicht bij kunnen meemaken, dus te dunne armpjes wilde ik sowieso niet... :lol: Van dichtbij valt het wel mee hoe massief ze ogen overigens... Je kan er goed doorheen kijken.

@all: Ik ben nu eenmaal klein... Bij mijn Yeti stond het zadel ook altijd een stuk lager dan mijn stuur... :). Ik vind het niet raar rijden, en eigenlijk wel prettig ook. Stuurpen is 0 graden, vork 100mm. Ritchey WCS trail stuur staat in zijn hoogste positie en zou nog naar beneden kunnen door hem om te draaien. Scheelt 5mm, maar dan moet ik weer nieuwe grips monteren, aangezien ik vanmiddag juist de DSP grips van Lizard Skins definitief heb vastgeplakt... :-D Als ik hem nu zou omdraaien zit de lelijke naad van de grips bovenop en zou kunnen irriteren in mijn handen. (En de logo's staan dan op hun kop... :winkie: ) Ik hoef ook niet perse dieper te zitten. Rijdt ook wel relaxed zo en toch kun je er ook lekker mee doortrappen... Misschien dat ik hem in toekomst nog een omdraai, of een negatievere stuurpen monteer. Maar eigenlijk vind het prima zo, ondanks dat het wat vreemd oogt. Eigenlijk heb ik dat probleem met alle 29ers waar ik op heb gereden...
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

blondie schreef:Nice :-q
Mooie bike en orginele schijven.

Ben benieuwd hoe de grips gaan bevallen. Ik heb ze in 32mm. Het enige minpuntje vind ik dat zacht zijn, is natuurlijk comfortabel, maar ze torderen een beetje als je je stuur stevig vast wilt houden in een afdaling.
Thanks... Daarom ben ik voor de 30.3mm gegaan, want die zijn net iets harder dacht ik. Dikkere grips vind ik meestal te zacht. Dunnere grips geven me ook een beter gevoel met de bike. Vond ze perfect vanavond, ondanks dat ze nat werden vanavond en met blote handen reed. Zaten voor mij vast genoeg, maar volgende keer zorg ik dat het dubbelzijdige tape overal onder de grip zit. Is nu net even te kort, als je +/- 7mm wil laten uitsteken om in je stuur te stoppen. Volgens mij is dat niet nodig... En die paar mm geeft aan de binnenzijde net even een paar mm tordatie aan de grips (omdat er geen dubbelzijde tape onder zit).
Gebruikersavatar
Clawhammer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: di 5 juli 2011, 14:30
Mijn mountainbike: Trek 4900 (26) SS

Erg mooi geheel geworden, ik weet dat je nog niet helemaal happy bent met de hoeveelheid oranje, maar het is prima zo, niet te wild en toch kleurig. :-q Fijn dat de schijven het (tot zover) goed doen, have fun!
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

Clawhammer schreef:Erg mooi geheel geworden, ik weet dat je nog niet helemaal happy bent met de hoeveelheid oranje, maar het is prima zo, niet te wild en toch kleurig. :-q Fijn dat de schijven het (tot zover) goed doen, have fun!
Thanks! Ik vind de hoeveelheid oranje overigens ook prima zo hoor... :)

De Lizard Skins grips wilde ik in eerste instantie niet monteren, omdat de kleur wel erg afweek van de Hope kleur. Echter werd ik toch wel nieuwsgierig om ze toch te proberen (en wat moest ik er anders mee). Vond de kleur toch ook wel erg fancy... :).

Enige wat ik nog oranje had willen doen waren alleen pedalen...

Afbeelding.

Maar bij diverse winkels (en ook Bike24 waar ik ze besteld had) was de levertijd op onbekend gezet... Pedalen die ik waarschijnlijk morgen zal ontvangen zijn totaal niet oranje (en eigenlijk matchen ze nergens meer mee... :wink: , Hoewel misschien mijn gouden ketting een beetje... :roll: )

Afbeelding

Overigens heb ik wel even moeten wennen aan die oval chainring. Pas bij het 2e rondje in Dorst voelde het opeens best wel vertrouwd aan. Vanmiddag in de stad bij het inremmen van de remmen erg vreemd. Ook op snelle rechte stukken op verhard was het "vreemd". Geen idee of het straks vreemd aanvoelt als ik weer op een fiets rijd met normale ronde tandwielen... :roll:

