Het is een Raceface Turbine met 150mm drop.
@paulus: Als de kabel breekt en de pen staat onderin, gaat ie ook niet meer omhoog. Dus dat is wel lastig fietsen
Specialized Enduro Comp SE 29er 2013 (nieuwe demper)
- MacReal
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5635
- Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
- Mijn mountainbike: is een hardtail
- Contacteer:
Totdat je kabel breekt als je het zadel wil laten zakkenpaulus1981 schreef:Staat 'em netjes, ik heb deze remote op het oog http://www.wolftoothcomponents.com/products/remote" onclick="window.open(this.href);return false;
@macreal, als de kabel breekt zakt de pen niet meer toch, dus lastig dalen maar nog wel fietsen... ff voor de afweging nu vervangen of ff afwachten hoe lang het goed gaat
Dat had ik in zuid Limburg namelijk, toen stond het zadel halverwege "vast"
- zonoskar
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2213
- Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
- Contacteer:
Dempertje is binnen. Nu de yoke nog. Ik had gehoopt dat die tegelijk binnen kwamen, maar helaas dus.
Nu weet ik dat Push een mooie zwarte shaft body heeft met push-ima black coating. Service is al een tijdje geleden, dus die moet gebeuren, dus ik zit er over te denken om hem naat TFT te sturen voor service en dan de shaft te laten vervangen (kost 50 euro meer). Aan de andere kant, deze beschadiging is IMHO niet van levensbelang. Maar ja, als hij dan toch daar is, doe ik dan meteen de Push tuning, of laat ik die toch door Avalanche doen. Push doet alleen een tuning, Avalanche vervangt de hele compressie dempingsunit en vervangt die door eentje met high/low speed compressie instellingen. Wat te doen he?
Nu weet ik dat Push een mooie zwarte shaft body heeft met push-ima black coating. Service is al een tijdje geleden, dus die moet gebeuren, dus ik zit er over te denken om hem naat TFT te sturen voor service en dan de shaft te laten vervangen (kost 50 euro meer). Aan de andere kant, deze beschadiging is IMHO niet van levensbelang. Maar ja, als hij dan toch daar is, doe ik dan meteen de Push tuning, of laat ik die toch door Avalanche doen. Push doet alleen een tuning, Avalanche vervangt de hele compressie dempingsunit en vervangt die door eentje met high/low speed compressie instellingen. Wat te doen he?
Laatst gewijzigd door zonoskar op di 5 december 2017, 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 8046
- Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Met stuur
De beschaving levert geen probleem op voor de werking. Zwarte shaft hoort bij de vork en zou ik zeker doen oor 50 euro. Demper in gelijkheid laten zijn met de voorvork. Als dat betekend dat Avalanche de beste oplossing is, doen. En dan ook nog zorgen voor een zwarte shaft.
- zonoskar
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2213
- Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
- Contacteer:
Vandaag de fiets weer uitgelaten. Bij 5C gaat de dropper iets minder snel omhoog. Eigenlijk staat ie zo perfect afgesteld, dus in de zomer maar wat lucht aflaten.
Laatst gewijzigd door zonoskar op di 5 december 2017, 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- zonoskar
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2213
- Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
- Contacteer:
Bikeyoke vandaag binnen gekregen en de demper gemonteerd. Ik had gehoopt dat "braucht eine Service" niet zo dringend zou zijn, maar helaas. De demper sopt een beetje op de eerste paar mm van de slag. Volgens mij lucht in de olie. Nou ja, ik had toch gerekend dat die service snel gedaan moest worden. Alleen dat de demper door de offset bushing niet zou passen was nieuw De demper stoot tegen het frame. Ik heb de offset bushing dan maar aan de yoke kant gedaan, daar paste het wel. Echter moest ik hem dan wel door midden zagen (en liefst recht). Dat was goed genoeg gelukt (vond ik).
Het plan om de demper te laten tunen door Avalanche kan ook de vuilbak in. Hun HSC/LSC demper aanpassing heeft 11mm extra nodig boven de piggyback, maar mijn frame heeft daar maar 2mm ruimte. Ik heb nog zitten denken om op die plek een deuk in het frame te slaan, maar of dat nou zo'n goed idee is
Zonder die HSC/LSC instelling kan ik de demper misschien beter laten tunen door Push of MST, beide is goedkoper (ca 150 euro, ipv $300 van Avalanche).
