Pace RC129 - opnieuw opgebouwd p.23

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ja, dat oogt best extreem hè?
Maar het is gewoon een 410mm pen, die ruimschoots ver genoeg in het frame zit. Zowel wat de indicatie op de pen zelf betreft, als voor het frame. Hij komt tot onder de verbinding boven-/zitbuis.

En ach, op straat lijdt het toch niks :)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Echt joh! Dat ding ziet eruit als meer dan 50cm! Klein framepje dus : Suprised :
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Er staat nog zo: inrit vrij laten voor brandweer en politie! :lol:

Rebel!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

We hebben allemaal wel een rebels kantje...
Maar ik heb wel steeds over mijn schouder gekeken of er geen hulpdienst met gillende sirenes aankwam die dat pad op moest :wink:

@Iglo, het is een S/16" frame met 580mm bovenbuis.
Een klassieke geo voor mijn lengte zeg maar.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1444
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

kermit schreef:Zo, alweer bijna een jaar verder zie ik...
De Pace is vorig jaar regelmatig gebruikt voor wegritjes met lekker weer. In de winter (cq met natte wegen) blijft-ie binnen, dan pak ik een andere fiets. Maar gisteren was het lekker zonnig en dus heb ik de Pace voor het eerst dit jaar weer van stal gehaald. Het blijft een lekker fietsje! :-D

Omdat de dikke 2.35 Supermoto's het stuurgedrag toch wel een "eigen karakter" gaven heb ik er nu iets smallere banden op gelegd, Conti Contact Speed in 42mm. Dat rijdt prima, lijkt iets lichtvoetiger in vergelijking met de SM's, maar er zit ook een nadeel aan: ze ogen wel erg iel in een frame en vork waar die 2.35's nog ruimte over hadden... terwijl de SM's de fiets een echt vette look geven. Voor het gewicht hoef ik het niet te doen, deze Conti's zijn draadbanden en wegen bijna hetzelfde als de SM's.
Dus of ik ze laat zitten weet ik nog niet, binnenkort maar weer eens terugwisselen naar die brede sloffen om een directer vergelijk te kunnen maken (lees: kort na elkaar kunnen rijden). Als het verschil niet al te groot is laat ik de Supermoto's lekker zitten.

Anyway, een paar plaatjes van gisteren:
Vlakbij "De Kampina", een natuurgebied bij Boxtel:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De nieuwe Conti's, ik heb de reflectiestrip eraf gehaald :) :
Afbeelding

En nog een kleine upgrade, mooie lichte en compacte spd-pedaaltjes van Exustar. Een dubbelzijdig klikmechanisme is op straat toch niet nodig:
Afbeelding
Idd snel weer terugwisselen naar de super moto's dit smoelt echt niet :~
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4077
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Blijft mooi fietsje :-q ik zie de negatieve looks van die 42mm banden niet zo, trouwens.
Je zou er wel eens iets goeds in 40mm moeten opgooien om echt te kunnen vergelijken, die contact Conti's zijn lompe banden. G-one speed in 40mm ?
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Hoe bevallen de nieuwe pedaaltjes?
Sneeuwmonster
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Prima, maar ik heb er pas een paar keer mee gereden. Het is gewoon spd, en zo voelen ze ook. In het terrein zou ik trouwens wel een dubbelzijdig pedaal prefereren.

@Monkey, in dit frame en in de Salsa vork ogen 42mm banden wel echt smal hoor. Die passen er bijna twee naast elkaar in :)
Of ze lomp zijn hangt waarschijnlijk af van waar je mee vergelijkt, ik rijd bijna alleen asfalt op deze fiets en deze Conti's rollen echt wel goed. Ze zouden wat lichter kunnen met een kevlar hieldraad maar in vergelijking met de Supermoto's zijn ze niet zwaarder (ook niet lichter trouwens).

Ik zou het liefst een slick rond de 2.0/2.1 hebben, en dan niet zwaarder als 5 ons. Maar die vind ik niet, alles wat ik zie is zwaarder of smaller. En semi-slicks als een Thunderburt hoef ik niet, ik wil echt iets zonder noppen.