@suravida: Idd maar weer eens afspreken. Zal eens peilen bij Lenno ook. Zag dat FAK komende vrijdag ook weer eens op zijn mtb gaat stappen... Helaas zitten we allemaal niet aan de fatbikes of +wielen, maar dat is nog niet mijn ding denk ik. Heb al wel een 28 gaats boost voornaaf thuis liggen voor de toekomst vanwege een foutje. Geen idee wat ik er mee ga doen, maar voorbereid voor een +vork voor een boostnaaf ben ik alvast wel... :winkie:. Overigens die dropper erin. Wie weet, maar dat dacht ook in mijn Yeti ook... :) . De deze BMC is sowieso een carbon XC fiets, al lijkt het in deze maat wel een beetje half een LTHT, zeker vanwege de plaats van het stuur t.o.v. het zadel. Is dus eigenlijk niet bedoeld voor enduro Alpentripjes, al was mijn Yeti dat eigenlijk ook niet... :lol:. Als het meezit ga ik nog wel even naar Oostenrijk met de BMC ergens in september, dus hopelijk ook weer wat echte bergen voor deze mtb... :-D
scottpaul
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 267
Lid geworden op: do 14 november 2013, 12:08
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900 Pro

Frame is maat S.
Maat S bij BMC is echter bij de meeste andere merken maat M. :(
Een kleinere maat was er t/m 2015 niet bij BMC, alleen S,M en L.
Nu in 2016 is er aan de onderkant een maat XS en aan de bovenkant een XL bijgekomen.
Suntoro heeft dus de kleinste BMC, vandaar dat het zadel wat lager staat.

Ziet er fraai uit Suntoro, ik had alleen voor zwarte leidingen gekozen. Dan komt het frame en de oranje accenten er nog mooier uit. :-q
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Mooi!
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

Thanks.

Het is inderdaad een S en in deze periode was er inderdaad geen XS verkrijgbaar van de BMC TE02. Maar vaak zit een XS net iets te kort. Mijn benen zijn in verhouding tot mijn bovenlijf vrij kort. De Cannondale die ik had/heb en nog steeds gebruik al woon/werk fiets was eigenlijk net iets te klein altijd met zijn 15" frame. Alleen door de grote set-back van het zadel en de langere stuurpen zat die goed...

Overigens heeft de maat XS van de huidige TE02 net zo'n lange headtube als maat S (en zo mooi vind ik hem dan eigenlijk niet meer... :) ). Doet me een beetje denken aan toen ik mijn Cannondale F800SL kocht in 1998 waarbij die in 15" een Killer V model kreeg (wat ik in eerste instantie niet wilde, maar dat die maat mij beter zou passen volgens de LBS)

Afbeelding

Dus de bovenzijde van de headtube zit net zo hoog als bij maat S. Alleen met een 80mm voorvork (zoals Specialized standaard doet bij de kleinste maat) en negatieve stuurpen krijg je het stuur omlaag, want het BB zit net zo hoog boven de grond. De verhouding stuur en zadelhoogte zal ook met maat XS hetzelfde blijven. Zadel moet toch op de hoogte zoals ie moet zijn t.o.v. de BB... :roll: De lengte van bovenbuis is bij mij bij TE02 in maat S toch wel het beste... Eigenlijk zou een 650b fiets wellicht een beter keuze zijn qua maatverhoudingen. Echter wilde ik gewoon een 29er met de daarbij behorende 29er voordelen. De nadelen zag ik niet als nadeel... :)

In eerste instantie had ik mijn zadel iets meer naar voren staan, maar merkte dat ik wel erg kort op mijn stuur zat. Terwijl een 70mm pen standaard ook wordt gemonteerd bij maat S. Maar daardoor weet ik dat deze maat toch de beste maat is voor mij. Eigenlijk wil ik mijn zadel toch wel een 8mm tot 10mm naar voren hebben. Heb nog wel een 80mm pen liggen ook. Maar liever zou ik dan een 740mm stuur willen monteren.

Overigens heb ik op de Mantel testdag ook de op Trailfox TF01 XX1 en Fourstroke FS01 XX1 gereden in maat S. Deze zaten en reden echt perfect, maar misschien was dat parcours niet technisch genoeg toen... Bij de BMC adviseerden ze ook de maat S voor mij...

De steelflex leidingen vind ik ook iets minder mooi qua kleur, maar wou perse stalen leidingen... :) Kunststof zwarte of oranje leidingen waren wellicht iets mooier geweest, daarnaast ook lichter en eigenlijk op het moment ook wel goed genoeg... Maar de leidingen hebben wel dezelfde kleur als de schijven... :lol:

En ze passen qua kleur wel een beetje bij de nieuwe pedalen... :winkie:

Afbeelding
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16703
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Hij is mooi geworden, strakke fiets :-q
(Al zouden de oranje grips voor mij niet zo hoeven).