Beide naast elkaar. De Bikeyoke is langer, daarentegen is de demper korter. Echter met dezelfde slag omdat Specialized standaard een demper monteert waarvan de slag beperkt is, normaal zou deze 63mm zijn, ipv 57mm die nodig is.
De ruimte is echt beperkt. De remote moet ik ook nog een keertje aansluiten. Nu staat ie even in open mode.
Het plan om de demper te laten tunen door Avalanche kan ook de vuilbak in. Hun HSC/LSC demper aanpassing heeft 11mm extra nodig boven de piggyback, maar mijn frame heeft daar maar 2mm ruimte. Ik heb nog zitten denken om op die plek een deuk in het frame te slaan, maar of dat nou zo'n goed idee is
Zonder die HSC/LSC instelling kan ik de demper misschien beter laten tunen door Push of MST, beide is goedkoper (ca 150 euro, ipv $300 van Avalanche).
Beide naast elkaar. De Bikeyoke is langer, daarentegen is de demper korter. Echter met dezelfde slag omdat Specialized standaard een demper monteert waarvan de slag beperkt is, normaal zou deze 63mm zijn, ipv 57mm die nodig is.
De ruimte is echt beperkt. De remote moet ik ook nog een keertje aansluiten. Nu staat ie even in open mode.
Laatst gewijzigd door zonoskar op di 5 december 2017, 17:04, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 8046
- Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Met stuur
Ik zou een bout monteren met een dunnere kop. Nu doet het uitstekende deel afbreuk aan het geheel.
En idd remote? Om de demper te blokkeren, op een Enduro. Nee joh
Wel spijtig dat Avalanche tuning niet gaat lukken.
En idd remote? Om de demper te blokkeren, op een Enduro. Nee joh
Wel spijtig dat Avalanche tuning niet gaat lukken.
- zonoskar
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2213
- Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
- Contacteer:
Past idd net. Bij het inveren beweegt de demper van het frame af, dus dit is het dichtst dat hij bij het frame staat.
/edit: Ik heb een demper service bij TFTuned aangevraagd en meteen de Push tune erbij gezet (en Pushima shock body). De Push tune kost 50 euro extra, dat is nog te overzien. Duurt alleen nog een week voordat ze tijd hebben. Ik twijfel nog over een andere air can. Ik hoor goede dingen over die van Vorsprung.
/edit: Ik heb een demper service bij TFTuned aangevraagd en meteen de Push tune erbij gezet (en Pushima shock body). De Push tune kost 50 euro extra, dat is nog te overzien. Duurt alleen nog een week voordat ze tijd hebben. Ik twijfel nog over een andere air can. Ik hoor goede dingen over die van Vorsprung.
- DaanCramer
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2484
- Lid geworden op: zo 14 augustus 2011, 20:24
- Mijn mountainbike: Norco, Mondraker, Rocky Mountain
- Contacteer:
Het frame is wel een plaatje zo, alleen als ik zo naar de cockpit en zadel kijk lijkt het net of je van je Enduro een XC racer wilt maken. Ken geen Enduro's met zo'n lange stem die ook nog eens naar beneden staan .
Fijn bij het klimmen natuurlijk maar als het serieus maar beneden gaat (waar die fiets toch wel goed voor is.) lijkt me dit zeker niet de beste optie.
Fijn bij het klimmen natuurlijk maar als het serieus maar beneden gaat (waar die fiets toch wel goed voor is.) lijkt me dit zeker niet de beste optie.
We are Basta.
http://www.bastabikes.nl
http://www.bastabikes.nl
- zonoskar
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2213
- Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
- Contacteer:
Lange stem? Het is een 70mm. Hij staat idd naar beneden, maar als ik ga racen (wat ik nvrijwel nooit doe) zet ik hem wel omhoog. Ik rij het meest in Malmedy met deze fiets, dus klimmen moet ook nog lukken.
- zonoskar
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2213
- Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
- Contacteer:
Waarschijnlijk omdat het zadel hoger staat dan het stuur. Ik heb de dropper 1cm hoger staan dan normaal op mijn XC bak, dat is fijn bij het klimmen. Voor vlakke paden drop ik hem dan 1 of 2cm. Op afdalingen natuurlijk helemaal.