Heb al eens zitten kijken naar een Maxxis Grifter of Torch, maar die wegen ook meer als 600 gram en dat is niks lichter dan de Supermoto's. Eigenlijk wil ik gewoon een band met de looks van de Supermoto en de rij-eigenschappen van een 40mm bandje :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4077
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Beetje vergelijkbaar met mijn Karate Monkey dropbar avontuur; reed met 38mm Vittoria Hyper slicks super, maar het zag er niet 100% uit. Heb toen een tijdje met 50mm Schwalbe Hurricane gereden, zeker wel snel maar je voelt wel de stugheid van deze goedkopere banden offroad. Zo'n KM 29er frame is toch wel stug en hard als ik het vergelijk met de Mango Point AR gravelbike die ik nu rijd met 35-42 mm CX banden.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Hoe kan dat nou, je vergelijkt staal met alu en dan is alu comfortabeler? ;-)

De Pace wordt niet echt offroad gebruikt, alleen als ik toevallig een keer een onverhard pad tegenkom draai ik niet om. Dus de banden staan in principe op de druk voor verharde wegen, wat offroad altijd erg oncomfortabel aanvoelt. Zelfs met de dikke Supermoto's is dat nog stuiteren (die pomp ik tot een kleine 3 bar, deze Conti's zet ik op 4 bar).

Met die hoge drukken voel je eigenlijk niet meer zo of een band stug of minder stug is :)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Beastie Berend
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: do 1 februari 2018, 23:52

* zip *
Laatst gewijzigd door Beastie Berend op wo 13 november 2019, 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Deze heb ik overgenomen van een medeforummer die 'm zelf gelast had (Natas).
Werkt goed, maar deze is niet heel hoog. Dat betekent dat als je een fiets met hoge bracket hebt de standaard de grond niet haalt :-)

Feedback maakt zoiets, de Scorpion:
https://www.futurumshop.nl/feedback-sco ... wart.phtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja, die metamorfose...
Ik had drie bikes waaronder twee stalen hardtails, dat is vrij veel overlap. En een racefiets waar ik niet meer lekker op kon zitten door de diepe houding (nek/schouderklachten). En ik ben in mijn hoofd altijd wel bezig met denken over fietsen...
Dus toen kwam het idee eruit om hier eens een dropbar op te proberen :)
Eerst getest of de zithouding wel goed was, en daarna toch nog meer geld geïnvesteerd dan oorspronkelijk gedacht. Want road rem/shifters zijn niet goedkoop, en als je die dan toch koopt meteen maar naar 11-speed. Wat weer tot gevolg heeft dat je een racewiel moet hebben, want 11-speed road cassettes zijn breder dan de mtb-varianten...

Maar geen spijt, ik vind het een mooie fiets (zeker met de vette Supermoto's) en hij rijdt ook lekker voor wat ik ermee doe: sportief toeren.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Beastie Berend
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: do 1 februari 2018, 23:52

* zip *
Laatst gewijzigd door Beastie Berend op wo 13 november 2019, 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Aan de Pace is de laatste tijd niets meer veranderd, behalve dat ik de dikke Supermoto's er terug op gelegd heb. Ik vond de smalle Conti's toch niet mooi en met deze dikke sloffen rijdt-ie eigenlijk ook niet echt slechter. Het is wel zaak de druk hoog genoeg te houden (tegen de 3bar) omdat het sturen er voelbaar onder lijdt als je ze zachter hebt staan (ik heb het uiteraard puur over weggebruik met dergelijke drukken!) Gaat de druk richting twee bar voel je de voorband gaan wringen in de bocht, dat zal ook wel met de -voor mtb-begrippen- smalle velgen te maken hebben.

Verder rijd ik er nog steeds met veel plezier op, de Pace is deze zomer met regelmaat van stal gehaald.
En niet onbelangrijk, ik blijf het ook een genot vinden om naar te kijken, met de Supermoto's eronder echt een aparte en stoere bak :)

Zomaar wat plaatjes, gemaakt tijdens een van de vele ritten de afgelopen maanden:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Ah jammer, had gedacht dat deze inmiddels wel in het verkoop topic zou komen omdat je nu een E-mtb hebt :lol: :bier:
Zo'n stalen MTB frame in S is net wat ik zoek, blijft een mooie bike om te zien, al zag ik hem als "echte" MTB liever. :-q
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Plaats reactie