Maar hoe vond je 'm voelen in Dorst, afgezien van een niet optimale rem? De 29er specifieke voordelen aanwezig? Die vielen mij tenminste meteen op toen ik destijds m'n eerste rit op een 29er (Cotic Solaris) maakte, de grip en het als-op-rails gevoel in bochten. Daarnaast een iets comfortabeler gevoel door het makkelijker over kleine onneffenheden rollen tov 26" wielen en meer tractie heuvelop.

Het stuur relatief hoog rijd inderdaad helemaal niet slecht. Op mijn eigen fietsen staan zadel en stuur ongeveer op gelijke hoogte, maar op de fiets van mijn vriendin staat het stuur flink hoger dan het zadel en zelfs dat rijdt eigenlijk prima (iig op lokale rondjes, niet getest op supersteile Ardennenklims).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Mooi geworden! En dat het frame wat aan de grote kant is lijkt me geen straf, als ik de zadelhoogte bekijk zit je lekker in je fiets :wink:
Een eventuele dropper van 125mm zal net gaan 8)
'BUILT not Bought '
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

Thanks!

@Herman... Denk niet dat er een dropper in gaat komen. Heb er al eens eerder 1 overwogen voor mijn Yeti. Komende Alpen tripjes kunnen ook prima zonder, aangezien we toch niet meer van die extreme paden aan zullen doen. Mocht ik toch wat lastigere drops tegenkomen komt het ook wel goed door even achter het zadel te hangen... Keuze in 27.2mm droppers was ook niet groot. In de BMC zit ook een 27.2 pen net als in mijn Yeti... Maar heb wel even zitten kijken hoe ik de kabel mooi zou kunnen wegwerken. Dacht aan een geleidingsplaatje vastmaken aan de voorderailleur mount en de kabel via de onderbuis laten lopen waar normaal de kabel van de voorderailleur langs zou lopen... Had wel een mooi ideetje, wat wel uitvoerbaar zou kunnen zijn... :-D

@Kermit... Voor Dorst is het nog niet de perfecte fiets merk ik, maar het ging prima. Wilde gelijk mijn eerste rondje al flink doorrijden. Tenslotte deed ik dat ook tijdens de Bikefreak testdag waar ik op een 5-tal 29ers reed en 1x een Merida 650B fiets. En ik moet eerlijk zeggen ik dat de Merida Big Seven 6000 en de Bull Black Adder Team gelijk vertrouwder en sneller vond aanvoelden dan mijn BMC TE02 in de snelle knikjes... Kon precies de lijnen rijden die ik met mijn Yeti ook kon pakken en altijd wel snel door de snelle knikjes kon rijden. Op de andere stukken reed de BMC wel perfect en de grip is super, ook om staand omhoog te knallen bij de korte klimmetjes. En accelereert ook lekker op vlakke stukken... Voor wat betreft die oranje grips. Had ze toch aan aangeschaft en ze voelen net zo fijn als de DSP tape op mijn racefiets zonder handschoenen. Dikte is echt perfect. De ODI Vans Waffle grips rijd ik toch liever met dunne handschoenen, omdat ik anders waarschijnlijk blaren krijg. (Zijn ook overigens rond de 30.3mm). Maar ook zijn die iets minder comfortabel...

Maar misschien vond ik de Bulls Black Adder Team nog wel iets beter rijden in zijn algemeen in Dorst, maar dat kan ook komen door de lichte wielen met Rocket Rons en Thunder Burts, de RS-1 en een volledige XTR groep incl. de remmen en een gewicht van 9kg heeft tegenover de 10.3kg van mijn fiets. Maar die fiets kost dan ook 4500,-... euro... :roll: Voor de rest waren er weinig fietsen die me toen konden bekoren betreft de rijeigenschappen met uitzondering van de Merida Big Seven 6000 en de Ridley Ignite CSL 9.2 (welke ik dan wel weer een beetje log en zwaar vond aanvoelen)... Maar allen zijn geen merken die ik zo snel zou aanschaffen. Het was jammer dat de Ghost Lector LC5 nog niet beschikbaar was tijdens testdag, want ik was aanwezig bij de 1e testdag en 2 fietsen waren nog niet beschikbaar gesteld door de importeurs...

