Bikeyoke vandaag binnen gekregen en de demper gemonteerd. Ik had gehoopt dat "braucht eine Service" niet zo dringend zou zijn, maar helaas. De demper sopt een beetje op de eerste paar mm van de slag. Volgens mij lucht in de olie. Nou ja, ik had toch gerekend dat die service snel gedaan moest worden. Alleen dat de demper door de offset bushing niet zou passen was nieuw

De demper stoot tegen het frame. Ik heb de offset bushing dan maar aan de yoke kant gedaan, daar paste het wel. Echter moest ik hem dan wel door midden zagen (en liefst recht). Dat was goed genoeg gelukt (vond ik).
Het plan om de demper te laten tunen door Avalanche kan ook de vuilbak in. Hun HSC/LSC demper aanpassing heeft 11mm extra nodig boven de piggyback, maar mijn frame heeft daar maar 2mm ruimte. Ik heb nog zitten denken om op die plek een deuk in het frame te slaan, maar of dat nou zo'n goed idee is
Zonder die HSC/LSC instelling kan ik de demper misschien beter laten tunen door Push of MST, beide is goedkoper (ca 150 euro, ipv $300 van Avalanche).
Beide naast elkaar. De Bikeyoke is langer, daarentegen is de demper korter. Echter met dezelfde slag omdat Specialized standaard een demper monteert waarvan de slag beperkt is, normaal zou deze 63mm zijn, ipv 57mm die nodig is.
De ruimte is echt beperkt. De remote moet ik ook nog een keertje aansluiten. Nu staat ie even in open mode.