Specialized Enduro Comp SE 29er 2013 (nieuwe demper)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

KevinBel schreef:Mooi hoor! Zeker zo met die zwarte binnenpoten, staat goed!
Nu nog andere stickers op de vork, miss dat rood in oranje of blauw wat ook op je frame zit?
Ik denk dat ik het rood eruit snij.
fonzie schreef:Hele mooie fiets, pracht vork, oer :-D leleke dropper
Vind ik ook. Maar zo'n fiets zonder dropper is ook niks, dus dan maar deze leleke :) Ik wil eerst nog een andere achterdemper voordat ik een andere dropper koop. Je merkt met deze vork dat de achterkant de ondergrond niet zo goed volgt als de voorkant. Ik rij deze fox CTD demper in trail stand, dus misschien heeft de demper teveel rebound demping. Maar een mooie Fox X2 lijkt me wel heel erg veel cooler.
Gebruikersavatar
DaanCramer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2484
Lid geworden op: zo 14 augustus 2011, 20:24
Mijn mountainbike: Norco, Mondraker, Rocky Mountain
Contacteer:

Vork staat hem super :-q

Had hem 2 jaar geleden al een keer in de handen maar testen is er nooit van gekomen en het is ook niet een vork die je veel tegen komt. Van de paar beschikbare reviews lees je over het algemeen positieve verhalen behalve dat je het "gevoel" met de ondergrond wat verliest doordat hij zo soepel is. Ben heel benieuwd hoe deze jouw bevalt op termijn.

Super prijsje ook trouwens maar er is inmiddels een nieuw model uit, dat scheelt ook :wink:
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

zonoskar schreef:Vork is binnen. Het is een knapperd. Alles zit er ook bij, een vork pompje, zelfs een flesje vork olie en travel-reducers.
En niet te vergeten de eerst servicebeurt inclusief (of waren het zelfs de eerste twee servicebeurten?).

Alleen dat rechtvaardigd de prijs al.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Nieuw model is volgens mij alleen in details anders (wellicht lichter) en een andere kleur. Doe mij maar 400 euro korting dan :) Al moet ik wel even uitzoeken of die CTS units ook in mijn vork te gebruiken zijn, mocht het nodig zijn.

Die service beurt kan ik waarschijnlijk op mijn buik schrijven, de vork was dan wel nieuw, maar ik ben niet de eerste eigenaar.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Zondag de toertocht in Hockai gereden met de Enduro. Het ging over een aantal paden waar de RdHF ook over ging, die ik toen nog met de Fox vork gereden heb, dus ik had een mooi vergelijk met de nieuwe Formula vork. Dat viel toch wel een stuk tegen moet ik zeggen. Qua vering werkt de vork perfect op de langzame paden, maar als het sneller gaat is de vork niet meer zo soepel. Ik heb nog wat aan de knoppen gedraaid, maar ik vraag me af of ik de goede kant op gedraaid heb :) Dus ik ben er nog niet helemaal over uit.

Bovenste skihelling:
Afbeelding
Afbeelding

Fiets:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Vorige week een filmpje gemaakt. Helaas was mijn SD kaart halverwege al vol :oops:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/937 ... belpad.mp4" onclick="window.open(this.href);return false;
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

It's a kangoeroe :winkie:
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

:winkie: :winkie: Is een lang knippenpad in de route van Eersel.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Het is kerstvakantie en ik ben 4 weken geleden hard gecrasht, met 2 gekneusde schouders als gevolg, dus weinig kunnen fietsen. Dus dan ga je denken en knutselen. Eerst op ebay een leuke sticker gevonden. En ook nog een stickersetje met Specialized logo's. Daarna de fiets uit elkaar gehaald en geschuurd.

Afbeelding

Sticker erop plakken en netjes uitsnijden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu dus alleen nog spuiten. Ik heb metallic oranje gekocht, ligt al een half jaar in de kelderkast :) En daarna 2K blanke lak over het geheel heen.
Laatst gewijzigd door zonoskar op di 5 december 2017, 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

AWESOME!!!!!!!

ps ook een leuk filmpje.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Top!
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Hoe kan ik hier nou al bijna een jaar overheen gekeken hebben??
Gave fiets en met die nieuwe stickers wordt het vast helemaal mooi. Ben erg benieuwd, misschien wordt het met het oranje te druk, we gaan het zien.
HotSnail
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3209
Lid geworden op: zo 17 april 2005, 17:25
Mijn mountainbike: Iron Horse MKIII; OnOne 456; Commencal Supreme MiniDH (in opbouw)
Contacteer:

waarom eerst de stickers en daarna spuiten? Dan moet je alle stickers eerst weer maskeren. Zou het niet eenvoudiger zijn om eerst de kleur te spuiten en dan de stickers er over?
Of doe je het in deze volgorde om randjes door laagdikte van de sticker te voorkomen (is de sticker ongeveer even dik als de kleurlaag?
Don't believe the hype!
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Ja, zoiets was het idee.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Zullen de decals er niet meer uitspringen als je zwart gaat gebruiken in plaats van oranje....???
Plaats reactie