Zou kunnen dat ik de Magura TS8 ook nog even moet finetunen, al valt er weinig aan te tunen... :P Wat eigenlijk ook een reden was dat ik er eigenlijk ook voor koos. In ieder geval moet ie wel wat harder opgepompt worden. Bottomde hem flink bij het eerste rondje en wat te enthousiast qua snelheid over de drop vloog en wat ver uitkwam met de drop. (Jammer dat de RS-1 wel een erg fijne vork is, maar wel aan de prijs... :winkie: ) En dat met de voor-rem komt ook wel goed nog, want zag ook dat de voorschijf niet helemaal mooi inslijt. Misschien dat het daar ook een beetje mee te maken heeft, het gevoel van de voor-rem. En daarmee toch de bochtjes in Dorst niet helemaal mooi kon aansnijden over de lijn die normaal altijd pak en rijd... Dat kon met de betreffende Bulls dus wel en die 2 andere fietsen dus wel. Dat gevoel en ervaring zie ik dan toch een beetje als referentie... Nu is Dorst natuurlijk niet echt een mountainbike parcours en denk juist dat de BMC veel beter tot zijn recht komt op een sneller parcours als Amerongen... Maar hopelijk is het een voor-rem issue, en komt het wel goed met de bike. Door een iets mindere voorrem kom je toch niet lekker uit met je rempunt en het aansnijden van je bocht. Maar Dorst vind ik wel prettig om te rijden als er veel water is gevallen, omdat het altijd redelijk droog blijft... :winkie:

Edit 16.00u:
Was van plan later in vanmiddag even een paar rondjes Drunense Duinen te doen, maar onderweg in de file erheen begon het flink te regenen... :evil: Dus ben bij de eerste de beste afslag waar ik er vanaf kon, weer huiswaarts gekeerd... Gister al genoeg water over me heen gehad. 82km op de racefiets, waarvan ongeveer 70km in de regen... Hoewel ik er op het laatst gewoon lol in had door juist door de flinke plassen te rijden, natter konden we toch niet worden... :lol:

Thuisgekomen de Ritchey pedalen gemonteerd...

Afbeelding

....en de zadelpen afgezaagd. Wilde hem nog een 0.5cm lager zetten, maar dat ging niet. Zat tegen het boutje van de bidonhouders aan. Dat heb je met een 400mm pen, niet zo'n groot frame en niet zelf ook niet al te groot bent....


En later op de avond toch maar even de schijven andersom gemonteerd... Misschien werkt de voorrem nu ook iets bijtiger, zonder dat ik hem hoef te ontluchten... ;). Anders toch maar eens gaan ontluchten...

Afbeelding

Afbeelding
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

Vanmiddag toch nog even naar de Loonse en Drunense Duinen in geweest... Ondanks de bui van vanmorgen in Dordrecht dacht ik dat het Drunen de gehele dag droog zou blijven. Nog even Buienradar gecheckt en dat leek ook zo... Vanmorgen nog even mijn voorrem ontlucht, dus de voorrem zou nu moeten werken zoals ik dat wil... :)

Aangekomen bij de Roestelberg valt er alsnog een flink buitje... Besluit even in de auto te wachten en volgens Buienradar stelt het niet veel voor... Gelukkig maar!... Ben al dat water nu wel een beetje zat.... :winkie:

Onderweg op het parcours geen "echte" buien meer gehad, dus heb lekker 2 rondjes kunnen maken. Na 1 rondje nog even een gelletje gepakt en mijn zadel iets beter gezet... Blijkbaar zat mijn zadel niet goed vast, want hij was naar achter gekanteld. Onderweg voelde ik al zoiets, maar was niet gestopt. Weet nog niet wat ik van dit klemsysteem moet denken eigenlijk, maar het lijkt niet helemaal optimaal... Denk dat ik maar wat carbon montage pasta tussensmeer. Misschien helpt dat...

Afbeelding

Al met al was ging het lekker, al had ik niet het gevoel dat ik zo hard ging... Met elk klimmetje merkte ik toch wel verschil met mijn 26er, dat het iets zwaarder leek te gaan. Maar staand op de pedalen kon je elk klimmetje dan wel weer snel pakken. Wat een grip geven die grote wielen toch ook. Wel lijk ik telkens toch wat te moeten wennen aan het oval tandblad. Misschien komt het omdat ik donderdag voor het laatst had gefietst op mijn racefiets met ronde tandbladen. Maar het duurde toch wel zeker een half rondje Drunen voordat ik er weer aan gewend was... Hoewel het niet zo hard leek te gaan heb ik toch een oud PR van me met 2 minuten verbeterd, terwijl ik mijn krachten toch een beetje over 2 rondjes uit probeerde te spreiden. Eigenlijk heb ik het Rondje Duinen vanaf Roestelberg 2013 nog nooit sneller dan vandaag gereden met 1:05:52... Was wel wat verkeer waar ik voor heb geremd, maar eigenlijk was het best rustig op het parcours. Wel bijna een aanrijding met 2 honden. Welke aan 2 riemen zaten, maar juist net voor mij kruislings met de riemen in de knoop kwamen omdat ze opeens door elkaar heen gingen lopen. De baasjes hadden wel door dat ze niet op de juiste plek liepen en had ook geen behoefte om me daar kwaad over te maken...

Afbeelding

Voorrem maakt nog wel een klein beetje geluid, maar de remwerking is nu wel zoals ik het wil... :-q . Schijven en blokjes lijken nu mooi in te slijten.
Ontluchten en de schijf andersom monteren heeft waarschijnlijk toch wel nut gehad... Achterrem was al perfect.

Ik merk overigens wel dat het geen comfortabele hardtail is... :winkie: Achterkant is best hard, maar klimt daardoor wel lekker. Comfort is wel een stuk beter dan bij mijn Yeti, zeker in de Duinen met al die hobbels en kuilen. Geen last van mijn rug gehad, waar ik bij mijn Yeti wel steeds vaker tegenaan liep na 2 rondjes Drunense Duinen... Al had wat meer buikspiertraining daar misschien ook wel voor geholpen om langer dynamischer te blijven fietsen... :winkie:
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

Na ruim een week zijn we inmiddels iets meer als 300km verder na een lekker weekendje op de MTB... Zaterdag de Gerben Löwe Classic 90km GPS route en zondags nog een rondje van 65km op de Veluwe.

Fotootje bij de Gerben Löwik Classic
Afbeelding

En inmiddels voelt de TE02 lekker vertrouwd aan... Hope Tech 3 X2 remmen doen het nu ook optimaal waardoor de fiets nu doet wat ik wil... :-D . Ook zijn de schijven nu lekker ingeremd en slijten ze gelijkmatig. Zie ook geen overmatige slijtage bij de remblokjes... :-q. Fiets valt nu overal lekker te plaatsen. Zowel bergop als bergaf. Geen idee of de originele Hope schijven beter remmen, maar ben op zich nu ook al tevreden met de Brake-stuff schijven... Eigenlijk functioneert precies zoals ik het verwacht had, niet beter en niet minder... Gewoon :-q

Fiets op het achterwiel trekken is het enige wat iets lastiger aanvoelt, maar eigenlijk ben ik toch niet zo goed in manuals maken... :lol: En dat merkte ik ook al bij de overige 29ers die ik getest heb afgelopen jaar. Op mijn Yeti ging dat ook niet zo makkelijk als op mijn oude Cannondale... Bij die fiets lag het zwaartepunt sowieso fijner voor dat soort dingen...

Overigens lijkt de fiets op de actie foto wel de perfecte maat voor mij... Of de verhoudingen kloppen niet helemaal door die groothoeklens... :winkie:
Laatst gewijzigd door Suntoro op ma 11 juli 2016, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ergens wringt er idd iets in de foto, kan ook zijn dat je vork net wat teveel is ingeveerd waardoor je wat ver voorover zit. (ook aan je voorband te zien)
Maar het blijft een mooie fiets :-q Al vindt ik de vork denk ik mooier zonder die tekst, klopt de kleur ook net niet van..
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

suravida schreef:Ergens wringt er idd iets in de foto, kan ook zijn dat je vork net wat teveel is ingeveerd waardoor je wat ver voorover zit. (ook aan je voorband te zien)
Maar het blijft een mooie fiets :-q Al vindt ik de vork denk ik mooier zonder die tekst, klopt de kleur ook net niet van..
De fotograaf stond inderdaad in een schuine kuil... (Ik wist helemaal niet dat ie er stond. Schrok in eerste instantie ook van de flits toen degene voor mij geflitst werd). Het ging een stukje naar beneden in een schuine bocht, waarna het weer iets steiler omhoog ging... Wel een leuk bocht overigens in die kuil... :)

Ik heb de stickers ook er ook bijna vanaf gehad... :winkie: Blauw is inderdaad niet het exacte blauw. Maar ik stoorde me er nog niet erg genoeg aan. Zelfde geldt voor de net-niet oranje handvatten, die waarschijnlijk toch zwart gaan worden... (en dan gelijk mijn stuur ook die 5mm andersom zal zetten).
Plaats reactie